2025. Február 8. Szombat - Aranka
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
12 rotoros wankel lóerőgyár.
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda Skyactiv-D. A dízel.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
MOTOROLAJ 5-10.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
tarcsajana | 2011-04-10 13:57
sziasztok!
Mar sokat segitettetek szerintem most is szamithatok ratok...tavaszi nagytakaritas kozben szetszedtem a muszerfalat is mert ott is egot akartam cserelni de megakadtam. A rizsizzot meg tudok venni de van a masik ami egy T alaku gumis foglalatban van az meg micsoda?mert kisebb is es a nevet nem tudom hogyan kerjem vagy keressem..esetleg innen is hozza lehet jutni?elore is koszonom
gabcsi | 2011-04-10 07:36 mazda-auto.hu részére
Köszi a segítséget.
Xedos81 | 2011-04-09 22:49
Sikerült megoldanom egy elég masszív kulcsal:)Viszont most az a problémám,hogy nyomogattam a gázt,és szép fehér füst száll a kipufogóbol,és csöpög is ki egy kis víz,ahogy melegszik már nem annyira füstöl csak éppenhogy,de a víz az csöpög.A vizet nem néztem mennyire fogy,mert nemrég vettem és tegnap kellett hozzáöntenem,de addig nem csinálta...Szimeringek cseréje megoldja vajon a problémát?mibe kerül ez kb. munkadíjastúl komplett?
Xedos81 | 2011-04-09 16:03
Üdv!
Tudnátok mondani valami jó trükköt amivel berohadt gyertyát tudnék kiszedni az 1.6ból?a tescos kulcs eltört,a rendes kulcsnak meg már a feje van megkopva és átfordul...
atter | 2011-04-09 01:57 Podi8 részére
Jól látod ,egyszerű kiszedni, a rugó leszedésekor viszont vigyázz mert az tényleg veszélyes művelet tud lenni, toronycsapágy gyanánt 2 fémlemezt fogsz benne találni ami egymáson elforog,elvileg azt kell csak megzsírozni
atter | 2011-04-09 01:53 Zolika67 részére
Normális jelenség nekem is csinálja :)
Podi8 | 2011-04-08 21:18
Rugóösszehúzó megvan. Jól látom, hogy alul csak 2 csavart + a motorháztető alattiakat kell kicsavarni és kijön az egész "gólyaláb"? Azt mondták, hogy toronycsapágy-gyanús.
Zolika67 | 2011-04-08 20:00
Sziasztok !
Az normális jelenség,ha tankoláskor letekerem a tanksapkát,és a vákum majdnem beránt a tankba ? Igazából nem tudom,hogy vákum,vagy nyomás lehet-e,de kb.fél percig fortyog mint egy szódás szifon :(
atter | 2011-04-08 09:48 pinterc részére
Kicsit feltorlódtak nálad a fékproblémák :) de itt vannak a leggyakoribb hibaforrások és a megoldásuk.
1. A hátsó nyereghez javítókészlet kell ami ezeregynéhányszáz ft (karmantyú,porvédőharang,szimmering a kézifékkarhoz) ,a nyergeket le kell szedni és szét kell bontani teljesen,a kéziféket egy excenteres tengely vezérli amihez a bowden kapcsolódik,ez szokott berohadni általában ennek a tövében van a szimmering amit cserélni kell,összerakáskor be kell zsírozni ezt is,a féktuskókat letisztitani és cserélni kell a karmantyút is és ezzel ez a része kész is van
2. Én még nem bírtam soha olyan fékbetétet venni ami ne szorult volna rá a kis acéllemezekre amiken csúsznia kéne,megoldása a tartókengyel kireszelése mert általában vastagon áll rajta a festék :)
3. a féktárcsákat mindenképp szabályoztasd fel mert ha nem sík akkor nem is fog fogni és a betétet is kinyírja (valószínű hogy tűréshatár alá vannak már kopva úgyhogy lehet,hogy cserélni kell)
4. a kézifék automata utánállítású de összerakáskor helyesen be kell pozicionálni a féktuskót az állítócsavarral
5. előfordulhat,hogy ha mindez megvan még akkor sem müxik a kézifék :) akkor már csak a bowden lehet összegyógyulva a kézifékkar felöli végén, nézni kell hogyha behúzod a kart mozog e a vége mindkét oldalon ha nem akkor takarítás+kenés vagy csere (rohadt drága az új úgyhogy érdemes próbálkozni a megmentéssel)
6. Az első fékeden szerintem szintén a betét kengyele szorulhat a vezetőlemezen , reszelés a vezetőlemez tisztítása megoldja a problémát
7. ahol a féktárcsa felfekszik a kerékagyra ott általában rozsdás lerakódás képződik körülötte,ha leveszed a tárcsát akkor visszarakás előtt drótkefézni kell itt is mert ettől is üthet a tárcsa
mazda-auto.hu | 2011-04-08 08:55 gabcsi részére
Mivel kábelköteget nem cserélsz, a vezérlőegység csatlakozóját nem érinti a probléma. Mivel mechanikailag gyakorlatilag minden ugyanaz, így csak minimális problémákba lehet belefutni, melyek egyszerűen megoldhatóak. Persze ez csak akkor igaz, ha autószerelésben jártas ember segít a munkában.