2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-12-13 15:53 high-8 részére
Szerintem +/- 1,2 dl/1000km olajfogyasztást igen nehéz pontosan mérni, ráadásul az olajfogyasztás motorhőmérséklet-használat függő, tehát ennyi mennyiségi változás benne van a pakliban. Az olajadagoló fúvókák vákumtesztjét azért mindenképpen elvégezném. Még 1 liter/1000km-nél jóval nagyobb olajfogyasztás sem teszi feltétlenül tönkre a katalizátort. Gyújtáskimaradás, sok benzin viszont annál inkább.
high-8 | 2010-12-13 14:58
nem 1.2dl van szó,pontosan nem tudom lemérni,de kb 2*annyit eszik elgalább mint kéne,miket kellene átnézni,h tudjuk hol lehet a hiba?vszínű a katalizátor tönkremeneteléhez is köze volt?
mazda-auto.hu | 2010-12-13 08:58 high-8 részére
A motorprobléma sok mindent takarhat. Nem feltétlenül kell rossznak lennie a kompressziónak, ha több olajat eszik, vagy kap (!!!) a motor. Lehet például, hogy az olajadagoló rendszer tömítettségével van probléma. Kérdés, hogy emnnyivel eszik több olajat a motor. 1-2 dl miatt nem aggódnék. Ráadásul télen az esetenként olajba jutó benzin is becsaphatja a szintmérést, mivel hosszabb utakon elpárolog, rövidebb utakon viszont növeli a szintet.
high-8 | 2010-12-11 17:47
mobile-1 előtt a gyári dexeliával jártam,létezhet,h ilyen kompressziós értékek mellett kopott a motorom?jól indul,jól gyorsul,de az olajból jóval többet eszik
zzoltan | 2010-12-10 12:26 molnárlóránt részére
Én nyáron cseréltem a gyújtótrafóimat, kábelt és gyertyákat. Működőképesek voltak, nem volt velük gond, csak úgy döntöttem lecserélem.
Megvan még mind. Ha gondolod oda tudom adni, így legalább ki tudod szűrni, hogy ezekkel az alkatrészeiddel van-e a gond vagy sem.
mazda-auto.hu | 2010-12-10 10:31 molnárlóránt részére
A gyújtótekercseken inkább csak ellenállást tudnál mérni, a feszültséget csak oszcilloszkóppal lehet érdemlegesen vizsgálni. Nem hiszem, hogy három is egyszerre tönkrement, inkább arról lehet szó amit Zoltán írt, egyszerűen a gyenge akku miatt nem voltak meg a kellő indítási körülmények, így túldúsúltak a kamrák benzinnel.
mazda-auto.hu | 2010-12-10 10:28 high-8 részére
A Mobil-1 0w-30 egyébként csak a hidegindítás körüli hőmérsékleteken hígfolyósabb valamivel az 5w-30-as Dexeliánál, máskor nem. Illetve teljesen szintetikus mivoltából adódóan jobban tartja eredeti vastagsági jellemzőit az olajcsere intervallum vége fele is. A mazda-auto I. fázisban növeljük az egységnyi idő alatt a motorban átáramló olaj mennyiségét.
mazda-auto.hu | 2010-12-10 10:25 high-8 részére
Nem tudom előtte milyen olajat használtál, de valójában a Renesis esetében az olajfogyasztás nem igazán olajfüggő, kivéve ha motorprobléma van. A katalizátorod tönkremenetelét viszont hosszútávon okozhatták a kopott motor miatti járulékos gondok. A 98-as benzintől nem fog hamarabb tönkremenni a katalizátor. Én az esetek többségében ezzel járok.
zzoltan | 2010-12-10 03:36 molnárlóránt részére
Szia!
Első olvasásra azt mondanám "befloodolt", mint régen a Ladák amikor "megszívták" magukat.
De ha bemértétek és nincs feszültség, akkor más lehet a gond.
molnárlóránt | 2010-12-09 16:15
azt kihagytam,hogy miután beindította és próbáltuk vna rá 2-3napra a kocsi már nem indult