2025. Január 12. - Ernő

Mazda5

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


csonkasz | 2012-08-12 11:05 csibe részére

A kezelési könyvben megtalálod a beállítás menetét. Nem nagy ördöngősség.

csibe | 2012-08-12 01:26

Tisztelt Mazda Autó Olyan problémám van hogy szervizeléskor az aksiról levették a sarukat és viszarakás után nem müködik az ablak emelő külön-külön müködik mindegyik ajton csak a vezető nem tudja irányita a többit csak az ővét. Üdv:Csibe

mazda-auto.hu | 2012-07-12 08:06 devayandras részére

Örülünk, és köszönjük a visszajelzést is! A többi fórumozónak írom a félreértések elkerülése végett, hogy valójában egy üzemanyag/levegő szenzor van ebben a rendszerben, és az okozta a problémát.

devayandras | 2012-07-11 12:42

Tisztelt Szakik! A kocsi tökéletes, remélem így is marad. A következő harci feladatom egy hosszú túra lesz vele, hogy a szinte üres DPF továbbra is ilyen egészséges maradhasson.

mazda-auto.hu | 2012-06-08 08:45 devayandras részére

Köszönjük! Sajnos mivel a 140000 Ft-os Lambda szondákat nem lehet próbára raktáron tartani, így ritkán lehet az ilyen jellegű javításokat egy látogatással megoldani. Valójában ellenállásméréssel csak a szonda fűtő áramkörének épsége ellenőrizhető. Ez a csatlakozó két felső érintkezője között 10 Ohm. Egyéb, a PCM érintkezői és a szonda/szondák közötti rövidzár már kimeríti az otthoni ellenőrzés fogalmát. Sajnos a gázelvétel utáni hibajelzés arra is utalhat, hogy a szonda nem megfelelő erősségű jelet küld a PCM-nek. Ráadásul elsősorban az első lambda szonda okozza a gondot, nem a vélt második. Sajnos gyárilag nem egyértelmű a szerviz utasítás, és nem tesz egyértelmű különbséget az oxigén szenzorok között.

devayandras | 2012-06-08 00:44

Tisztelt Mazda-Auto! Kedves István és Sándor! Köszönöm szépen a korrekt hozzáállást a problémánkhoz úgy szakmailag, mint emberileg! Rettentő pozitív csalódás volt a mai látogatás. Csak így tovább! A mai diagnosztika, és hibakód-törlés egészen Csorvásig (a helyiségtábla előtti lassításig) hozott eredményt... Ugyanaz a lámpaduett, ugyanaz a 2500 1/min-es korlátozás, ugyanaz az újraindítást követő ideiglenes erővisszatérés a kontrollámpák világítása mellett. Ez kb. 25 km, amit a forgalom ritmusával (nem állatkodva, előzgetve, hanem nyugisan) tettem meg. Érdekes volt, hogy a pillanatnyi fogyasztásmérő néha néha felugrott irreálisan magas értékekre (90km/h, 5. fokozat, 8,8 l/100 km, egyenletes gázpedál állással), valamint motorfék üzemben is 2-2,3 l/100 km volt a kiírás (talán regeneráció?), mindezt még normál üzemben. Szántszándékkal nem használtam hatodik fokozatot (irreális közúton, és szabályosan), mivel igyekeztem mindig 2000 1/min felett tartani a fordulatszámot; lassan gyorsítottam, egyszóval tojáshéj volt a lábam alatt. Megint motorféknél jött elő a hiba. Távol álljon tőlem az okoskodás, de a fentebb vázolt út, táv, használat feltételez egy viszonylag állandónak mondható kipufogógáz-hőmérsékletet. Ha jól okoskodok, akkor ez inkább kontakthiba, neadj'isten kábelkorbács-hiba felé viszi a mérleg nyelvét. Hideg és üzemmeleg állapotban mekkora ellenállásokat kellene mérnem az oxiénszenzor lábain? Hátha közelebb jutok/jutunk a megoldáshoz. Van profi hőlégfúvó otthon, így akár fix hőfokra is tudom hevíteni a kérdéses szonda környékét. Olvasgattam a fórumot is (tényleg hasznos) és a DPF topicban az 5. oldalon találtam "sz.s. 2012-01-17, 18:36" bejegyzését, ahol kitér arra, hogy "Itt menet közben is nézték az autót és kiderült, hogy csak 0 teljesítménynél áll ki hibára az autó (motorfék, visszaváltás esetén)." ami kvázi megfelel az én problémámnak is. Ott azt írtátok neki, hogy "Az üzemanyag/levegő arány környékén van a probléma, de nem feltétlenül a szonda a hibás. Akár fals levegő is lehet, érintkezési hiba. " Létezik ezeknél a motoroknál, hogy bárhol fals levegőhöz jut? Egy rosszul sikerült levegőszűrőcsere is belejátszhat? Tudom, hogy egyik-másik kérdésem feszegeti a sufniszerelés fogalmát, de nem ez a szándékom. Egyszerűen csak szeretnék minél kevesebb kivett szabadságot elhasználni az autó további diagnosztizálására, és az egyszerűbb dolgokat szeretném átnézni, anélkül, hogy komolyabban bontanék. Tisztában vagyok vele, hogy ez a rendszer már korántsem otthongyógyítós. :) Mindenestre várom válaszotokat! Üdvözlettel: Dévay András

mazda-auto.hu | 2012-05-21 10:50 levaika részére

Valószínűleg az a hibás.

levaika | 2012-05-18 23:42

T.mazda autó! Köszönöm a gyors választ,sajnos fogalmam sincs hogy volt-e javítás.Egyébként jól gondolom hogy a féknyereg a hibás? Lévai András.

mazda-auto.hu | 2012-05-18 08:25 levaika részére

Amennyiben még garanciális időszakon belül van bármiféle írásos "igazolás" a hátső fék egyéb(fékbetét cserén kívül) javításáról, akkor van értelme jelezni a Mazda Motor Hungary-nek. Egyéb esetben nincs.

levaika | 2012-05-17 22:23

Tisztelt mazda-autó! 2007-ben vásároltam egy mazda5-ös autót.Bár az évjárat 2006.Nagyon megvagyok elégedve vele /legalábbis eddig/.A gondom a következő.Jelzem mindig csak márka szervízbe vittem az autót.68000 igazi km.van benne.Tehát a probléma a következő.Teljesen új kora óta gondot jelent a kézifék.Ha behúzom,és kattan kb.3-at,nagyon jól fog a kézifék.Gondol egyet,és kb.6-7 kattanásig fel lehet húzni a kart.Ilyenkor a jobb oldala nem fog.Sanos ez utóbbi van többször.Tehát a 6-7 kattnásig húzás.Minden szervízkor jeleztem a hibát.Valamit csináltak vele,de 3-4 kézifék használat után.vissza állt az eredeti állapot Elkövettem azt a hibát,hogy nem vittem vissza,hanem a következő szervízkor újra bejelentettem a hibát.A legutóbbi 5 éves szervízkor aztán közölték velem,hogy egy alkatrészt ki kell cserélni,(szerintem a fék tuskót,vagy nyerget)ami viszont 81000 ft.lett volna.Természetesen maradt annyiban a dolog. Tehát nem kértem a javítást. Kérdésem hogy lehet-e utólag reklamálni valahol?Mivel új kora óta fenn áll a hiba.És jól látom-e hogy a hiba a fék nyeregnél lehet?Most akadtam rá erre a fórumra,ezért bátorkodom feltenni a kérdést.Köszönettel várom válaszukat,Lévai András.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó