2025. Január 9. Csütörtök - Marcell

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


cgyoerfi | 2014-10-06 13:42

 

cgyoerfi | 2014-10-06 13:41

 Tisztelt Mazda-Autó,

Megtudnák nézni rendszerükben a következő alvázszámú mazda 3 digitális adatait: JMZBK14Z251210858

Előre is köszönöm. Lehetséges nincs neki, de az is lehetséges, hogyvan az évjáratot nem ismerem.

mazda-auto.hu | 2014-10-06 13:41 Balázs83 részére

 Egyetlen szerviz bejegyzés van. 2011.12.06. 83293 km. Egyéb utolsó adat 2012.08.12.,  98559 km.

mazda-auto.hu | 2014-10-06 13:37 Vik8 részére

Például a 0092S40260 cikkszámú Bosch vagy ennek megfelelő alternatíva. Ez 70 Ah-s. A kapacitásnak (Ah) a nyugalmi áramfelvétel miatt is van jelentősége. Pl. egy 70 Ah-as akku feltöltött állapot után 3,5 Amper áramfelvétellel terhelhető 20 órán keresztül a teljes lemerülésig. Egy 50 Ah-s csak 2,5 Amperral. A Mazdák nyugalmi áramfelvétele átlagosan 0,02 Amper. Riasztóval, hifivel szerelve ennél több. Az előbbiek nem jelentik azt, hogy 3500 órán keresztül bírja egy 70 Ah-s feltöltés nélkül 0,02 A terhelést feltételezve. A töltöttség/terhelési időtartam függvény nem lineáris.

 

Flingel | 2014-10-06 13:11 Vik8 részére

Szia!

 

Onnan tudom csak, hogy 4 éves, hogy rá van írva, hogy 2010-ben rakták be. :) De még az előző tulaj. 

Üdv:

Flingel

Balázs83 | 2014-10-06 13:03

Sziasztok,

Tisztelt Mazda szervíz ennek az alvázszámnak utána lehetne nézni?

JMZBK14F251199606

Előre is köszönöm!

Üdv!

cgyoerfi | 2014-10-06 11:00

 Sziasztok,

Továbbra sincs senkinek eladó Mazda 3-asa normális 1.6 Benzin:)?

Lassan hideg lesz és le kell tennem a kerót, jó lenne már egy kisautó :).

 

Köszi

Vik8 | 2014-10-06 09:24 mazda-auto.hu részére

 Kedves Istvan,

 

Meg tudnad mondani, hogy egy 1.6-os benzines motorhoz milyen, az alapnal kicsit magasabb teljesitmenyu akkut lehetne hasznalni (50-55Ah <)? MIlyen teljesitmenyu aksi lenne optimalis kevesebb teli hasznalat mellett? Emlekszem, regebben is volt mar itt szo a forumon, hogy ha keveset van hasznalva az auto, akkor erdemesebb egy kicsit nagyobb kapacitasu akkut venni a kocsiba. Koszi!

 

@Flinegel,

Hali, en is az 1.6-os benzinesre voksolok, nagyon jo kis verda!

Elarulnad, hogy milyen tipusu Banner akkut vettel az autodba?

En szerettem volna egy zseleset, h minel kevesebb macera legyen vele.

Koszi.

 

V.

 

Yoshimura | 2014-10-03 13:57 Flingel részére

 Szia,

 

Igazából mindenképpen benzinest akarunk, mivel nem használjuk annyit és rövid távokra ha használjuk.

Most igazából alkudok a beszélt kocsiból.

1,4-et mondtam neki. Nekem ennyit ér meg.

A hátsó lámpákra azt mondta hogy a régi tulaj mazda mps őrült volt és ő cserélte ki.

De nem tudja pontosan hogy hányadik tulaj :)

Érdekes ez az egész.Nekem többet nem ér ez a kocsi így láthatatlanban.

Ha az árba bele megy csak akkor megyek megnézni és ha a szervíben sem találunk semmit akkor veszem meg.

Elméletileg ma kiderül.Meg asszonynál más márka szóba sem jöhet :)

 

Flingel | 2014-10-03 12:02 Yoshimura részére

Szia!

 

Hát... ez a dízel motor ugye PSA (Peugeot-Citroen), ami még attól nagyon is lehetne jó... de annyira nem az. És ha visszaolvasol a fórumban, akkor találsz a márkaszervizes szakértőktől is bejegyzést, hogy a diagnosztikája sem egyszerű, ha valami gond van vele. 

Én a benzinest ajánlanám. Tényleg csak azt tudom mondani, hogy a kasztni sajnos nem kapta meg a legjobb korrózióvédelmet, így lehetnek javítások, főleg így a 10. év környékén. De a precíz kormányzás és úttartás, a jól adagolható hatásos fék, a könnyen járó kuplung és baromi pontos váltó az, ami meghatározza, hogy mechanikailag milyen állapotban van. 

Még annyit, hogy hidegen a benzines motor gázadásra (inkább terhelésre - elinduláskor...stb.) kicsit dízelesen kerreghet, de ennek kb. 15-35 mp után (külső hőmérséklet függő) szűnnie kell! Ez egy konstrukciós sajátossága a motornak, ami a gyorsabb bemelegedést szolgálja. (ahogy a relatíve - azaz más kompakt kocsikhoz mérten - magas 1500 f/min körüli hidegjárati fordulatszám).
(Gyakorlatilag arról van szó, hogy hidegen 1000-1500 f/min között még zárva vannak a szívóoldali örvényszelepek. Emiatt az égési sebesség megnövekszik és főleg terheléskor, gázadáskor a dugattyúk oldalváltásakor a gyors nyomásnövekedés miatt a dugattyú a szokottnál nagyobb erővel érintkezik a hengerfalhoz. 60 fokos vízhőmérsékletnél az örvényszelepek kinyitnak, és a kopogás megszűnik teljesen.)

Szóval a hidegjárati kerregés miatt ne hagyj ott egy jó kocsit. :)
Egy jó Mazda MZR 1,6-os benzinmotor hangja üzemmelegen alig hallható. Nekem pl. olyan halk, hogy csak egy kis ciripelést hallasz, ami az injektor mágnesszelepeinek zaja. Igaz, minőségi olaj is van benne... ;)
 

Üdv.:

Flingel

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó