2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-06-18 14:21 Lóránt részére

Mi nem ilyesfajta tömítetlenségre gondoltunk. A kamrákra ("henger") értettük a dolgot. Át kell nézni gondosan az autót és kell egy műszeres ellenőrzést is végezni.

"valahol engedi az olajat" - Ezt így mondták? Meglepő. Miért nem javították meg?

Lóránt | 2008-06-18 12:57

hát a túl sokáig alatt én azt értem hogy körülbelül 20 másodpercig forog 3-4 ezret...és utána szép lassan áll vissza...voltam már bent a szegedi márkaszervízben vele és ott ránéztek.azt mondták,hogy valahol falsot szív a motor és lehet,hogy az okozza a remegést.meg azt is mondták,hogy valahol engedi az olajat.szóval akkor lehet,h mégis a tömítésekkel van a gond.de és ha tömítésekkel van a gond az mennyiből jön ki?

mazda-auto.hu | 2008-06-18 09:01 Lóránt részére

1.Az hogy felpörög, elvileg nem probléma. Amennyiben viszont túl sokáig tartja magasan a fordulatszámot, az már igen. A rotorok a főtengely fordulatszámának harmadával forognak, így nem olyan vészes a dolog. 2. A remegés lehet a motortartó bak hibája, lehet gyújtási elégtelenség (gyertya, trafó), de rosszabb esetben tömítetlenségi gond is (kevésbé valószínű). 3. A méltányossági garancia a rendszeresen márkaszervízben szervizelt autók esetében annyit jelent, hogy nagy értékű alkatrészhiba esetén a Mazda mérlegelheti az esetleges hozzájárulását és annak mértékét. hozzájárulását.

Lóránt | 2008-06-18 01:25

Hello.Én pár hete vettem egy rx-8-ast.Voltak már sportos autóim(polo gti,e34 3000v8,gti pdtdi)de egyik sem tetszett annyira,mint a kis rx-8.modnjuk egyikhez se volt ilyen drága az alkatrész...:D Volna pár kérdésem amik kicsit zavarnak az autóval kapcsolatban.Egyik az,hogy reggelente mikor beindítom a motor felpörög vagy 3-4 ezerre és 1 darabig úgy forog míg szép lassan leáll az 1000-es alá kicsivel.gondolom ez nem egészen normális...?!Az alapjárata is elég furcsának tűnik nekem(nem volt még wankeles kocsija 1 ismerősömnek sem szóval nem tudhatom),mert nagyon ráz a kocsi alapjáraton...mik lehetnek az okai ezeknek a bajoknak?Valamint az érdekelne engem nagyon,hogy pontosan hogy van ez a méltányossági garancia...?!2003-as gyártási évű de 2004-es üzmbehelyezésű a kocsi.85 E kilométer van benne éppen.végig vezetve volt a szervízkönyve egy pesti márkakereskedésben...ezek alapján elméletileg él a méltányosági garancia erre a kocsira?itt persze a motorra gondolok.Válaszokat előre is köszönöm.Üdv

Laguna L. | 2008-05-23 00:25 mazda-auto.hu részére

Ok, köszönöm a pontsítást!

mazda-auto.hu | 2008-05-22 08:29 Laguna L. részére

Pontosabban, nem plusz benzint adagol, hanem nagyon alacsony fordulaton rosszabb a motor hatásfoka, amely seb.fokozat és fordulatszámtól függően többletfogyasztást eredményezhet. A klíma felesleges használata is okozhatja a túlzott városi fogyasztást.

mazda-auto.hu | 2008-05-22 08:25 loczyg részére

A kopogás és a feszesség nem függ össze. A feszesség egy sportautó futóművének a sajátja, míg a kopogás alkatrészhibára utalhat. Címünk: Békéscsaba, Dobozi út 108. Tel.:66/430-585 , vagy fent a KAPCSOLAT linken.

Laguna L. | 2008-05-21 23:42

Szia! Városban pontosan milyen fordulat-tartományban járatod a motort? (Túl alacsonyan használva plusz benzint adagol be, ezért is magas lehet a fogyasztás)

loczyg | 2008-05-21 20:50

Sziasztok!van egy 2006-os rx-8 asom.231.le. városi fogyasztásom 18-20 liter normális használatnál, az országúti 140-es tempónál 14-15 liter.a motorban van 30eKm.Mo.i szervizkönyves.info.
az első futómű irdatlanul kopog már egy kis út egyenletlenségnél is ez normális,vagy a futóműve ennyire feszes. kérném azt békéscsabai szuper szerviz elérhetőségét ami a fórumon olvasva igen jónak és hozzáértőnek tűnik.

mazda-auto.hu | 2008-05-16 11:54 Erdei részére

Egy viszonylag rövid motort, mondjuk egy V6-ost (MX-3, Xedos-6), vagy egy soros négyhengeres is beférhet. Persze rengeteg egyéb átalakítás lenne szükséges és ráadásul a teljesítmény így is kisebb lenne a Renesis-énél, és ráadásul az első tengely terhelése jelentősen növekedne. Csak teorikusan lehet beszélni egy ilyen átalakításról, valós alapja nem igazán van.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó