2025. Január 9. Csütörtök - Marcell

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-09-23 09:51 xejbo részére

1. A klímarendszert elsősorban klímás szakemberrel ellenőriztetni kell! Feltöltés után egy héttel változhatott a rendszer állapota.

2. Valószínűleg a relé okozza a problémát. Ugyanilyen reléket használnak más autótípusokban is, így lehet azonos a gyártó.

mazda-auto.hu | 2014-09-23 09:41 Chili részére

 Amennyiben a tulajdonos igénybe vette a digitális nyilvántartást, mely 2008 után vált lehetővé, akkor igen. Az 1,6-os dízelnél érdemes ellenőriztetni, hogy folyadékos rendszerű-e a koromszűrése, illetve van-e benne szűrő? Folyadékkal 60000 km-enként fel kell tölteni, illetve 120000 km-enként cserélni kell a szűrőt. Megbízható, de sokkal érzékenyebb a nem megfelelő karbantartásra, mint az ebből a szempontból is igénytelenebb benzinesek. Az előbbiből kiindulva vannak problémás példányok.

xejbo | 2014-09-23 07:50

Senkinek semmi ötlete?

xejbo | 2014-09-21 22:33

 Még valami! Az lehetséges, hogy a világításrelé Ford gyártmány a mazda3-ban? F57B-14B192-AA van ráírva! Meg ez is: G1UHQ, PA66-GF25!

Chili | 2014-09-21 17:37

 Üdv. Érdeklődnék hogy ha minden jól megy pár hónapon belül szeretnék vásárolni egy 2004-es évjártú Mazda 3-ast amibe van 100 ezer kilométer, és szervizkönyve is van. 1.6-os diesel lenne. Kérdésem a következő lenne alvázszám alapján megtudják mondani hogy mikor volt utoljára szervizelve és mi a valós kilométer? Illetve ez az 1.6 diesel 109 lóerős változat, mennyire strapabiró? Mennyire szervizigényes illetve milyen átlagfogyasztási értékeket kapunk.
Válaszokat előre is köszönöm!

xejbo | 2014-09-21 13:43

 A klímaproblémán túl van egy másik dolog, ami nem annyira vészes, csak nem nagyon értem az okát, utána szeretnék járni ennek is! Szóval, a kulcs a gyújtáskapcsolóban, ajtó nyitva, lámpa lekapcsolva. Felkapcsolom a lámpát helyzetjelzőre, relé kattan a kesztyűtartó alatt, elkezd sípolni a jelzés, hogy nyitva az ajtó, a műszerfalon világít a visszajelző lámpa, hogy felkapcsoltam a lámpát, a műszerfal háttérvilágítás, középkonzolvilágítás elkezd világítani és persze felkapcsol a helyzetjelző! Ezt csinálja normál esetben! Ezt megcsinálom 4szer, 5ször, ezután amikor felkapcsolom a helyzetjelzőt, relé kattan, nem sípol, nem világít a visszajelző, nem változik a műszerfal és a középkonzol háttérvilágítása, de a helyzetjelző felkapcsol! Próbálgatom többször, egyszercsak ismét megjavul! Teljesen véletlenszerüen működik, van amikor 10-ből 10szer jó, van amikor 10ből 10szer rossz! Én a relére gyanakszom a kesztyűtartó alatt, lehet azzal a probléma?

xejbo | 2014-09-21 13:33

 Sziasztok! Mazda3 GTA 2.0 2004-es (digitális klíma) autómban klímaproblémát próbálok megoldani, eddig sikertelenül! Hátha nektek van ötletetek! Feltöltöttük a klímát gázzal, egy hétig jól működött, de azóta csak nagyon langyos levegőt fúj! A kopmresszor bekapcsol, a ventilátor is, de mégsem fúj hideget! Gyanakodtam a belső hőmérőre a középkonzol oldalában, de ma kiszedtem, kimértem és jónak tűnik! Minden biztosítékot átnéztem, minden rendben! A klímakonzol is kiszedtem a középkonzolból mert nem világítottak benne az izzók, azokat kicseréltem, kb akkortól jelentkezik az a hűtési probléma! Lehet összefüggés a két dolog között? Ma szétszedtem megintcsak a klímavezérlőt, átnéztem, ott is minden jónak tűnik, de ettől még lehet azzal a probléma! Van valakinek ötlete hol lehet a probléma?

crosby89 | 2014-09-20 13:20 Pirogaba részére

 Üdv!

Nekem egy G120, Mazda3 sedanom van, 1,5 hónapos, Attraction felszereltséggel, 3 km-el hoztam el a szalonból. Főleg rövidebb távokat teszek meg az autóval, 15-25 kilométerek, és inkább falvak között ingázok. Ritkábban vannak 60-70 km-es távok, a 100 km-nél meszebbi távok még ritkábbak. Amikor elhoztam az autót 6,5 liter felett volt neki az átlaga, de a 3000. kilométerig nagyon kiméltem, szinte nem mentem 90 km/h felé. A használati útmutató szerint amúgy 1000 kilométerig kiméljük, ne pörgessük, ne fékezzünk hirtelen feleslegesen, ne nyomjuk hidegen stb. Így a 3000-nél lement a fogyasztás 5,9 literre. Onnantól kezdtem kicsit bátrabban nyomni, sportosabban vezetni, így a fogyasztásom most már jó ideje 6,0 liter a computer szerint.  90-110-el megyek most is, viszonylag ritkán vagyok városon belül, de pl egy kemény dugót elkaptam tegnap az 1-es főúton. Ezt a 6 litert teljesen elfogadhatónak tartam így 4000-ik km után, hogy már jobban odamerek lépni az autónak, persze biztosan vihető ez lejebb is. Mondjuk néha néha becsuszik egy egy 1-2 km-es helyi út is. i-stopot én nem szeretem ki van kapcsolva, ami még befolyásolhatja a fogyasztást, bár nem hiszem, az utólagosan beszerelt első parkradar, a védőfólia az ablakokra, autó elejére és lámpákra, valamint a pajzs technólogia. 
Amúgy az autót imádom, élmény vezetni, remélem segítettem :)

Pirogaba | 2014-09-19 01:35 mansell73 részére

 Kedves markatarsunk, mansell73!

Koszonom szepen,hogy megosztottad a tapasztalatod, sokkal inkabb iranymutato ez, mint a gyari fogyasztasi adatok, vagy az utcai mendemondak. Amennyiben nem tevedek, varosban a 120-as es a 165-os motor ugyanugy viselkedik, 210-es nyomatekkal, igy teljesen realis lehet az osszevetes.

Egyet ertek veled, hogy a motorporgetesnek semmi ertelme nincs, mert varosban haromezres fordulat alatt is dinamikusan mozog, akkor meg minek. Raadasul az en esetemben automata valtorol beszelunk, igy nem is en dontok a valtasok idejerol.

Mindenesetre te is megerositettel benne,hogy erdemes megnezetnem, hatha valami nem ugy mukodik, ahogy kene.

Tovabbi kellemes es balesetmentes Mazdazast kivanok!

Udv!

PG

Pirogaba | 2014-09-19 01:15 mazda-auto.hu részére

 Ezek szerint ne legyek nyugodt. :) Miutan ugy erzem, hogy a klimahasznalatot leszamitva semmi "rendkivuli" nincs az auto hasznalataban, talan az lesz a legjobb, ha atnezetem a szervizben.

Megegyszer koszi az eszreveteleket!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó