2025. Április 21. Hétfő - Konrád

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Roland__ | 2011-01-19 21:00 mazda-auto.hu részére

a full premix egyszeru es jo megoldas a kenesi gondokra, mind versenyautoknal mind utcaiaknal. A lehgnagyobb versenysorozatokban azert nem hasznaljak, mert tiltott barmit is beletolteni a tuzeloanyagba. Premix alatt nem egyszeru 2t olajat kell erteni.

Atika | 2011-01-19 18:09 mazda-auto.hu részére

Igen, az jó lenne, és hogy az milyen javításokat jelent?

mazda-auto.hu | 2011-01-19 16:13 Atika részére

Három nyitott szervizkampány is van az autón, holnap megtudjuk, hogy engedélyezik-e még az elvégzésüket?

Atika | 2011-01-19 13:29 mazda-auto.hu részére

Az alvázszám:
JMZSE17N240115690

mazda-auto.hu | 2011-01-19 12:47 zzoltan részére

Mert amikor meghajtod, több olajra van szükség az éltömítések kenéséhez. Valószínű ezeknél a pozícióknál van probléma a MOP vezérlési rendszerében.

A full premixet nem ajánlom. Mivel a versenycsapatok súlyos pénzeket ölnek az autójukba, ezért sok okos információt lehet tőlük beszerezni. A súlyos pénzekben elsősorban a viszonylag gyakran cserélt motorok is benne vannak. Az egyik ilyen (nem hazai) csapat kb. 20 motor szétszerelése után megállapította, hogy sokkal kevesebbet bírtak az éltömítések (nem az apex) azokban a motorokban amikor csak kétütemű motorolaj volt keverve a versenybenzinbe, és nem használták az olajbefecskendezőt. Nyilván egy versenyautó wankel motorja csak teljes gázt vagy motorféket ismer, és horror kipufogógáz hőmérséklettel működik, de ez olyan jellegű tapasztalat, mely a hétköznapi használatú motorokra is átvetíthető valamilyen szinten. Tapasztalatuk szerint a premixelés csak az apex és sarok tömítések kenését javíthatja, önmagában az éltömítéseknek nem csökkent a hőmérsékletét (tehát MOP nélkül emeli). Ez hosszú téma, majd egyszer lehet születik egy cikkünk róla.

zzoltan | 2011-01-19 12:33 mazda-auto.hu részére

Nem romlott el véglegesen. :) Most rendkívüli módon megnyugtattál. :)))
Ha elromlik véglegesen, akkor biztosan nem cserélem, inkább átállok full premixre. Lehet, hogy rosszul tudom, de egy MOP áráért autót lehet venni, nem?
Igazából ezzel a hibával az a baj, ha normál daily driver üzemódban használom az autót, akkor semmi baj, de amint kicsit meg akarom kergetni, egyből limp meg mindenféle módba vált. :)

mazda-auto.hu | 2011-01-19 12:22 zzoltan részére

Oké, rendben.:-)
A helyzet az, hogy mindkét hibakód több esélyes a javítási módot illetően. Kb.2-3 óra, illetve, hogy milyen felújított alkatrészre van szükség, ha a tied nem javítható, mert mint emlitettem, a MOP-hoz nem rendelhető alkatrész. Mindenesetre ha most még nem jön gyakran vissza a hibajelzés, akkor még romlott el véglegesen, azaz újra tudta aktiválni magát.

mazda-auto.hu | 2011-01-19 12:16 Atika részére

Az alvázszámra van szükségünk a javítások lehetőségének ellenőrzésére.

zzoltan | 2011-01-19 10:31 mazda-auto.hu részére

Persze, nem is erre gondoltam, hogy most itt konkrétan leírod, hogyan kell megoldani. :)
Csak azt hittem Te tudod a konkrét hibát és tudod, hogy ez 1 óra alatt és X forintért orvosolható.
De ezek szerint azért nem ennyire egyszerű.

zzoltan | 2011-01-19 10:02 Atika részére

Az az érdekes, hogy ez 2010. május 13-i cikk. Nekem pedig már jóval korábban el voltak végezve ezek a javítások. Legalábbis gondolom ugyanezek.

"mazda-auto.hu
2009-06-24, 09:40
zzoltan részére 2009-06-23
Szóval cseréltek benne önindítót, elvégezték a korrózió megelőző eljárást,a hővédő paplan, és az olajcső-dobbetét cserét. "

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó