2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
kisslacibacsi | 2011-02-07 22:20
Üdvözlöm, volna egy 7 éves RX8, ami állítólag végig szervizelve volt. Ha elküldeném az alvázszámot, meg lehetne nézni, volt-e motorcsere, be volt-e tartva minden szerviz. Előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2011-02-03 14:44 corre78 részére
Rendben, várjuk a visszajelzéseket!
corre78 | 2011-02-03 11:14 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen az infókat!
Én is nagyon remélem, hogy nincs probléma, hiszen az ezt megelőző 8-9 hónapban normális volt az olajfogyás. Továbbá semmi panaszom nincs egyébként az autóra, teszi a dolgát minden más tekintetben, ahogy kell.
Figyelgetem még és beszámolok.
mazda-auto.hu | 2011-02-01 16:30
Egyébként az átfújás növeli az olaj feletti tér légnyomását, így ilyenkor onnan nagyobb mennyiség juthat fel az említett "mixtúrából" a szívócsőbe. Tehát az olajfogyasztás, és a sok szívócsőbe került anyag is utalhat az átfújásra.
mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:41
Ja és a katalizátor utáni valamivel kisebb gáznyomás nem okoz gondot, csak élményeket. :-)
mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:32 corre78 részére
A víssztűz az, amikor a szívónyílásba (port) visszadurrog a motor az elégetlen elegy begyulladásával. Az átfújás viszont az, amikor az égéstér nyomása hatással van az olajteknő feletti tér nyomására.
Télen nehezebb az olajszintet pontosan ellenőrizni, hiszen a már említett mixtúra ilyenkor könnyebben változtatja az olajmennyiésg térfogatát (hosszabb úton elpárolog, máskor növekszi a mennyisége), illetve a pálca láthatóságát is rontja a barnás "trutymó".
Persze túlzott olajfogyasztás utalhat az oldalsó rotor tömítések (gyűrűk) hibájára, mely például a túlzott átfújás miatt is bekövetkezhetetett (koksz is megy vele). De ez még csak egy teória az esetedben, ne ijedj meg.
mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:21 corre78 részére
Igen, ez az amit írtam az előző hozzászólásomban: "Ha több olaj van az olajteknőben, akkor kisebb tér áll a gázok-olajgőz-vízgőz(kondenz)-benzingőz rendelkezésére, tehát nő a nyomás, így esetenként könnyebben jut fel a szívócsőbe (mert máshova nem tud menni) ez a mixtúra, melyből fent végül az olaj marad meg legtovább." Télen ebben a mixtúrában több a benzin, több a kondenzvíz, ettől ilyen a trutymós...és mivel télen a beszívott levegő, illetve a motortér hőmérséklete is alacsonyabb, ezért nem csak az olajmaradék marad meg hosszabb távon a szívócsőben.
corre78 | 2011-02-01 11:17 corre78 részére
Akaram írni: 16x11 cm-es méretű :-)
corre78 | 2011-02-01 11:14
Még annyit, hogy a legutóbbi tartályleszedés óta (akor csak 1-2 csepp volt a tartályban) 340 km-t ment az autó és ezen a távon kétszer ellenőríztem az olajat és töltöttem utána. A 341 km-ből 207 km után mindössze 45 ml-t kellett utána töltenem max alá 7 mm-ig, míg a legutóbbi 134 km-re pedig 140 ml-t töltöttem szintén max alá 7 mm-ig. Elég aránytalan olajfogyás a mennyiség/km-t tekintve. Viszont, ha a tartályban lévő 20-25 ml-t, a lev.szűrőn lévő olajmennyiséget összeadom, akkor is csak max 50 ml jön ki. Amit ha levonok a 140 ml-ből, akkor 90 ml jön ki 134 km-re. Ez még így is magas erre a km mennyiségre.
Leszabályzásom most sem volt.
Vissztűz: Ez pontosan mit jelent?
Kb 4 hónapja és 3000 km óta van fent egy Japspeed márkájú kipufogóm (csak catback. A katalizátor és a leömlő gyári.
Nagyon tetszik a hangja és, hogy magas fordulaton váltásokkor durrog, de érdekelne, hogy ez nem káros-e a Motorra vagy bármire. Gyári méretű a belső átmérője és az y elágazás után 1-1 kis dob található rajta (ovális alakúak és kb. 35 cm hosszúak és az ovális részeken kb. 160x110 cm-es külméretű. Feltételezem, hogy csillapítás egyáltalán nincs bennük.)
corre78 | 2011-02-01 10:45 corre78 részére
A nívópálcán a motorolaj korántsem ilyen sötét színű és állagú, mint ez a lötty.