2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda5

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


bátor | 2012-11-19 12:37

Sziasztok! Néhány napja vettem egy 2006-os évjáratú dízel (143LE) Mazda 5-öst. Eddig kétszer-háromszor tapasztaltam (a napi első indítást követő leállításkor), hogy a motortér alól kis mennyiségű fehér füst száll fel és egy kicsit égett olaj szaga van. Járó motor mellett nem tapasztaltam semmit, a motortérben semmi nem látszik, a menetteljesítmény rendben van, semmilyen kontrollámpa nem jelez hibát, az autó alatt olajfolyás nyomát nem látom. A segítséget előre is köszönöm.

zoo78 | 2012-11-08 15:32 mazda-auto.hu részére

A szervíz esetleges mulasztását arra értettem, ha kiderül, hogy a cserélt alkatrészeket nem vitték fel a rendszerbe. Nyilván csak azt cserélnek, amit a megrendelnek tőle és kifizetik. Viszont egy ostoba tulajon ők sem tudnak segíteni, ha pl. nem mwgfelelő km állásnál viszik szervízbe, vagy kihagyják egy az egyben. Remélem azért a jobbik eset áll fenn és csak a cserélt alkatrészeket mulasztották el rögzíteni a rendszerben.

mazda-auto.hu | 2012-11-08 08:26 zoo78 részére

A 30000 km-es olajcserékről biztosan nem a szerviz tehet, és velószínűleg a vezérlés csere esetleges elmaradásáról sem. Talán a váltóolaj, hosszbordás szíj csere elmulasztása.. Szóval az elmaradt alkatrész és munkadíj költség kb. 180000,-Ft nálunk.

zoo78 | 2012-11-07 14:15 mazda-auto.hu részére

Meg tudja mondani tételesen mennyibe kerülnek ezek a munkálatok, amik kimaradtak? Ha valóban kimaradtak. Anyag, munkadíj is, hogy esetleg ennyivel levigyem az árat. Teljesen rendbe akarom tetetni, mert magamnak akarok az autót és rendben akarom tudni. Köszönöm előre is! B.Z.

zoo78 | 2012-11-07 14:10 mazda-auto.hu részére

Megpróbálok a számlákon utána nézni, nem tudom mennyire fog ez sikerülni. Ennyire trehányok lennének odakint a szervízben? Ha így lesz, akkor nagy meglepetés fog érni, nem gondoltam volna ezt egy osztrák márkaszervízről.

mazda-auto.hu | 2012-11-07 07:36 zoo78 részére

Említésre méltóbb körülmény, hogy a 60000 km-es szerviz 67751 km-nél lett elvégeztetve, illetve a 80000 km-es kimaradt, és 96375 km-nél volt újabb szerviz, melynél viszont a 100000 km-es egyéb tennivalókat nem végezték el a lejelentés alapján (pl. váltóolaj csere). A következő szerviz 2011.12.22-én következett 127995 km-nél, viszont itt a nagyobb költségű vezérlés alkatrészek cseréjét nem végezték el. Érdemes lenne a számlákat is ellenőrizni, mert lehet, hogy a lejelentések történtek hiányosan. Ha nem, akkor sajnos elég rosszul karbantartott autóról van szó. Ezek a motorok nem 30000 km-es olajcsere periódusra vannak tervezve, az előírt 20000 km is éppen elég sok. A turbó, a siklócsapágyak akár rossz állapotúak is lehetnek. A szíjcsere elmulasztása pedig szintén igen merész dolog.

zoo78 | 2012-11-06 19:02

T. mazda-auto.hu! Jól látom a képeken, hogy az első szériás Mazda5-ben a 2. sor ülésnek az oldalában nincs lehajtható könyöklő? Ha nincs, lehet bele utólag szerelni, van ennek helye az ülés oldalában? Üdv:B.Z.

zoo78 | 2012-11-06 18:10 mazda-auto.hu részére

Üdv mazda-auto.hu! Sikerült megszereznem az autó alvázszámát, remélem a jó számsort írom ki az osztrák forgalmiból: JMZCR19R680212276 Van itt egy CR1/19R/6 jelzés is, plusz az, hogy MAZDA5/CD143/GTA (de ezt eddig is tudtam :-) ). 105KW stb. van még. Ha tud valamit az autó előéletéről, azt ide nyugodtan írhatja. Előre is köszönöm! Üdv: B.Z.

mazda-auto.hu | 2012-11-05 15:06 zoo78 részére

Elvileg a szervizeléseket, illetve a garancia "történetet" le kell tudnom ellenőrizni az alvázszám segítségével. A felszereltséget csak akkor tudnám megítélni, ha magyarországi származású lenne az autó. Egy kézikönyv kb. 3500 Ft, az átvizsgálás 6600-13200,-Ft. Akkor a nagyobb összeg, ha az olajszivattyú szívófejének eltömődöttségét is vizsgáljuk.

zoo78 | 2012-11-03 18:50

T. mazda-auto! A következőben szeretném kérni a segítségét. A volt cégem, ahol dolgoztam, eladja az egyik autóját, egy 2007-es mazda5-öt, amivel anno én is mentem és nagyon tetszett. Mivel kb. 3 éve a közelében sem voltam, nem tudom, milyen állapotban van jelenleg. Mivel Ausztriában van, kicsit nehezebb adatokhoz jutni, de mielőtt kimennék megnézni, hogy ne feleslegesen menjek, elkérem az alvázszámát. Ez alapján le tudja informálni? A felszereltségét tekintve az maradt meg bennem, hogy van benne gyári dvd-s navigáció. Ezek szerint, ahogy az elmúlt 5 napban a fórumokat, teszteket stb. olvastam ez GTA felszereltség lehet. Lesz benne DPF szűrő, ettől mondjuk, kicsit félek, mert miután olvastam a DPF fórumot itt (2 teljes napom ráment) kicsit elbátortalanított, hogy mire készüljek a későbbiekben vele kapcsolatban. Ráadásul a jelenlegi munkám miatt többnyire a városban "araszolgatok". Ennek ellenére mégis megvenném, ha megfelelő állapotban lesz. Az alvázszám alapján a felszereltséget is meg tudja nézni, hogy milyen esetleg nem látható extrákat keressek benne és ellenőrizzek, hogy működik-e? Ha úgy alakul egy átvizsgálás, meg használati kézikönyv azért majd kellene. Ezek mennyibe kerülnek Önöknél? Üdv: B. Z.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó