2025. Február 26. Szerda - Edina
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
doki8387 | 2014-09-23 10:55
Kedves márkatársak! A g120-as automata mazdám 5000 km-t futott, 80 %-ban megyeszékhelyi városban. A fedélzeti kijelző szerint ennek az átlaga 6,8 l/100 km. Szerintem 8 literig elfogadható az átlagfogyasztás. A 9-12 l-t soknak tartom!
mazda-auto.hu | 2014-09-23 09:51 xejbo részére
1. A klímarendszert elsősorban klímás szakemberrel ellenőriztetni kell! Feltöltés után egy héttel változhatott a rendszer állapota.
2. Valószínűleg a relé okozza a problémát. Ugyanilyen reléket használnak más autótípusokban is, így lehet azonos a gyártó.
mazda-auto.hu | 2014-09-23 09:41 Chili részére
Amennyiben a tulajdonos igénybe vette a digitális nyilvántartást, mely 2008 után vált lehetővé, akkor igen. Az 1,6-os dízelnél érdemes ellenőriztetni, hogy folyadékos rendszerű-e a koromszűrése, illetve van-e benne szűrő? Folyadékkal 60000 km-enként fel kell tölteni, illetve 120000 km-enként cserélni kell a szűrőt. Megbízható, de sokkal érzékenyebb a nem megfelelő karbantartásra, mint az ebből a szempontból is igénytelenebb benzinesek. Az előbbiből kiindulva vannak problémás példányok.
xejbo | 2014-09-23 07:50
Senkinek semmi ötlete?
xejbo | 2014-09-21 22:33
Még valami! Az lehetséges, hogy a világításrelé Ford gyártmány a mazda3-ban? F57B-14B192-AA van ráírva! Meg ez is: G1UHQ, PA66-GF25!
Chili | 2014-09-21 17:37
Üdv. Érdeklődnék hogy ha minden jól megy pár hónapon belül szeretnék vásárolni egy 2004-es évjártú Mazda 3-ast amibe van 100 ezer kilométer, és szervizkönyve is van. 1.6-os diesel lenne. Kérdésem a következő lenne alvázszám alapján megtudják mondani hogy mikor volt utoljára szervizelve és mi a valós kilométer? Illetve ez az 1.6 diesel 109 lóerős változat, mennyire strapabiró? Mennyire szervizigényes illetve milyen átlagfogyasztási értékeket kapunk.
Válaszokat előre is köszönöm!
xejbo | 2014-09-21 13:43
A klímaproblémán túl van egy másik dolog, ami nem annyira vészes, csak nem nagyon értem az okát, utána szeretnék járni ennek is! Szóval, a kulcs a gyújtáskapcsolóban, ajtó nyitva, lámpa lekapcsolva. Felkapcsolom a lámpát helyzetjelzőre, relé kattan a kesztyűtartó alatt, elkezd sípolni a jelzés, hogy nyitva az ajtó, a műszerfalon világít a visszajelző lámpa, hogy felkapcsoltam a lámpát, a műszerfal háttérvilágítás, középkonzolvilágítás elkezd világítani és persze felkapcsol a helyzetjelző! Ezt csinálja normál esetben! Ezt megcsinálom 4szer, 5ször, ezután amikor felkapcsolom a helyzetjelzőt, relé kattan, nem sípol, nem világít a visszajelző, nem változik a műszerfal és a középkonzol háttérvilágítása, de a helyzetjelző felkapcsol! Próbálgatom többször, egyszercsak ismét megjavul! Teljesen véletlenszerüen működik, van amikor 10-ből 10szer jó, van amikor 10ből 10szer rossz! Én a relére gyanakszom a kesztyűtartó alatt, lehet azzal a probléma?
xejbo | 2014-09-21 13:33
Sziasztok! Mazda3 GTA 2.0 2004-es (digitális klíma) autómban klímaproblémát próbálok megoldani, eddig sikertelenül! Hátha nektek van ötletetek! Feltöltöttük a klímát gázzal, egy hétig jól működött, de azóta csak nagyon langyos levegőt fúj! A kopmresszor bekapcsol, a ventilátor is, de mégsem fúj hideget! Gyanakodtam a belső hőmérőre a középkonzol oldalában, de ma kiszedtem, kimértem és jónak tűnik! Minden biztosítékot átnéztem, minden rendben! A klímakonzol is kiszedtem a középkonzolból mert nem világítottak benne az izzók, azokat kicseréltem, kb akkortól jelentkezik az a hűtési probléma! Lehet összefüggés a két dolog között? Ma szétszedtem megintcsak a klímavezérlőt, átnéztem, ott is minden jónak tűnik, de ettől még lehet azzal a probléma! Van valakinek ötlete hol lehet a probléma?
crosby89 | 2014-09-20 13:20 Pirogaba részére
Üdv!
Nekem egy G120, Mazda3 sedanom van, 1,5 hónapos, Attraction felszereltséggel, 3 km-el hoztam el a szalonból. Főleg rövidebb távokat teszek meg az autóval, 15-25 kilométerek, és inkább falvak között ingázok. Ritkábban vannak 60-70 km-es távok, a 100 km-nél meszebbi távok még ritkábbak. Amikor elhoztam az autót 6,5 liter felett volt neki az átlaga, de a 3000. kilométerig nagyon kiméltem, szinte nem mentem 90 km/h felé. A használati útmutató szerint amúgy 1000 kilométerig kiméljük, ne pörgessük, ne fékezzünk hirtelen feleslegesen, ne nyomjuk hidegen stb. Így a 3000-nél lement a fogyasztás 5,9 literre. Onnantól kezdtem kicsit bátrabban nyomni, sportosabban vezetni, így a fogyasztásom most már jó ideje 6,0 liter a computer szerint. 90-110-el megyek most is, viszonylag ritkán vagyok városon belül, de pl egy kemény dugót elkaptam tegnap az 1-es főúton. Ezt a 6 litert teljesen elfogadhatónak tartam így 4000-ik km után, hogy már jobban odamerek lépni az autónak, persze biztosan vihető ez lejebb is. Mondjuk néha néha becsuszik egy egy 1-2 km-es helyi út is. i-stopot én nem szeretem ki van kapcsolva, ami még befolyásolhatja a fogyasztást, bár nem hiszem, az utólagosan beszerelt első parkradar, a védőfólia az ablakokra, autó elejére és lámpákra, valamint a pajzs technólogia.
Amúgy az autót imádom, élmény vezetni, remélem segítettem :)
Pirogaba | 2014-09-19 01:35 mansell73 részére
Kedves markatarsunk, mansell73!
Koszonom szepen,hogy megosztottad a tapasztalatod, sokkal inkabb iranymutato ez, mint a gyari fogyasztasi adatok, vagy az utcai mendemondak. Amennyiben nem tevedek, varosban a 120-as es a 165-os motor ugyanugy viselkedik, 210-es nyomatekkal, igy teljesen realis lehet az osszevetes.
Egyet ertek veled, hogy a motorporgetesnek semmi ertelme nincs, mert varosban haromezres fordulat alatt is dinamikusan mozog, akkor meg minek. Raadasul az en esetemben automata valtorol beszelunk, igy nem is en dontok a valtasok idejerol.
Mindenesetre te is megerositettel benne,hogy erdemes megnezetnem, hatha valami nem ugy mukodik, ahogy kene.
Tovabbi kellemes es balesetmentes Mazdazast kivanok!
Udv!
PG