2025. Április 24. Csütörtök - György

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-10-15 08:33 manko részére

Valószínűleg tömítés törés következett be. Igen ritkán előforduló dolog, nehéz magyarázatot találni az okára. Felcserélt gyertyával nem valószínű, hogy egy hónapig ment volna. Más is lehet a kiváltó ok, de felesleges lenne így látatlanban most mindent felsorolnunk. Mennyit futott a motor? Miért cserélték korábban? Amennyiben Mazda szervízben szervizelik az autót, akkor a körülmények pontos ismeretében megfelelő választ kell adniuk a garanciális kérdésre.

manko | 2008-10-14 17:03

Lemaradt a nevem. MENET KÖZBEN csörrenéssel LEÁLLT, RÖVID EGYSZERI indításnál nem pörgött fel az indító, szervizben beindították, és bár jól hallatszott, hogy egy blokk megy, puffogott ezerrel, több, mint egy percig pörgették, majd kivettékk a gyertyát, és ujjam bedugva nyomást nem éreztem indításnál, csak az egyik blokkban. Egy hónapja volt gyertyacsere. Két éve volt motor csere garanciális még?

Anonymous | 2008-10-14 16:36 Hozzászólás szerkesztése

MENET KÖZBEN csörrenéssel LEÁLLT, RÖVID EGYSZERI indításnál nem pörgött fel az indító, szervizben beindították, és bár jól hallatszott, hogy egy blokk megy, puffogott ezerrel, több, mint egy percig pörgették, majd kivettékk a gyertyát, és ujjam bedugva nyomást nem éreztem indításnál, csak az egyik blokkban. Egy hónapja volt gyertyacsere. Két éve volt motor csere garanciális még?

mazda-auto.hu | 2008-10-14 13:46 manko részére

Az előző hozzászólásod óta történt a kompressziómérés? Csak, hogy tisztán lássunk.

Hogyan mérték a kompressziót? Mennyivel a gyertyacsere után romlott el a motor.

Lehetséges forgatókönyvnek tűnik, hogy a gyertyák cseréjekorkor megbolygatott gyújtókábelek és pipa után nem volt kielégítő a gyújtás és az így el nem égetett üzemanyag tömítetlenséget okozott, bár ehhez a katalizátornak is lenne egy-két szava.

Durvább verzió, ha szinte azonnal a gyertyacsere után ment tönkre a motor, hogy összecserélték a gyertyákat, de ez tényleg elég durva hiba, nem igazán tételezzük fel.

Nem tudjuk mi ment tönkre, nem tudjuk, hogy egyáltalán tönkre ment-e? Így nem tudunk költségekről beszélni.

És le volt kötve pörgetéskor az első kamra gyújtása, üzemanyagellátása? A rotor tömítései valószínűleg nem károsodtak a pörgetéskor, de az esetlegesen a katalizátorba jutó üzemanyag gondokat okozhat.

manko | 2008-10-14 12:32

Érdekes, az előző motor is pont gyertyacsere után ment szét, ez is, mi lehet az oka? 0 kompresszió első munkatérben! Mennyiért lehet kb. megjavíttatni? Ártott neki, hogy egy munkahengerrel még egy percig pörgetve lett?

mazda-auto.hu | 2008-10-14 08:50 vallac részére

A beavatkozások gyakoriságától függően döntenénk el.

vallac | 2008-10-14 08:07

KB.a hét végéig járhatok így,bármilyen károsodás nélkül,v. inkább tegyem vissza a 2 gyári méretű nyárit?

mazda-auto.hu | 2008-10-14 07:58 manko részére

Így látatlanban elsősorban gyújtási problémára gondolunk. Gyújtótrafó, gyertya.

mazda-auto.hu | 2008-10-14 07:55 vallac részére

A kerekek fordulatszáma közötti különbség a DSC beavatkozását okozza, a beavatkozási határt pedig hamarabb elérjük, ha eleve különböző átmérőjű kerek vannak az autón.

manko | 2008-10-13 17:09

Válasz "vallac" részére, ha különbözik a gumik mérete nálam is kifarolt egy egyszerű sávváltásnál is! :(

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó