A Mazda RX-8 típusok szervizelésével kapcsolatos információk.
motorolaj | olajszűrő | levegősz. | gyújtógy. | sebváltóo. | diff.olaj | hűtőfoly. | |
1 év / 10000 km | X | X | |||||
2 év / 20000 km | X | X | |||||
3 év / 30000 km | X | X | Javasolt | ||||
4 év / 40000 km | X | X | 4 év, vagy 100000km, majd 2 évente | ||||
5 év / 50000 km | X | X | |||||
6 év / 60000 km | X | X | X | X | X | ||
7 év / 70000 km | X | X | |||||
8 év / 80000 km | X | X | |||||
9 év / 90000 km | X | X | Javasolt | ||||
10 év / 100000 km | X | X | X |
mazda-auto.hu további javaslatai:
Eddig összegyűlt tapasztalataink alapján, a gyújtógyertyák cseréje legkésőbb 40000 km-nél javasolt, de a differenciálmű, illetve a sebességváltó kenőanyagának cseréjét is érdemes a gyári előírásnál gyakrabban elvégeztetni.
A Mazda RX-8 motorjának - tehát a Renesis wankelnek -, az átlagos élettartama nagyságrendekkel meghosszabbítható az általunk alkalmazott mazda-auto 1. fázis "olajzási tuning" végrehajtásával. Ennek, és a további kenési hatásfok javító eljárások ( 2-3. fázis ) ismertetése ITT OLVASHATÓ , és ITT OLVASHATÓ.
Szervizünk címe: Autó-Expanzió Kft. 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Tel.: 66/430-585
Gyakran ismételt kérdések ( és válaszok) Mazda RX-8-al kapcsolatban (GYIK.) :
- Hol található mazda-auto.hu szervize?
- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi MAZDA szervizünk Békéscsabán kizárólag ezen a címen található meg!
- Miért kell az olajszintet a nívópálca ellenőrzésével gyakrabban figyelni, mint más autók esetében?
- Az RX-8 wankel rendszerű motorjának ún. programozott olajfogyasztása is van, így a motorolaj fogyása természetes dolog, függetlenül a motor kopottságának mértékétől. Az olajfogyasztás mértékét a használattól függő olajbefecskendezési mennyiség befolyásolja. Így használati stílustól/körülményektől függően 0,3-0,7 dl/1000 km fogyasztással kell számolni. A motorban lévő olaj átlagos hőmérsékletét és elhasználódását befolyásolja az olaj mennyisége, így fontos, hogy mindig lehetőleg a nívópálca maximális szintje közelében legyen az olajszint!
- Használhatok-e szintetikus motorolajat?
- Először is érdekes kérdés, hogy mit minősítünk szintetikus olajnak? Európában az előállítási technológia szempontjából félszintetikus motorolajok dobozán sem tiltott a szintetikus elnevezés. Ettől függetlenül a Japánban gyári Mazda RX-8 olajként forgalmazott 0w-30-as Synthe Renesis teljesen szintetikus motorolaj, hiszen egy 0w-s hidegoldali jelzésű többfokozatú motorolaj egy-két kivételtől eltekintve csak az lehet. Cégünk már évekkel a Synthe-Renesis japán megjelenése előtt elkezdte a 0w-30-as teljesen szintetikus olajok alkalmazását a Renesis-ekben, és jók a tapasztalataink.
- A Mazda Dexelia 5w-30 szintetikus motorolaj?
- Nem, a Mazda Dexelia 5w-30 félszintetikus, API Group III-as besorolású motorolaj, melynek bázisát úgynevezett hidrokrakkolt ásványi alapolaj képezi.
- Milyen előnyei lehetnek a teljesen szintetikus motorolajok használatának a wankel rendszerű motorban?
- A motorolajok nem csoportosíthatóak aszerint, hogy az egyik wankel specifikus, míg a másik nem. Viszont a teljesen szintetikus motorolajok tovább őrzik meg eredeti tulajdonságaikat a következő olajcseréig, jobban bírják az extrém magas hőmérsékletet, hígfolyósabbak hidegindításkor, tisztábban tartják a motor belső alkatrészeit. Ezek a jellemzők pedig különösen fontosak a wankel rendszerű motorok esetében. Ha teljesen biztosak akarunk lenni abban, hogy egy adott többfokozatú motorolaj teljesen szintetikus, akkor 0w hidegoldali jelzésű olajat vásároljunk. Ráadásul ezek a motorolajok hidegindításkor is segítik az ideális kenés mielőbbi kialakulását a motorban! Szakemberünk (mazda-auto.hu) szívesen segít az "olajos" kérdésekben a MOTOROLAJ cikkeink után ITT, és ITT, vagy a fórumainkban!
- Mire kell figyelni használt Mazda RX-8 vásárlásánál?
- Hetente többször is szembesülönk azzal a kérdéssel, szabad-e használt RX-8-ast vásárolni, illetve mire kell ilyenkor figyelmet fordítani? Elsősorban arra, amire minden használt autó esetében figyelni kell! Igazolhatóak-e a korábbi szakszerű és rendszeres karbantartások? Ide tartozik az is, hogy az esetek többségében alvázszám alapján cégünk, az Autó-Expanzió Kft. is ellenőrizni tudja, hogy az adott autón végre lettek-e hajtva a korábbi gyári "szervizakciók". A kiválasztott autón korábbi karosszéria, váz sérülés nyomait is keresni kell, ha voltak ilyenek, akkor szakszerűen lettek-e kijavítva? Ennek megállapításához célszerű szakember segítségét kérni. A wankel rendszerű motort tekintve kívülről nem lehet megmondani annak belső állapotát, de ha a jó akkumulátor ellenére nehezen indul a motor hidegen, vagy melegen, és ha alacsony a motorolaj szintje (valószínűleg korábban sem figyelték), akkor legyünk óvatosak! Ha korábban nem mentünk még ilyen autóval, akkor a teljesítmény meglétét nehéz lesz ellenőrizni, pedig ez is árulkodó a motor állapotát illetően....
- Forgat az önindító, de nem indul a motor, csak puffog, durrog, mit kell tennem?
- Ha nem indul a motor könnyedén, azonnal (!!!) abba kell hagyni az indítózást. Ellenkező esetben annyira túldúsulnak üzemanyaggal a kamrák, hogy csak megbontással lesz újra beindítható a motor. Minél többet próbálkozunk, annál nagyobb erre az esély. Általában a túl lassú indítózási fordulatszám a probléma. Tehát bár működik az önindító, az akkumulátor feszültsége nem megfelelő. Mi a megoldás?
1. Segéd áramforrást kell az akkumulátorunkra kötni, vagy fel kell tölteni az autó saját akksiját (hosszú idő). Minden elektromos fogyasztót kapcsoljunk ki az autóban, így a belső világítást, szellőző ventillátort, ülésfűtést stb.. Gyújtás ráadás után nyomjuk tövig a gázpedált, majd így indítózzunk 10 másodpercig. a gázpedálról csak akkor vegyük le a lábunkat, ha már abbahagytuk az indítózást. (Padlóig nyomott gáznál leáll az üzemanyag befecskendezés indítózás közben). Az előző teljes gázos indítózást ismételjük meg még minimum kétszer, közöttük 30 mp-s szüneteket tartva az önindító és az akkumulátorok kímélése érdekében. Ha véletlenül a kamrákban maradt üzemanyaggal beindul a motor, azonnal vegyük el a gázpedálról a lábunkat.
2. Háromszori teljes gázos indítózás után újabb 30 mp-s szünetet kell tartani, majd a gázpedál érintése nélkül meg kell próbálni beindítani a motort. Ha nem indul be, "de már majdnem jár", akkor meg kell ismételni a korábbi teljes gázos szellőztetéseket!. Persze az egész akkor lehet eredményes, ha közben nem gyengülnek jelentősen az akkumulátorok.
3 TIPP. Hidegindításnál célszerű először mindig teljes gázos indítási próbát tartani ( ilyenkor nincs benzinbefecskendezés, a motor így nem tud beindulni ), mivel így anélkül győződhetünk meg az akkumulátor megfelelő állapotáról, hogy benzin kerülne a motor belsejébe. Ha nagyon lassan forog az önindító, akkor utána ne is próbáljuk segéd áramforrás, vagy akkutöltés nélkül beindítani a motort! Ráadásul ez a módszer a motor beindulás előtti átolajzása szempontjából is előnyös, ami növeli annak élettartamát.
- Szükséges-e leállítás előtt felpörgetni a motort?
Melegen semmi szükség rá. Hidegen is csak akkor van jelentősége, ha mindenképpen le kell állítanunk a motort 1-2 percen belül indítás után. Ilyenkor kisebb gázadás közben vegyük el a gyújtást, hogy benzin befecskendezés nélkül a még mozgó bolygódugattyúk kiszellőztessék a kamrákat (motort). Ajánlatos elkerülni a 3000/perc feletti fordulatszámot, mely felett hidegen károsodhatnak az alkatrészek!
-MAZDA RX-8 kiegészítő felszerelések ITT.
Mazda RX-8-hoz kapcsolódó írásaink:
- Mazda wankel éltömítések fejlődéstörténete.
- Mazda Rx-8 és a motorolaj.
- A Mazda RX-8 fejlesztésének története.
- A Renesis technikája részletesebben.
- Mazda wankel motorok I. rész.
- Mazda wankel motorok II. rész.
- Mazda RX-8 turbó beszerelés.
- HiFi hangrendszer a Mazda RX-8-ban.
- Visszajelző órák beszerelése.
- Hogyan növeljük a motor élettartamát?
- Legyen tartósabb wankel motorunk!
- Olajhűtő rendszer átalakítás, avagy mazda-auto III. fázis.
- Mazda RX-8 kiegészítő felszerelések.
- RX-8 13B-MSP Renesis 100 000 km után.
- Kísérleti és prototípus Mazda wankelek.
- Mazda RX-8 felülszerelt turbóval.
- ...és tesztek Mazda teszt rovatunkban.
Kommentek
Death | 2014-01-04 20:52 Válasz erre
Szeretnék venni egy rx8-at. Angliában élek, itt vennék. Olyan kérdésem lenne, hogy vásárláskor mire kell figyelnem az autón? A másik kérdésem pedig az, hogy olvastam egy olajról, ami állítólag a legjobb hozzá: IDEMITSU Engine Motor Oil 0w 20 Fully synthetic. Tényleg ez a legjobb hozzá?
mazda-auto.hu | 2011-06-16 16:03 Valentin (2011-06-15 19:16 ) részére Válasz erre
That's the N3Z1.... Now the price is 87171,-Ft+Afa (25%). The shipping rate is approx 4000 Ft, if you remit the amount to our account in advance. For more information please write to varga@mazda-auto.hu.
Valentin | 2011-06-15 19:16 Válasz erre
Hello!
I'm from Romania and i need to buy a new starter for my 2004, 250HP RX8, manual transmission.The starter you have is the new one, code N3Z1? or the N3H1 rebuild-code N3H1-18-400R? How much will be the price(including shipping to Romania)?Zipcode-140081
Thank you,
Valentin
mazda-auto.hu | 2010-12-21 10:20 widi (2010-12-16 19:18 ) részére Válasz erre
Gratulálunk! Sok örömmmel járó és balesetmentes használatot!
widi | 2010-12-16 19:18 Válasz erre
Most vettem egyet, igen jó!
molnárlóránt | 2010-12-09 15:54 Válasz erre
a
Kercza József | 2010-09-24 22:37 Válasz erre
motorfejlesztési témakörben kivel lehet kapcsolatot teremteni.
SztíW | 2008-01-27 11:19 Válasz erre
Janó, ezt a kocsit megkapod 8-9 millióért, ami szerintem nem sok egy olyan sportgépért amely hasonló kategóriában versenyez mint a Porsche Cayman ami jóval drágább és többet is "eszik"
Janó | 2008-01-19 21:14 Válasz erre
Menyi egy ilyen kocsi 10millió?
Balázs | 2008-01-02 02:21 Válasz erre
RX8- egy valóban 21. századi sportautó, amire nemcsak Japán de a világ is büszke lehet...