2025. Január 10. Péntek - Melánia
Mazda5
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
A hengerfal olajháztartása, kenése.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
sumo | 2015-12-29 20:09 Laca72 részére
Szia. Nekem is volt hasonló, de nekem csak néha viselkedett szívó dízelként. Első körben, dpf szűrőt kellene átmosatni, vegyszer, gőz stb. Pesten van ilyen specialista aki erre szakosodott. Nekem ezután sem javult meg, de szerelőm azt mondta, hogy a dpf miatt elkormolódhatott a turbó. A szívó oldalon volt vmi koszolódás,korom nem tudom mi. Azt mondta megtisztogatta, azóta nincs gond vele.
sumo | 2015-12-29 20:03
Sziasztok. Kb 1 hete kezde a dizel 143le mazda 5 öm, hogy nem indul el elsőre, vagy második próbálkozásra, vagy elsőre, de kicsit furcsán indul, aztán utána már semmit nem tapasztalok. Van valakinek, ill volt már hasonló tapasztalata? 2 éve van meg, de egyre jobban hajlok arra, hogy megválok tőle, mert már havi szinten komoly összegeket emészt fel. És lassan már idegileg engem is. Nagy csalódás nekem ez a Mazda.
tatrai | 2015-12-26 23:03
Tisztelt Mazda autó!
2006-os CR1-es motorú dízel ötös Mazdám van kb. 230E km-el. A problémám annyi vele, hogy amennyiben bemelegedett a motor van egy alapjárati remegése. Eddig semmi más összefüggést nem találtam, bér volt már, hogy induláskor is produkálta. Ha benyomom a kuplungot nem változik, DPF szűrő nem jelez. Ha üresben a fordulatot felviszem 1500-2000 közé, ott megszűnik a remegés. Javarészt pályán használjuk éves kb 20E km futással. Talán ha többet megyek pályán utána az első néhány km-ig nem remeg a városban, de ez se fix. Volt hogy leállítottam a motort és újrainduláskor megszűnt, de volt, hogy nem. Normálisan vezetem, nem taposom neki ész nélkül. Olajcsere 10E km-ként van, specifikus Mazdának szánt Eni olajjal (Olaszországból behozott). Nincs rossz hangja, ha megyek nem rángat-remeg.
Önök szerint mi lehet a probléma?
Köszönettel:
Tátrai Miklós
emgye12 | 2015-12-25 10:45
Tisztelt Mazda-autó!
Mazda 5 1.8 benzine 2007-es
A gyertyán lévő trafó mennyibe kerül/ db
Köszönöm a segítséget!
mazdarobi | 2015-12-23 18:58 mazda-auto.hu2 részére
Volt már dizellel szelepszár szimmering hiba?
mazda-auto.hu2 | 2015-12-23 10:27 mazdarobi részére
Ha több órás állás után kékes füst jön, és utána elmúlik, az inkább a szelepszárszimering, mert amikor áll a motor, szép lassan leszivárog az olaj a szimering mellett, és indítás után kékes füsttel elég. Ami bemelegedés után szivárog le, az már folyamatosan elég, és nem látni a kékes füstöt.
A befecskendező alátétnél álló motornál nem csöpög le az égéstérbe olaj, csak a járómotornál kerül oda, és nem jellemző, hogy állás után kékes füstöt adna. Nyilván a szimering cserével együtt az alátétet is cserélni szoktuk, mivel 400.-Ft+ÁFA/db az ára. Látni kellene az autót, hogy füstöl, de a leírtak alapján ez a legvalószínűbb hiba.
mazdarobi | 2015-12-22 18:30 nagyand részére
Porlsztó alatti tömítés?
mazda-auto.hu2 | 2015-12-22 14:59 nagyand részére
Ki kellene próbálnunk, de nagy a valószínűsége, hogy a kettőstömegű lendkerék okozza, ami kuplung felújítást jelent. Ez most még extra akciós áron bruttó 335.000.-Ft, amiben minden benne van, munkadíj, kettőstömegű lendkerék, kuplungtárcsa, szerkezet, kinyomó csapágy, sebváltó olaj.
mazda-auto.hu2 | 2015-12-22 14:11 acca4 részére
Ellenőrizni kell a gumik, fékek, majd a futómű állapotát.
A szmog feltehetően a Webasto kályhából jön.
acca4 | 2015-12-18 21:49
Üdv.
Új tag vagyok ,és kb 2 hónapja tulajdonosa egy mazda 5 2.0 143le jószágnak. elő jött rajta egy olyan jelenség ami a bal elején fékezéskor sebességgel arányosan dobol, zubog hidegen melegen nagyjából 1 kerék fordulat 1 dobogás,dadogás,eddig csak nagyobb sebességnél volt most 1-2 nappal késöbb már lassú menetél való fékezsnél is jelen van. Ezen jelenség orvoslására szeretnék segítséget kérni.
A másik dolog pedig az utastérbe szivárgó szmog lenne amit álltalában alapjáraton észlelünk.
Ezen problémák kküszöbölésében szeretnék segítséget kérni.
Köszönettel: Acca4