2025. Március 1. Szombat - Albin

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Vik8 | 2013-01-04 10:13 mazda-auto.hu részére

Hello & BUEK! Koszonom szepen a valaszt! Nem tudom miert, de sajnos nekem nem tunt elegge egyertelmunek ez a dolog, es ezert koszonom szepen a megerositest! Udv., V.

mazda-auto.hu | 2013-01-03 09:07 Flingel részére

A nagyobb benzines 2.0 modellek esetében hasonló okból volt módosítás a 3. fokozaton, de az 1,6-osoknál nem. Vizuálisan ellenőrizni kellene, hogy a jobb oldali rugótorony melletti gumibak gumi része nincs-e berepedezve.

Flingel | 2013-01-02 21:20

Tisztelt Szakértő Egy 2005-ös 1,6-os Mazda 3 TX Sedan-om van 78e km-rel. A tegnapi nap észrevettem valamit, aminek talán köze lehet a váltótól(kuplungtól) jövő furcsa hangnak. (Régebben beszélgettünk erről, hogy talán a motortartó bak, esetlen kinyomócsapágy adhatja váltáskor ezt a fura, "tompán gurgulázó" hangot. Közben úgy döntöttem egy Mazda szervíz javaslatára, hogy ne cseréljünk kuplungot, mert a tárcsának semmi baja, és a kinyomócsapágynak sincs hangja.) Szóval tegnap hazafelé jövet 3-asból 4-esbe készültem váltani, de az előttem lévő elég lassan gyorsult fel, így a kezem hosszabb ideig maradt a váltógombon. Kicsit megmozdítottam a váltókart (3-asban) az üresjárat irányába (kb 2-3 mm-t) és a váltókar erőteljesen berezonált. Ugyanezt kipróbáltam mindegyik fokozatban, sehol nem volt holtjátéka a rudazatnak, és apró mozgatásokra sem rezonált. Azonban 3-asban kissé megmozdítva hátrafelé a kart erősen beremeg. Nem lehetséges, hogy a váltóban valamely tengely csapágyazása adta meg magát és ennek a hangját hallom? Vagy ez a kis mozgásra történő váltórúd rezonancia normális dolog? Tisztelettel: Flingel ui.: BÚÉK! :)

mazda-auto.hu | 2013-01-02 08:47 szviktor87 részére

Megfelelő ez a fagyálló, a dobozon feltüntetett csereperiódus betartásával.

mazda-auto.hu | 2013-01-02 08:46 Vik8 részére

A leírás alapján nem kell vezérlőjel a doboznak, hanem a hangszórójel, vagy az RCA-jel is elég. A doboz akár hangszóró kábeleket is tud fogadni, így nem feltétlenül kell hangszórójel-RCA átalakítót használni. Színek helyett a belinkelt Mazda3forums oldalon az egyik hozzászólásban látható a gyári csatlakozó kiosztása. Javaslom a hátsó ajtó hangszóróinak jobb-bal vezetékére csatlakozni a fejegységnél, így a faderrel is lehet majd szabályozni a láda hangerejét.

mazda-auto.hu | 2013-01-02 08:36 Búsó részére

Akár egy csökkent kapacitású akkumulátor is okozhat hasonló jelenséget, de sok minden más is lehet. A fojtószelept is érdemes lenne kitakarítani. Diagnosztika nélkül (de lehet, hogy azzal is)szépen sorban lehet tovább lépkedni a hibakeresésben, míg meg nem szűnik a probléma.

Vik8 | 2012-12-31 01:45

Sziasztok! A következő dologban szeretném a segítségeteket kérni. A fórumon sajnos nem találtam a témával kapcsolatban semmit, ezért bátorkodom érdeklődni. Van egy 2006-os 3-as Mazdám. Szeretnék bele applikálni egy Blaupunkt GTb 8 A aktív mélydobozt. A gyári audió rendszert nem szeretném kicserélni, csak ezt a dobozt szeretném hozzáilleszteni a meglévő rendszerhez. Annyit sikerült már kiderítenem, hogy a beépítéshez kell egy LOC (line-output converter) melyet a rádió hátulján lévő vezetékekhez kell "bekötni", ezzel lehet RCA csatit illeszteni a rendszerhez, amiről a dobozhoz lehet elvezetni az audio jelet. A problémám az lenne, hogy nem tudom, honnan lehetne a doboz bekapcsolásához vezérlőjelet levenni. Amiben nem vagyok biztos, hogy egyáltalán kell-e ilyesmi hozzá mert a hangdoboz leírásánál az szerepel, hogyha érzékel bemenő audio jelet, akkor automatikusan bekapcsol, tehát elvileg az RCA bemeneteken keresztül az automatikus be és kikapcs működik. Viszont, ahol a doboz a tápellátást kapja, oda bal és jobb oldali hangszórókimenetet is lehet bekötni amivel szintén vezérelhető a doboz ki és bekapcsolása. Ennek a dolognak a tisztázásban szeretném a segítségeteket kérni. A dobozról leírást itt találtam: http://www.blaupunkt.de/fileadmin/user_upload/Service/SERVICEDOKU_ZIEL/BA/MULTI/7606367001001_BA_MULTI.pdf Ha esetleg valaki tudna segíteni nekem a gyári rádió csatlakozóinak vezeték kiosztásaival kapcsolatban, annak a segítségét is szívesen fogadnám - ezzel kapcsolatban ilyesmit találtam: http://www.modifiedlife.com/2006-mazda-3-car-radio-installation-guide/ http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=339156 http://mazda3revolution.com/forums/2010-13-mazdaspeed-3-how-guides/1767-amp-sub-install-factory-radio-loc.html http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123737624-Wire-An-Aftermarket-Subwoofer-To-BOSE-Or-Stock-MS3-Stereo Előre is köszi a segítséget! V.

szviktor87 | 2012-12-23 10:59

Tisztelt Mazda Expanzió! Mazda 3 2004, 1,6 benzin-es autómba szeretném lecserélni a fagyálló folyadékot. Amit nekem adtak az autósboltba, az Etiléngklikol bázisú(rózsaszín színű), alumínium barát, amin-,nitrit-,nitrát-,szilikát-, és foszfátmentes. Ez a típus megfelelő ebbe az autóba?Válaszukat előre is köszönette, szviktor87!

Búsó | 2012-12-22 12:05

Helló! Kérlek segítsetek! Nemrég vettem egy 2006os mazda 3 2.0-t és indításnál néha küzd a beindulással egy kicsit. Tovább kell önindítózni. Mintha fulladna, akadna de aztán beindul. Többszöri beindításból egyszer csinálja másszor pedig normálisan pöccre indul. Mi lehet a probléma? A választ előre is köszönöm! Üdv!

mazda-auto.hu | 2012-12-14 08:56 Robertó részére

Lehet normál elektródás gyertyát is használni, de ez esetben legkésőbb (!!!) 60000 km-nél cserélni kell. Pl. NGK BKR-5E

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó