2025. Január 15. Szerda - Lóránt
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Új Mazda3, okostelefon, web...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
GuMi | 2010-04-21 11:42
Köszönöm szépen a segítségedet. Szívesen vinném hozzátok a kocsit, de sajnos túl messze vagytok.
A kapcsirajzba nem tudtam beletekinteni, de megmutatták a startrelét, hogy azon mérjek feszt, ha megint nem indul. No meg sűrűn imádkozzak :)))
Még egyszer köszi, és szép napot!
mazda-auto.hu | 2010-04-21 10:58 GuMi részére
Ezt majd az adott szerviz kapcsolási rajz alapján meg tudja mondani, hiszen típusonként változó, hogy a vezérlőegység mely parancsait tiltja az indításgátló zárása.
GuMi | 2010-04-20 10:06
Köszi! Beteszem a baseballütőt is :)) (ez csak vicc!).
Gondolom, erre gyanakodtak a szervízben is, azért kapták le az önindítót. De a benzinpumpa zümmögésének elmaradása meg szerintem inkább a gyújtáskapcsoló vagy inmobilizer hibájára utal. Külön kontaktus kapcsolja a gyújtáskapcsolón a benzinpumpát? Az is átmegy az inmobilizeren?Annak már akkor zümmögni kell, amikor a gyújtást ráadom, de még nem indítózok.
Bocs, hogy sokat kérdezek, de szeretnék alaposan felkészülni a következő "előfordulásra".
mazda-auto.hu | 2010-04-20 09:49 GuMi részére
Az önindítónak például nincs hibakódja. Elképzelhető, hogy az önindító behúzótekercse pl. néha megszorul. De ezt is, és mást is ki lehet szűrni azzal, hogy eljut-e addig az áram indítózáskor? Szintén egyszerű a bendix hibáját azzal kiszűrni, hogy nem induláskor egy rúddal meg kell kocogtatni, ez hatásosabb, mint sebességben mozgatni az autót. Ha ezek után indul, akkor nem kell tovább keresgélni.
GuMi | 2010-04-20 09:11
Köszönöm a gyors választ! Persze rajz, vagy a vezetékszín ismerete néálkül valóban nagyon nehéz megtalálni a helyszínen e megfelelő pontokat, de mire beér a kocsi a szervízbe, mindig megjavul, a szervíz meg nem jön ki (főleg hétvégén) a helyszínre. Ez így a huszonkettes csapdája. Legutóbb egy 6-hetes és egy 3 éves gyerekkel maradtam benne a slamasztikában (a picit a kocsiban kellett megszoptatni), nyáron szeretnék görögországba menni a nagyobbikkal, de ha ott kint makacsolja meg magát a kocsi, igencsak bajban leszek!
Nem kellene ilyenkor hibakódnak megjelenni (az elfordítást érzékeli a gyújtáskapcsoló, mert a rádiót elhalványítja)?
mazda-auto.hu | 2010-04-20 08:56 GuMi részére
Valószínűleg gyújtáskapcsoló, vagy indításgátló vevő hiba. Amikor nem indul le kellene mérni, hogy indítózás állásban meddig van áram a rendszerben. Az így leírva egyszerűen hangzik, de ahogy az önindítótól megyünk visszafele a gyújtáskapcsoló "irányába", úgy egyre nehezebb a megfelelő pontokat megtalálni kapcsolási rajz nélkül.
GuMi | 2010-04-20 08:24
Tisztelt Mazda-Autó!
2006-os sport TE Mazda3 kb. 3 hete, majd most ismét nem indult. Indítókulcs elfordításánál nem hallom a benzinpumpa zümmögését, és nem indul az önindító, de műszerfalon a jelzőklámpák a szokásosak, és a rádió kijelzője is elhalványul. A szervízbe szállítás közben a tréleren a pótkulcsos próbálkozás is sikertelen volt. A szervízben letéve a szombaton éppen túlórázó szerelő megbikázta, és rögtön indult. Két nap múlva vittük vissza az általa ajánlott akkucserére (bár nekem gyanús volt, hogy nem akkuhiba, mivel nem a reggeli garázsból indulásnál, hanem a piaci bevásárlás után makacsolta meg magát). Most péntek délután ugyanez történt (az előző szombaton reggel volt), ugyanabban a parkolóban, kb. 100m-el arrébb. A MES trailerese ugyanaz volt, a helyszínen rátett egy másik akkut, de természetesen az nem segített. Sebességbe tettük, és picit megmozgattuk a kocsit, de hiába. A szervízben hétfőn reggel megint egyből indult (most bika nélkül próbálták). Levették az önindítót, de nem találtak problémát.
Van-e valami tipp? Mit kellene megnéznem, ha megint előjön a hiba(elektoműszerész vagyok, a kéziműszerem van)?
Előre is köszönöm a segítséget.
mazda-auto.hu | 2010-03-30 08:47 petykecske részére
Nem vagyunk parafenoménok :-), ezt nem lehet így a távolból megítélni. Több dolog is lehet.
empeter | 2010-03-29 17:05
Hello mindenki!
Bár tudom, hogy ez a fórum nem erről szól, de van egy garnitúra Eibach ültetőrugó Mazda 3-hoz eladó, ha valakit esetleg érdekelne, az empeter&freemail.hu címen megtalál!
petykecske | 2010-03-26 17:38
Egy hónapja halk nyikorgást hallani a kormány felől. Valami tipp, hogy mi okozza? Egy megoldás még jobb lenne.