2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Valóban könnyű!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
m | 2008-07-10 22:22
Koszonom az elozo kerdesemre a valaszokat!
Hat sajnos alapjarati gondom meg mindig megvan, de most parosult hozza meg tobb gond is, amik sajnos aggasztobbak. Az auto neha nagyon erezhetoen veszit az erejebol, es egyaltalan nem egyenletesen adja le az erot gyorsitaskor. Neha egeszen komoly megtorpanas is tapasztalhato 5000-7000es fordulat kornyeken. Viszont akar 5 perccel azutan, hogy ezt csinalta, mar semmi baja, es megy ahogy kell barmifele megtorpanas nelkul...persze ugyanez visszafele is elsul neha, hogy egyszercsak minden elojel nelkul megint szinte teljesen elveszti az erejet...
Jovo heten lesz csak idom elvinni vegre szervizbe, es addig mar nagyon minimalizalni fogom a hasznalatat, de sajnos ez most nagyon lelombozott...esetleg erre valami otlet vagy tapasztalat van erre Onoknel? Koszonom elore is!
amdkiller | 2008-07-04 11:27 mazda-auto.hu részére
Köszönöm!
Ma megyek a szervízbe jelezni fogom feléjük az ajánlást!
mazda-auto.hu | 2008-07-04 09:49 amdkiller részére
Az alsó kuplung munkahenger kialakításán változtatott a gyár időközben. Valószínűleg azt kicserélve megszűnik a probléma.
amdkiller | 2008-07-04 09:24
Hello!
Nekem az lenne a kérdésem, h a klíma bármely melegedő része és a kuplungpedál munkahengere közel van-e egymáshoz? Márcsak azért kérdezem, mert nekem visszatérő problémám, h dugóban állva megnő a kuplungom holtjátéka, túlmelegszik. Egyszer kritikusan megnőtt, ekkor el is vitték a szervízbe, de nem jelentkezett nálluk a probléma, azért a kuplungot kicserélték...
Azóta ennyire nem ment el még, de érzem néhe h nem az igazi, mostanában sok a dugó! A légkondit azért kérdeztem mert legutóbb is éreztem, h gyengül a kuplungom, kikapcsoltam a légkondit és hipp-hopp erősebb lett, maga a pedál ellenállása, tehát keményebb lett! Még garis az autó, de mivel nem állandósul ez agond csak ha "túlmelegszik" a kuplungnál valami, ezért nehezen tudják, h mit cseréljenek ki...
Megköszönném, ha valami hasznos tanácsot tudna adni, mit csináljak vele!
mazda-auto.hu | 2008-07-03 08:19 m részére
1.Elképzelhető, hogy az egyik motortartó bakkal van probléma, és ez okozza a rázást, illetve a csipogást. (Erre egyébként Észak Amerikában szervízutasítás is volt.) 2. Másodsorban akár a gyűjtógyertyák is lehetnek. 3. Kár lenne rögtön motorcserére gondolni. Egyébként újabban már egy ún belső takarítási eljárás is létezik, mely a legtöbb esetben feleslegessé teszi a motorcserét, bár egyelőre Magyarországon még hivatalosan nem alkalmazzák. Egy Renesis nagyjából 2000000Ft. Az MMH esetleges méltányossági hozzájárulását mindig az adott eset dönti el. Általában a költségek nagy részét állják, de kár még ezen gondolkozni.
m | 2008-07-03 00:56
A mar lentebb emlitett problemam nekem is elojott sajnos, hogy alapjaraton neha (foleg melegebb idoben) nagyon leesik a fordulat (700 kornyeke) es raz az auto, valamint van egy erdekes hangja is szinten alapjaraton, amit nehezen tudnek megfogalmazni, hogy mihez hasonlit...valami csipogas feleseg, amit nem tudok mire velni igazabol. Amint egy kis gazt adok, es a fordulat felmegy 1500 fole, ez a hang teljesen megszunik, es onnan mar nem is jon elo. Ero megvan a motorban, megy az auto ahogy kell. Probaltam meg 2 masik revolutiont, es ugyanaz volt a helyzet, csak nekik az alapjarat szebb volt.
Igazabol remelem, hogy nem valami komolyabb osszehanyasnak a jele ez. Az auto elozo tulajnal vegig markaszervizben volt szerelve, es a visszahivasokon is reszt vett...gyertyakban most mar van 50 000 km, en meg arra gyanitok, hogy talan azok kezdik megadni magukat.
Egy gyors kerdes meg a vegere...csak hogy szornyulkodjek egy kicsit. Mennyibe kerul egy renesis csere ugy altalaban? Es ha ez a meltanyosaggi dolog mukodik, akkor az milyen aranyban lehetseges? - csak probalom magam felkesziteni egy esetleges rosszra...
Koszonom a segitseget!
mazda-auto.hu | 2008-07-02 12:09 high-8 részére
A gyertyáknak meglehetősen sok a 60000km, bár ez a gyári előírás. A wankel rendszerű motorban a gyertyák meglehetősen kiszolgáltatott helyzetben vannak a kialakuló lerakódásokkal szemben, ezért elképzelhető, hogy ennek okán nem megfelelő már a szikraképződés. A kompresszióteszt egyébként igen gyakan félrevezető eredményt hoz.
high-8 | 2008-07-02 11:45 mazda-auto.hu részére
43500-nál volt szervízben tudtommal önindító cserénél cseréltek 2 gyertyát most van benne 53700km akkor létezik,h a másik 2 gyertya is cserére szorul?ha jól tudom 60000-es szervíznél előírás a gyertyák cseréje!ilyenkor először egy kompressziómérést kéne végrehajtani?
köszönöm
mazda-auto.hu | 2008-07-02 08:11 high-8 részére
Rosszabb esetben igen, de elképzelhető, hogy esetleg "csak" a gyújtógyertyákkal van probléma.
high-8 | 2008-07-01 22:56
megtaláltam az árakat,köszönöm. kérdésem az lenne,h már a 2.napja egy eddigi korábban nem tapasztalt probléma jött elő az autómon,mégpedig az,h miután üzemmeleg a motor az alapjárat kb 700 és 850között ingadozik...ez jól sejtem,h kompresszióhiányra utalhat?