2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Flingel | 2012-11-30 21:11 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen kimerítő és megnyugtató válaszát! Még egy apró kérdésem lenne: az igaz, hogy az első generációs Mazda 3-as 1,6-os (Z6) motorja erősen Ford alapokon nyugszik? (tehát szinte megegyezik főbb darabjaiban a Focus 1,6-os motorjával?) Tisztelettel: Flingel

mazda-auto.hu | 2012-11-30 14:21 Flingel részére

Nívópálca alapján nem lehet teljesen pontos olajfogyást mérni, ráadásul a legtöbb típus esetében nem lineárisan arányos a min-max jelzésen belüli távolság/térfogat. 1,25 dl/1000 km pedig nem nevezhető olajfogyasztásnak, de lehet, hogy egy 0w-40-essel, vagy 0w-30-assal még ennyi sem lenne. Tény viszont, hogy a mai kisebb belső súrlódási veszteségű motorok dugattyúgyűrű feszítő ereje -így az olajlehúzóé is -, alacsonyabb, mint korábban.

Flingel | 2012-11-30 11:12

Tiszelt Szakértő! Egy 2005-ös Mazda 3 1,6 TX Sedan tulajdonosa vagyok szeptember óta. Az utolsó olajcsere (Castrol Magnatec 5w-40) 2012. 06. 15-én volt 68.300 km-nél. Jelenleg 76.600 km van a kocsiban. Vételkor 72e km-nél közel a maximumon volt az olajszint. Ha jól tudom, a nivóoálcán két apró lyuk jelöli a min. max. jelölést, és a gépkönyv szerint a két jel közötti mennyiség 1 liter. Jelenleg, hideg motornál majdnem a két jel között van a szint,(kicsivel a max. felé) ez kb. fél liter olaj fogyasztását jelenti majdnem 5 ezer km alatt. A régi, 1,5-ös 323-as Mazdám 15ezer km alatt nem ette így az olajat. (a kipufogó sem volt kormos, ennél a 3-asnél azért kormosabb) Érdeklődnék, hogy ez normális jelenség, vagy netán hibás bejáratásból adódott? Vagy ezek a modern motorok jobban eszik az olajat? Márciusban lett volna az olajcsere+vizsga, de az olajcserét lehet, hogy januárra előrehozom. Akkor majd a 0w-40-est rakom bele, az volt a 323-asban is. Üdvözlettel: Flingel

mazda-auto.hu | 2012-11-28 09:55 peti007 részére

Az ide vonatkozó európai szabályozás alapján az ún. hidrokrakkolással ásványi alapolajjal készített olajok is nevezhetőek szintetikusnak.

ricsmond | 2012-11-28 09:34

Peti007. köszi csak sajnostúl késön olvastam róla én is. pont akkor tudtam meg mikor irtál a másik forumon. tényleg jó a megoldás. viszont szétszedtem a klima kontrolt összeraktam és azóta AUTO és az OFF gombok nem müködnek. a kér karika befelé nyomva. valaki szedett már szét ilyet? mi lehet a gondja vagy vehetem bontottat? kár hogy nem olvastam elöbb... :(

peti007 | 2012-11-27 14:18 mazda-auto.hu részére

Valóban nem, de azért köszönöm, így is hasznos volt. Amiket én írtam, azok flakonján szerepel a "Fully Synthetic" felirat. Akkor ez mit jelent, ha csak félszintetikusak?

mazda-auto.hu | 2012-11-27 13:46 peti007 részére

A két 5w-30-as között túl nagy különbség nincs. Mindkettő félszintetikus. Mi az ACEA C2,C3-as 0w-30-as Castrol Edge Professional-t használjuk (3290,-Ft/liter) ezekben az autókban, bár ez kisker forgalomban nem elérhető. Ez valódi teljesen szintetikus. Persze kérdésed nem erre irányult, bocs.

mazda-auto.hu | 2012-11-27 13:42 tomocso részére

Ez az autó diagnosztikai (OBD) csatlakozója.

peti007 | 2012-11-27 12:34 ricsmond részére

Szia! A választ a mazda3klub.hu-n találod. A hiba nem a klímavezérlőben van, hanem a biztosítéktáblán kell cserélni egy relét. http://mazda3klub.hu/forum/index.php?text_search=TYCO+V23134-B52-X464

ricsmond | 2012-11-27 10:10

Sziasztok! réggebben kérdeztem már. van ez az általános problémám a mazda 3-al hogy a fütésventilátor csak pár perc után kapcsol be. nyáron nem volt gond de most életveszélyes. szétszedtem az automata klima kezelöjét. elvileg ebbe van a gond, valaki már irta elöttem. mit nézzek meg rajta?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó