2025. Január 12. - Ernő

Mazda5

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


devayandras | 2012-05-07 18:52

Köszönöm a választ! A railnyomás-szenzor hiba egyszer jött elő, az konkrétan egy komolyabb rázkódástól. Csatlakozási hibára tippelek, mert kontaktspray és a lábak enyhe megtakarítása óta ez a hiba nem fordult a későbbiekben elő. Ugyanezt eljátszom az O2 szenzorral is, hátha segít neki, főle, hogy a kocsi alján van...

mazda-auto.hu | 2012-05-07 11:30 devayandras részére

Elsősorban a hibaként jelzett oxigén szenzort kellene megvizsgálni. Az első hiba egyébként nem túl magas üzemanyag nyomást jelent, hanem inkább rossz szenzort, vagy rossz szenzor csatlakozást/áramkört. Mindkét hiba lehet akár vezérlőegység (vagy csatlakozó) hiba is, reméljük nem erről van szó.

devayandras | 2012-05-05 00:08

Tisztelt Mazda-Auto! Tisztelt Fórumtársak! A családunkban van egy Mazda5 CDH GT, már kártyás indítású, és rengeteg extrával felszerelt autó. Mostanában édesanyám használja, illetve használná, de gondok vannak vele. Tavaly augusztusban vették a szüleim, a benne lévő tuningboxszal együtt. Idáig semmi probléma nem volt a kocsival, ám pár napja a motordiagnosztika, és a kipörgésgátló lámpája világítani kezdett, és 2500 1/min fölé nem lehetett pörgetni a motort. Kódkiolvasás lett a vége a történetnek, mely eredménye: P0193, azaz tüzelőanyagelosztó-nyomás túl nagy. Mivel a tuningbox pont a railnyomás-szenzornak hazudott egy köztes kábelen keresztül, visszaalakítottuk az eredeti állapotra a kábelezést, majd a hibatároló törlése után minden rendben volt. Egészen mostanáig. Városból kifele jövet egy problémás (értsd: sz@r minőségű) vasúti átjáró előtt levetem a lábamat a gázpedálról, melynek a lassulás mellett az újból világító kontrollámpa-duó, és a vészüzem lett az eredménye. Újabb kódkiolvasás: P0154 azaz Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) inaktív. A lambdaszonda csatlakozójának megtisztítása és a hibatároló törlése után 5 km erejéig ismét minden rendben volt. Utána a szokásos verkli: P0152 azaz Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) feszültség nagy. Újabb törlés, majd 30 km tempomatos 120 km/h hatodikban. Amíg a tartós tempóról nem kezdtem el (elkerülő útszakasz vége) motorfékkel és enyhe fékezéssel a kereszteződésbe érkezni semmi baj nem volt. Utána viszont a szokásos lámpa-duett, és a 2500 1/min-es korlát. Viszont a kocsi újraindítását követően a korlát feloldódott, de a lámpák (motordiagnosztika és kipörgésgátló) világítanak tovább. Mindig motorfék, vagy fékezés hozza elő a hibát, de sosem ugyanaz a kódja. A nívópálcán az olajszint az F és az X között van félúton. A regenerálási időszakra édesapám mindig odafigyelt, ahogyan én is. Jelenleg 83000 km van a kocsiban. Mi lehet a probléma? Minden építő jellegű választ szívesen várok. -devayandras-

mazda-auto.hu | 2012-03-22 11:15 lba részére

Motorolaj Castrol 0w-30: 13370,-Ft, olajszűrő 3229,-Ft, esetleg ha szükséges pollenszűrő, levegőszűrő. MES kártya 4953,-Ft, munkadíj 12573,-Ft. Ha nincs FL jelzés a vízhűtő sapkáján, akkor a fagyállót is érdemes cserélni, ami kb. 5000,-Ft.

lba | 2012-03-21 12:27

Tisztelt Szakértő(k), Érdeklődnék, hogy mennyibe kerül egy 1.8-as MAZDA5 60000km-es (4 éves)szervize? és ez milyen műveleteket tartalmaz? Köszönettel lba

zizike1 | 2012-03-20 08:49 Gabo43 részére

gabo43 Válaszoltam a privát leveledre navi ügyben. Esetleg a spam levelek közé rakta a levelezőprogramod?

mazda-auto.hu | 2012-03-12 10:21 Gabo43 részére

Használható a Mazda6 16 collos felni.

Gabo43 | 2012-03-09 20:51 Fecó részére

Nem tudom balkezes-e, 60ért adja a 4db-ot. Hoszabb távon szerintem jobban járok a 16sal. Amiket néztem gumik 17"ban 30 vagy jóval felette vannak. ugyanaz a gumi 16" ban, kb 10 sel olcsóbb. Szóval egy szett 17"-es gumi majdnem annyi mint a komplett 16"os cucc.Ha meg el tudom adni a 17 es felniket már lehet jobban is járok, bár ez még csak egy gondolat.

Fecó | 2012-03-09 20:33 Gabo43 részére

Szerintem igen,(tudomásom szerint az M3-M5-M6 agyilag is ok,és 67mm a középátmérő)! Gyári 16" M5 felni + valamire való gumi simán ott lehet árban ahol a csupasz,de még is új 17" gumi(ha csak nem balkezes a 16"-os használt szett)! Így én maradnék,a mi is lehet a drága 17" guminál!

Gabo43 | 2012-03-09 20:05

Sziasztok Megvesszük az 5-st:) Viszont a gumik cserések, de a 17"gumik horror áron vannak. Találtam 16" eredeti Mazda alufelnit, ami eddig Mazda 6on volt. A két autó agymérete megegyezik? ill Et55öt még elviseli-e az 5ös?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó