2025. Április 23. Szerda - Béla
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda3 teszt.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Visszatér a Mazda RX-7 típus.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Vik8 | 2014-10-06 09:24 mazda-auto.hu részére
Kedves Istvan,
Meg tudnad mondani, hogy egy 1.6-os benzines motorhoz milyen, az alapnal kicsit magasabb teljesitmenyu akkut lehetne hasznalni (50-55Ah <)? MIlyen teljesitmenyu aksi lenne optimalis kevesebb teli hasznalat mellett? Emlekszem, regebben is volt mar itt szo a forumon, hogy ha keveset van hasznalva az auto, akkor erdemesebb egy kicsit nagyobb kapacitasu akkut venni a kocsiba. Koszi!
@Flinegel,
Hali, en is az 1.6-os benzinesre voksolok, nagyon jo kis verda!
Elarulnad, hogy milyen tipusu Banner akkut vettel az autodba?
En szerettem volna egy zseleset, h minel kevesebb macera legyen vele.
Koszi.
V.
Yoshimura | 2014-10-03 13:57 Flingel részére
Szia,
Igazából mindenképpen benzinest akarunk, mivel nem használjuk annyit és rövid távokra ha használjuk.
Most igazából alkudok a beszélt kocsiból.
1,4-et mondtam neki. Nekem ennyit ér meg.
A hátsó lámpákra azt mondta hogy a régi tulaj mazda mps őrült volt és ő cserélte ki.
De nem tudja pontosan hogy hányadik tulaj :)
Érdekes ez az egész.Nekem többet nem ér ez a kocsi így láthatatlanban.
Ha az árba bele megy csak akkor megyek megnézni és ha a szervíben sem találunk semmit akkor veszem meg.
Elméletileg ma kiderül.Meg asszonynál más márka szóba sem jöhet :)
Flingel | 2014-10-03 12:02 Yoshimura részére
Szia!
Hát... ez a dízel motor ugye PSA (Peugeot-Citroen), ami még attól nagyon is lehetne jó... de annyira nem az. És ha visszaolvasol a fórumban, akkor találsz a márkaszervizes szakértőktől is bejegyzést, hogy a diagnosztikája sem egyszerű, ha valami gond van vele.
Én a benzinest ajánlanám. Tényleg csak azt tudom mondani, hogy a kasztni sajnos nem kapta meg a legjobb korrózióvédelmet, így lehetnek javítások, főleg így a 10. év környékén. De a precíz kormányzás és úttartás, a jól adagolható hatásos fék, a könnyen járó kuplung és baromi pontos váltó az, ami meghatározza, hogy mechanikailag milyen állapotban van.
Még annyit, hogy hidegen a benzines motor gázadásra (inkább terhelésre - elinduláskor...stb.) kicsit dízelesen kerreghet, de ennek kb. 15-35 mp után (külső hőmérséklet függő) szűnnie kell! Ez egy konstrukciós sajátossága a motornak, ami a gyorsabb bemelegedést szolgálja. (ahogy a relatíve - azaz más kompakt kocsikhoz mérten - magas 1500 f/min körüli hidegjárati fordulatszám).
(Gyakorlatilag arról van szó, hogy hidegen 1000-1500 f/min között még zárva vannak a szívóoldali örvényszelepek. Emiatt az égési sebesség megnövekszik és főleg terheléskor, gázadáskor a dugattyúk oldalváltásakor a gyors nyomásnövekedés miatt a dugattyú a szokottnál nagyobb erővel érintkezik a hengerfalhoz. 60 fokos vízhőmérsékletnél az örvényszelepek kinyitnak, és a kopogás megszűnik teljesen.)
Szóval a hidegjárati kerregés miatt ne hagyj ott egy jó kocsit. :)
Egy jó Mazda MZR 1,6-os benzinmotor hangja üzemmelegen alig hallható. Nekem pl. olyan halk, hogy csak egy kis ciripelést hallasz, ami az injektor mágnesszelepeinek zaja. Igaz, minőségi olaj is van benne... ;)
Üdv.:
Flingel
Flingel | 2014-10-03 11:40 cgyoerfi részére
Igen, de 2006 után felvihették volna... :) Az én kocsim is 2004 decemberi, és végig vezetett szervizkönyve van/volt. Mindenhol azt mondták, nem lehet felvinni... mígnem elmentem tavaly a Mazda-Expanzióhoz, és gond nélkül felvitték... :)
mazda-auto.hu | 2014-10-03 08:53 xejbo részére
A mai autók nagyteljesítményű generátorainak ismeretében az akkumulátor méretét, kapacitását elsősorban a motor indítási teljesítményigénye határozza meg. Az akku 80%-os töltöttségi állapotában is biztosítania kell akár -30 Celsisus fokban is azt a nagyságú áramot (A), mely az önindítónak szükséges a minimális indítási fordulatszám eléréséhez. A generátor "figyeli" az akkumulátor töltöttségi szintjét, és ennek megfelelően tölt. Sok elektromos fedélzeti fogyasztó esetén is növelhetik az akkumulátor méretét a gyárak, akár ugyanazon típus esetében is. Az előbbiekből természetesen nem az következik, hogy a lehető legnagyobb akkumulátor a legjobb. Például egy túl nagy kapacitású akkumulátor egy rövid utakra használt autóban ritkán kerül teljesen feltöltött állapotba, mely csökkenti az élettartamát.
mazda-auto.hu | 2014-10-03 08:36 Yoshimura részére
Nincs digitális szerviz nyilvántartása.
Yoshimura | 2014-10-02 20:13
SZiasztok,
Tisztelt Mazda szervíz ennek az alvázszámnak utána lehetne nézni?:
JMZBK14Z241101420
a válaszukat előre is köszönöm!
cgyoerfi | 2014-10-02 16:37 Yoshimura részére
Szia,
Én is ezt mondom, hogy ebben a hónapban akarok venni egy Mazda 3-at, na ezt 8 hónapja mondogatom :D, azóta sem találtam egy jó 1.6 Benzint. Szerintem is drága egy kicsit ez a BK, valamint a hátuljával tuti volt valami. Azt javaslom minden képen szerelővel menj. És nem fogsz találni semmit alvázszám alapján, mert 2006-tól viszik fel EU-s rendszerbe.
Itt van a németországi hivatalos forgalmazó levele, én már velük szoktam levelezni ha találok vmit :)
Mazda3 of that year (2005) were not registered yet in our digital service record. The first registration started from 2006. Therefore we cannot make a statement regarding the service history of that particular car and ask for your understanding.
Mit freundlichen Grüßen / Best regards けいぐ / Zoom-Zoom
Tehát üdv sorstárs. Ne add fel én se adom. Ja és német autónál alvázat nagyon nézd meg. Én találtam egy nagyon jót, már majdnem megvettem mire kiderült, hogy a fenéklemez rohadt de nagyon :(. Én már úgy vagyok csak magyar tulajtól, vezetett szervízkönyvel.
Üdv
Yoshimura | 2014-10-02 15:00 Flingel részére
Szia,
Teljesen igazad van.Lehet elmegyek megnézni és meghalgatom meg ha látom akkor majd ugyis kiderül.
Köszi hogy felhívtad a figyelmemet ezekre sokat segített.Majd a tulajnál rákérdezek.
Az 1.6-os dieselt mennyire ajánlod?Mert még azokból van sok eladó de nem tudom hogy mennyire megbizhatóak.Meg mikortól lehet bennük részecskeszűrő vagy a dieseleknél mire kell figyelni?
Köszi a segítséget!
xejbo | 2014-10-02 12:03
Bennem felvetődött egy kérdés az akkumulátorokkal kapcsolatban! Mekkora akksit tud feltölteni rendesen a generátor? Mondjuk egy 72Ah-ás akksit fel tud rendesen tölteni egy gyárilag 52Ah-ra tervezett generátor? Gondolom van benne tartalék, de a sokkal nagyobbat nem hiszem, hogy tud tölteni!