2025. Március 4. Kedd - Kázmér

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Szacsi | 2010-04-28 14:17

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit! A héten végre én is Mazda 3 tulaj lettem, hosszú nézelődés után megvettem első Mazdámat :) (2003-as Mazda 3 Sedan 1.6 TX, benzines).
Sajnos az autóhoz nem adtak semmilyen műszaki leírást/használati utasítást. Szeretném pontosan megtudni, hogy mit ír a könyve, mit mikor kell cserélni stb. Tudnátok abban segíteni, hogy honnan lehet ilyesmit letölteni?
Előre is köszi!

GuMi | 2010-04-21 11:42

Köszönöm szépen a segítségedet. Szívesen vinném hozzátok a kocsit, de sajnos túl messze vagytok.
A kapcsirajzba nem tudtam beletekinteni, de megmutatták a startrelét, hogy azon mérjek feszt, ha megint nem indul. No meg sűrűn imádkozzak :)))
Még egyszer köszi, és szép napot!

mazda-auto.hu | 2010-04-21 10:58 GuMi részére

Ezt majd az adott szerviz kapcsolási rajz alapján meg tudja mondani, hiszen típusonként változó, hogy a vezérlőegység mely parancsait tiltja az indításgátló zárása.

GuMi | 2010-04-20 10:06

Köszi! Beteszem a baseballütőt is :)) (ez csak vicc!).
Gondolom, erre gyanakodtak a szervízben is, azért kapták le az önindítót. De a benzinpumpa zümmögésének elmaradása meg szerintem inkább a gyújtáskapcsoló vagy inmobilizer hibájára utal. Külön kontaktus kapcsolja a gyújtáskapcsolón a benzinpumpát? Az is átmegy az inmobilizeren?Annak már akkor zümmögni kell, amikor a gyújtást ráadom, de még nem indítózok.
Bocs, hogy sokat kérdezek, de szeretnék alaposan felkészülni a következő "előfordulásra".

mazda-auto.hu | 2010-04-20 09:49 GuMi részére

Az önindítónak például nincs hibakódja. Elképzelhető, hogy az önindító behúzótekercse pl. néha megszorul. De ezt is, és mást is ki lehet szűrni azzal, hogy eljut-e addig az áram indítózáskor? Szintén egyszerű a bendix hibáját azzal kiszűrni, hogy nem induláskor egy rúddal meg kell kocogtatni, ez hatásosabb, mint sebességben mozgatni az autót. Ha ezek után indul, akkor nem kell tovább keresgélni.

GuMi | 2010-04-20 09:11

Köszönöm a gyors választ! Persze rajz, vagy a vezetékszín ismerete néálkül valóban nagyon nehéz megtalálni a helyszínen e megfelelő pontokat, de mire beér a kocsi a szervízbe, mindig megjavul, a szervíz meg nem jön ki (főleg hétvégén) a helyszínre. Ez így a huszonkettes csapdája. Legutóbb egy 6-hetes és egy 3 éves gyerekkel maradtam benne a slamasztikában (a picit a kocsiban kellett megszoptatni), nyáron szeretnék görögországba menni a nagyobbikkal, de ha ott kint makacsolja meg magát a kocsi, igencsak bajban leszek!
Nem kellene ilyenkor hibakódnak megjelenni (az elfordítást érzékeli a gyújtáskapcsoló, mert a rádiót elhalványítja)?

mazda-auto.hu | 2010-04-20 08:56 GuMi részére

Valószínűleg gyújtáskapcsoló, vagy indításgátló vevő hiba. Amikor nem indul le kellene mérni, hogy indítózás állásban meddig van áram a rendszerben. Az így leírva egyszerűen hangzik, de ahogy az önindítótól megyünk visszafele a gyújtáskapcsoló "irányába", úgy egyre nehezebb a megfelelő pontokat megtalálni kapcsolási rajz nélkül.

GuMi | 2010-04-20 08:24

Tisztelt Mazda-Autó!
2006-os sport TE Mazda3 kb. 3 hete, majd most ismét nem indult. Indítókulcs elfordításánál nem hallom a benzinpumpa zümmögését, és nem indul az önindító, de műszerfalon a jelzőklámpák a szokásosak, és a rádió kijelzője is elhalványul. A szervízbe szállítás közben a tréleren a pótkulcsos próbálkozás is sikertelen volt. A szervízben letéve a szombaton éppen túlórázó szerelő megbikázta, és rögtön indult. Két nap múlva vittük vissza az általa ajánlott akkucserére (bár nekem gyanús volt, hogy nem akkuhiba, mivel nem a reggeli garázsból indulásnál, hanem a piaci bevásárlás után makacsolta meg magát). Most péntek délután ugyanez történt (az előző szombaton reggel volt), ugyanabban a parkolóban, kb. 100m-el arrébb. A MES trailerese ugyanaz volt, a helyszínen rátett egy másik akkut, de természetesen az nem segített. Sebességbe tettük, és picit megmozgattuk a kocsit, de hiába. A szervízben hétfőn reggel megint egyből indult (most bika nélkül próbálták). Levették az önindítót, de nem találtak problémát.
Van-e valami tipp? Mit kellene megnéznem, ha megint előjön a hiba(elektoműszerész vagyok, a kéziműszerem van)?
Előre is köszönöm a segítséget.

mazda-auto.hu | 2010-03-30 08:47 petykecske részére

Nem vagyunk parafenoménok :-), ezt nem lehet így a távolból megítélni. Több dolog is lehet.

empeter | 2010-03-29 17:05

Hello mindenki!

Bár tudom, hogy ez a fórum nem erről szól, de van egy garnitúra Eibach ültetőrugó Mazda 3-hoz eladó, ha valakit esetleg érdekelne, az empeter&freemail.hu címen megtalál!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó