Hónapokon át történő gondolatkeresés, skiccek százai, viták, egyeztetések, megbeszélések tömege után a kérdésekre az első válasz megszületett a MAZDA NAGARE bemutatásával. A Nagare kétségtelenül mély benyomást gyakorol szemlélőjére. Aki látja szinte meg akarja érinteni, a természeti jelenségek alapján kialakított felületeit, mondja a Mazda főtervezője Laurens van den Acker. " Tovább akartuk ezt az ötletet fejleszteni," folytatja. A MAZDA RYUGA a Nagare evolúciójának az eredménye. Ez az evolúció a realizmus irányába haladt, így közeljövőre nézve hasznosabb visszajelzésekre számíthatunk az autót közelebbről megismerőktől, a kiállítások látogatóitól."
"A Ryuga a kifinomult és kontrollált mozgás ünneplése valamilyen szinten,"-mondja kissé túlfűtötten Acker. "A Mazda Nagare egy álom amely kezd alakot ölteni, a Ryuga továbbviszi ezt az ötletet és határozottabbá teszi. A Ryuga lényegesen közelebb áll a sorozatgyárthatósághoz, valóságos belső kiképzése és hajtáslánca van." A Mazda a megkülönböztető formatervezésre koncentrál napjainkban. Az eredetiség nagyon fontos a márka számára. Megvan bennünk a bátorság, hogy élre törjünk egyes kategóriákban, így például a dinamikus és lenyűgöző megjelenésű autók osztályában. Mindehhez hozzátehetjük, hogy az összes típusunkban egy sportautó lelke lakozik. Az áramlás formai művészetét bemutató Nagare és Ryuga vonalai rövid távon megjelenhetnek más koncepciókautókon is, hosszabb távon pedig visszaköszönhetnek valamelyik sorozatgyártású Mazda típuson." "Dolgozunk a Mazda arcán, ami még jobban megkülönböztethetővé és gyorsabban felismerhetővé teszi a márka autóit. Az új "beszédes felületi kiképzést" megpróbáljuk hozzászabni a Mazda család típusaihoz. A jelenlegi Mazda modellek sikere bizakodóvá tesz bennünket, így kizárólag saját gondolataink lehetnek az irányadóak."-mondta a jelenlegi tervezési vezető.
A sarkokba kitolt hatalmas kerekek stabil és kiegyensúlyozott fellépést adnak a Mazda Ryuga-nak. Az agressziv vonalvezetés még a sportkupé álló helyzetében is mozgást sugároz. A vonalvezetésben a viszonylag kis első térfogat és ahogy rásimul a karosszéria a kerekekre, mind feszültséget adnak a megjelenésnek. "Miután elkezdték a természeti tünemények tanulmányozását a Mazda tervezői, hezitáltak ötleteik alkalmazásával, de bátorítottam őket, hogy egyfajta művészeti tárgyként, szoborként közelítsenek az autóhoz. Ennek eredménye mindenki számára látható. Bátrak voltunk, és az eredmény egy egyedi, illetve mindemellett tetszetős autó lett. A Ryuga néhány részlete drámaian áramvonalas. Ez a drámaiság minden hajlításnál, saroknál megjelenik. Nincs sehol egy szögletes rész a karosszérián,"- mondta a Mazda tervezési részlegének vezetője
A Mazda Ryuga főtervezője, Yasushi Nakamuta korábban az azonnal sikeressé vált legújabb Mazda MX-5 kétüléses roadster tervezését vezette. Nakamuta a következőket mondta," A Ryuga egyesíti az elegáns és kifinomult formatervet, amely kifejezi a misztikus szépség, illetve intelligencia Japán koncepcióját, és azon a témán alapul amelyet a Nagare tanulmányautóval elkezdtünk". Most a főtervező kalauzolásával ismerjük meg az autó külsejének fő jellemzőit. A Mazda Ryuga oldalsó felületeinek kialakítását a Japán karesansui száraz kertek ihlették. A misztikus Japán világban ezekben a kertekben a gondosan elgereblyézett kavicsok az egy medence vízen lágy szellő által keltett békés fodrozódást imitálják. Ezt láthatjuk viszont egy férfi által elképzelt formában a Ryuga oldalain.
A fényszórók alakját a hajnalban a bambusz levelein lecsorduló harmatcsepp áramlása ihlette. A fényszórók egyébként LED és neon technológiával készültek, mely valamikor a széria Mazdákban is alkalmazásra kerül majd a tervek szerint. Ahogy az autó elindul, a 21 collos keréktárcsák küllői is beszédes rajzolatot adnak. Érdekesség, hogy a jobb és baloldalon különböző a küllők kialakítása. A hátsó lámpák kialakításához, és a karosszéria színéhez a hömpölygő láva adta az ötletet. A külső fényviszonyoktól függően véletlenszerűen sárga, vörös és kék árnyalatokban pompáznak a Ryuga külső felületei, pontosan úgy, ahogy ez a színjáték az olvadt lávánál is megfigyelhető. Laurens van den Acker, Nakamuta főnöke itt megjegyzi," A forró vörös egyenesen a szívedbe talál". A tetőn található króm díszítés formailag összefogja az áramvonalas utasfülkét és hangsúlyosan hozzájárul az autó megjelenéséhez. Ezekben az elemekben az indexek mellett, kamák is vannak elhelyezve, melyek a tükröket helyettesítve a középkonzolon mutatják a mögöttünk látható teret.
Térjünk át a belső térre. A Mazda különleges helykihasználási gyakorlatát bizonyítja, hogy a Mazda Ryuga úgy biztosít elegendő helyet négy felnőtt számára, hogy észrevehetően alacsonyabb és rövidebb, mint a szintén négyüléses Mazda RX-8 sportkupé. A viszonylag hosszú, az RX-8 tengelytávjánál 5.5 centivel hosszabb (275,5cm) távolság és a hatalmas oldalanként egy darab szárnyasajtó szélesre tárt "karokkal" invitál a beltérbe. A beltérben az ülések elhelyezése elősegíti az autó utasai és vezetője közötti közvetlenebb kapcsolatot. Ez nem jelenti azt, hogy a hátul ülők nem részesülnek maximális komfortban. A bőrbevonatú első ülések tökéletesen tartják a testet, fizikailag az autó részévé téve a benne ülőt. Az élményszámba menő kialakítású középkonzol tökéletes kapcsolatot hoz létre az érintőpaneles multi funkcionális kijelző és a vezető között anélkül, hogy kezeléséhez le kellene venni a szemünket az útról. A műszerfal kialakítása növeli a teret, viszont így a műszereket megnyújtott tartóelemek hozzák közelebb a sofőr szemeihez. A felül nyitott ökörszarv szerű kormány szabadabbá teszi a rálátást az útra és a műszerekre. A beltér kialakítása során művészien kombinálták a polírozott alumínium, a valódi bőr és az áttetsző műanyag alkatrészeket, mely különleges atmoszférát eredményezett, különösen este, a "fények" bekapcsolásakor.
Mozgásban... A Mazda különböző technológiai megoldásokon dolgozik, hogy autói a jövőben is Zoom-zoom élményt nyújtsanak, olyan megoldásokat alkalmazva melyek környezetbaráttá, illetve biztonságossá teszik a termékeket. Ennek egyik bizonyítéka a Mazda Ryuga-ban alkalmazott úgynevezett FLEX-FUEL benzinmotor, amely benzinnel és E85 bio üzemanyaggal is működik. A 2.5 liter hengerűrtartalmű erőforrás magasfokú környezetvédelem mellett biztosít sportos menettulajdonságot az autónak. A motor erejének továbbítását az első kerekek irányába hatfokozatú automata váltó végzi. A biztonságot szolgálja a már említett kamerás figyelőrendszer, amely például a sávok tartásában és az akadályok jelzésében is aktívan segédkezik. Az autó alapértéke mégis a Zoom-zoom élményeket garantáló vezethetőség. Ehhez a felül nyitott "kormánykerék" extra érzékenységű elektronikus vezérlésű kormányrendszerrel lett társítva. A mechanikus kapcsolatot nélkülöző kormánymű precíz visszajelzéseket ad a kormánykereket vezérlő elektromotoron keresztül a pilótának, és annak legkisebb irányváltási szándékára is villámgyorsan reagál. A kerekeken TOYO PROXES 245/35R21 93W gumiabroncsokat találunk, melyek hozzájárulnak a vezetési élményhez és mintázatuk is illeszkedik a Ryuga összképéhez.