2025. Március 17. Hétfő - Gertrúd

Mazda5

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-07-17 14:09 devayandras részére

Bármilyen ACEA C1 minősítésű motorolajjal. Mi Castrol Edge Professional 5w-30 C1-est használunk. Az FL22-vel töltött autóknál 10 évig csak a folyadék szinttel kell "foglalkozni".

mazda-auto.hu | 2014-07-17 14:07 littlerock79 részére

Így van. Ha már ilyen jelentős olajfogyasztása volt előtte az autónak, akkor mindenképpen.

mazda-auto.hu | 2014-07-17 14:06 VIP részére

Az utolsó bejegyzett szerviz 2012.01.25., 95307 km. Rottenburg, Németország. Eddig minden szerviz rendben volt.

devayandras | 2014-07-16 09:22

 Hupsz, azt elfelejtettem az előző hozzászólásomban megkérdezni, hogy hűtőfolyadékot milyen időközönként kell cserélni, ha az FL22 jelzés rajta van a hűtősapkán?

devayandras | 2014-07-16 09:18

 Lusta vagyok visszalapozni a fórumon, így ha már volt akkor most én is szeretném megkérdezni:

 

Milyen olajjal helyettesíthető a gyári Mazda Dexelia DPF 5w30? 

Ezeket találtam:

Castrol EDGE Professional C1 5w30

Liqui-Moly TopTec 4500 5w30

Shell Helix Diesel Ultra AFL 5w30

Gulf Formula EF 5w30

Statoil Lazerway C1 5w30

 

Ti mit használtok?

 

longera | 2014-07-14 19:50

 

littlerock79 | 2014-07-14 10:57 mladen részére

 A porlasztóalátét cseréje esetén kifejezetten érdemes az olajszivattyú kosarának ellenőrzése is. Ehhez vagy le kell szerelni az olajteknőt, vagy endoszkóppal kell szemrevételezni.

 

Ha részlegesen is, de eltömődött, az rövid úton kenési elégtelenséget okoz, és csak a motorban illetve a turbóban lévő alkatrészek darabszáma szab határt a meghibásodásoknak...

mladen | 2014-07-14 10:18 littlerock79 részére

 Köszönöm a választ, megnézem a turbo tengelyét.

Szagmintát már vetem, nekem füstszagúnak tűnik erősen, úgyhogy bízom benne "szerencsém" lesz vele.

littlerock79 | 2014-07-14 08:46 mladen részére

 A porlasztó alátétek hibája esetén nem törvényszerű az olajpára megjelenése a külső felületen. Nekem sem volt. Meleg motornán húzd le a forgattyúsház szellőzés csövét, és ha jól érezhetően kipufogógáz szaga és színe van, akkor az elég egyértelmű hibajelenség.

 

A turbó esetében a a tengely lógását lehet egyszerűen ellenőrizni.

 

VIP | 2014-07-11 20:14

Tisztelt mazda-auto.hu!

 

Szeretnék információt kapni a következő alvázszámú autóról: JMZCR19R660130038

Köszönöm, üdv!


 

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó