2025. Április 21. Hétfő - Konrád

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


DrFecRX-8 | 2010-11-12 23:51 Kassi részére

700ezer egy katalizátorra? Azért egy enyhén szólva is kib*szás. Főleg hogy az égész autó ma már alig ér egy pár milliót a használt piacon.

mazda-auto.hu | 2010-11-11 09:33 Kassi részére

Tudunk, de más szervizek helyett nyilatkozni, illetve a leírtaknál bővebb javaslatokat telefonon sem fogok tudni adni nekik. Egyszerűen nem áll módomban, hiszen más munkájáért még ilyen szinten sem vállalunk felelősséget, illetve mi is ebből élünk. 66/430-585 Varga István

Kassi | 2010-11-10 16:59 mazda-auto.hu részére

Tudunk telefonon beszélni?

mazda-auto.hu | 2010-11-10 16:07 Kassi részére

Igen. Vagyis a mi szervizünkben biztosan.

Kassi | 2010-11-10 11:11 mazda-auto.hu részére

A diagnosztika egyértelműen megmondja hogy melyik szenzor jelzi a hibát?
A szervizben ahol voltam annyit mondtak hogy azonnal katalizátor csere más nem akartak elárulni....
Ekkor azonban még nem jelentkezett az a jelenség hogy izzik a katalizátor.

mazda-auto.hu | 2010-11-10 10:56 Kassi részére

Két oxigén szenzor van, az egyik a motor vezérléséhez küldi az az adatot, míg a másik ellenőrzi a katalizátor munkáját. Ebből kifolyólag egyáltalán nem mindegy, hogy melyik hibájára utal a hibakód. Ha az elsővel van gond akkor egyáltalán nem valószínű, hogy rossz a katalizátor, de ha a másodikkal, még akkor sem biztos. Ha az első szonda jó, és ennek ellenére rosszak a kipufogógáz emissziós értékek, akkor 99%, hogy katalizátor csere szükséges, de még ekkor is lehet motor..stb probléma. Egy Mazdás diagnosztikával sok minden kizárható.

Kassi | 2010-11-10 08:20

Azt elfelejtettem, hogy az autó indul, a motor normálisan jár, persze katalizátor nélkül elég hangos volt.... :)

Kassi | 2010-11-10 08:19

Sziasztok,

2004 es RX-8-omon a következő tünet jelentkezett. Világít a sárga motor lámpa és a katalizátor vörös színűre izzik fel. Egy szervízben azt mondták a katalizátor eldugult és cserés. Mivel 700e. ft áron akartak cserélni ezért gondoltam leszerelem és megnézem valóban eldugult-e. Kérdésem az lenne, hogyha a levegő simán áramlik benne (szájjal is át tudom fújni) az jelent-e valamit. Olvastam olyat is hogy a benne lévő oxygen szenzor hibásodott meg.
Láttatok már ilyet?

Köszi,
Kassi

mazda-auto.hu | 2010-10-21 10:34 Endrus részére

A minden autónál szokásos dolgokat most nem részletezeném. Szervizkönyv, törés, javítás. Hány kilométerenként szeervizelték? A 20000 km hátrányos. Néznék egy olajszintet, ha most sem oké, akkor korábban sem figyelhettek rá. Jól indul-e hidegen, illetve melegen? Persze egy gyenge akksi is okozhat ilyet, az pedig cserélhető. Mivel egy viszonylag alacsony autóról van szó, érdemes megemeltetni, vannak-e káros alsó sérülések, görbe lengőkar stb.. A 192 lóerősök motorja kevésbé van igénybe véve, így kevesebb problémára lehet számítani...

Endrus | 2010-10-20 23:25

Érdeklődöm, hogy tervezett RX8 vásárlás esetén mire érdemes odafigyelni?
Melyik típust javasolt keresni 2004-est vagy a 2005-öt utánit?
192LE-t 5-ös váltóval vagy a 231LE-t 6-os váltóval?
És még amit fontosnak tartotok.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó