2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda3, okostelefon, web...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
CX-7 dízel az amerikaiaknak?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
zzoltan | 2011-04-29 10:09 mazda001rx8 részére
Érdekes gondolat ez, hogy "ennyi kilométernél már esedékes a motorcsere."
Én inkább úgy mondanám, ha 120.000 km után még mindig nem nagyon értesz az RX-hez, akkor nagy valószínűséggel esedékes a motorcsere.
mazda001rx8 | 2011-04-28 13:24
koszonom a segitseget!!!
mazda-auto.hu | 2011-04-28 13:09 mazda001rx8 részére
Néhány dolgot azért ellenőrizni kell, mielőtt kimondjuk, hogy csak a motor marad, illetve nem maradhat....de nagy valószínűséggel, ilyen futásteljesítmény után, ez a jel tömítetlenségre utal, és ilyenkor kevés az indítási fordulatszám a beinduláshoz. Ha egy ennyit futott motort szétszedünk, akkor kb. 1% az esélye, hogy szakszerűen olcsóbban felújítható, mint egy komplett új motor ára. Szakszerűtlenül kihagyható néhány dolog a felújításnál, és be fog indulni a motor melegen is egy ideig, de senki nem járna jól egy ilyen megoldással.
Egy komplett gyári új (nem felújított) motor nálunk 998000,-Ft+Áfa, ehhez jön még némi munkadíj, illetve egy-két tömítás.
mazda001rx8 | 2011-04-28 12:40
Udv!
Nem nagyon ertek az rx8-hoz ezert erdeklodni szeretnek par dologgal kapcsolatban... 120000 km van a kocsimban es ha meleg a motor es leallitom nem indulv vagy csak nagyon nehezen.Gondolom ennyi kilometernel mar esedekes a motorcsere??? ha igen akkor mennyibe kerul?mas lehetoseg nincs megoldani a problemat???
elore is koszi!!!
mazda-auto.hu | 2011-04-26 13:34 bogár részére
Egy 45000 km-t futott motor esetében mindenképpen érdemes.
high-8 | 2011-04-26 13:26 bogár részére
Üdv!
MMH-tól ne várj semmit,nekem 5év 2 hónapos volt az autó (5évig méltányossági garit adnak)mikor kérelmeztem(csak szakszervízben volt,énis mindenre odafigyeltem),és elutasítottak,pedig sztem hetente kapnak kérelmet rx-8 motor ügyben!ha nem sznéd,h csúnyán átverjenek Kincses Istvánt messziről kerüld el,véletlenül se tévedj arra és ezt tényleg jó tanácsként mondom!
bogár | 2011-04-26 13:06
Köszönöm a választ, ilyesmire számítottam. :(
6 év, 45 ezer km, lelkiismeretes bejáratás, max. közeli olajszint, hidegen nem pörgetés - emellett full márkaszerviz, évente (7500 km-enként) olajcsere (Dexelia), mégis, két évvel ezelőtt - amikor szinte mindenki csuklóból pozitív elbírálást kapott -, a gondos használat ellenére a MHH lerázott.
Próbálkoztam utána még a szerviznél, hátha csak lerakódás (sokat járok városban): Zoom Cleaner helyett sima motorba való tisztítót öntöttek bele. Hozzáértők szerint nem csoda, hogy nem lett jobb.
Reklamálni gondolom most is felesleges, de érdemes lehet tennem még egy próbát a wankelba való anyaggal is valahol, mielőtt feladják rá az utolsó kenetet?
mazda-auto.hu | 2011-04-26 11:01 bogár részére
Nagy valószínűséggel a melegen jelentkező kompressziós problémák miatt ilyenkor már nem elég az indítózási fordulatszám. Mivel a tekercsek és gyertyák már voltak cserélve, nagy valószínűséggel kopási problémáról van szó. Futásteljesítmény függő, hogy kizárható-e azonnal a felújítás lehetősége, vagy már most érdemes új motoron gondolkozni. Ezen azt értem, hogy tapasztalataink szerint egy 100000 km-t futott motoron olyan alkatrészeket is cserélni kell, melyek miatt gazdaságosabb egy garanciális (1év) új motort beszereltetni. Nálunk nettó 998000,-Ft. Persze motorcsere előtt a kiszerelt régi motor állapotát mindenképpen ellenőrizzük. Pillanatnyilag egy 100000km-t futott, csak 20000km-enként szervizelt motor belső állapotáról (szétszedtük) írok egy cikket, mely várhatóan egy héten belül olvasható lesz koncepció rovatunkban.
bogár | 2011-04-22 17:23
Két éves kora óta nehezen indul a már meleg motor, gyakran 10-15 mp indítózás, közben hutyutyú (forog - berobban - forog - berobban - forog - kelletlenül elindul); néha 6-7 ezres fordulatra gyorsítva hirtelen erőtlenné válik; 2-3 ezres fordulatra lassítás-gyorsítás után ott tartva rángatózni kezd, 20 litert fogyaszt. 2009-ben a MMH lerázott, amikor ezek miatt vizsgálatot / méltányossági motorcserét kértem, mert a (budapesti) szerviz "mindent rendben talált": nem volt hibakód, a kompresszió 6 és 7 körüli, elfogadhatóan indult, a műszeres próbaúton a szerviz körül nem rángatott, és megmagyarázták, hogy RX-8 betegség a nehéz melegindítás, a rángatás meg alighanem a kardántengely csavarodási tehetetlensége (???) miatt történik. Nem vagyok asztalcsapkodós alkat, lassan beletörődtem, hogy így jártam.
Közben az autó 6 éves lett, már hidegen is nehezen indult, majd pár hete reggel csak egy hengerrel indult, majd flood. Assistance, gyújtótrafók, kábelek, gyertyák cseréje: na, most majd jó lesz.
Hát, nem lett, melegben a meleg motor továbbra is 15-20 mp indítózás és imádkozás spirálakku-istenhez, hogy bírja.
Van esetleg más ötletetek az alkalmankénti 15 ezres megvizsgáljuk - nem találjuk - nagyon sajnáljuk kombón kívül?
mazda-auto.hu | 2011-04-07 08:49 zzoltan részére
Rendben.