2025. Március 4. Kedd - Kázmér
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Szacsi | 2010-04-28 14:17
Sziasztok!
Üdvözlök mindenkit! A héten végre én is Mazda 3 tulaj lettem, hosszú nézelődés után megvettem első Mazdámat :) (2003-as Mazda 3 Sedan 1.6 TX, benzines).
Sajnos az autóhoz nem adtak semmilyen műszaki leírást/használati utasítást. Szeretném pontosan megtudni, hogy mit ír a könyve, mit mikor kell cserélni stb. Tudnátok abban segíteni, hogy honnan lehet ilyesmit letölteni?
Előre is köszi!
GuMi | 2010-04-21 11:42
Köszönöm szépen a segítségedet. Szívesen vinném hozzátok a kocsit, de sajnos túl messze vagytok.
A kapcsirajzba nem tudtam beletekinteni, de megmutatták a startrelét, hogy azon mérjek feszt, ha megint nem indul. No meg sűrűn imádkozzak :)))
Még egyszer köszi, és szép napot!
mazda-auto.hu | 2010-04-21 10:58 GuMi részére
Ezt majd az adott szerviz kapcsolási rajz alapján meg tudja mondani, hiszen típusonként változó, hogy a vezérlőegység mely parancsait tiltja az indításgátló zárása.
GuMi | 2010-04-20 10:06
Köszi! Beteszem a baseballütőt is :)) (ez csak vicc!).
Gondolom, erre gyanakodtak a szervízben is, azért kapták le az önindítót. De a benzinpumpa zümmögésének elmaradása meg szerintem inkább a gyújtáskapcsoló vagy inmobilizer hibájára utal. Külön kontaktus kapcsolja a gyújtáskapcsolón a benzinpumpát? Az is átmegy az inmobilizeren?Annak már akkor zümmögni kell, amikor a gyújtást ráadom, de még nem indítózok.
Bocs, hogy sokat kérdezek, de szeretnék alaposan felkészülni a következő "előfordulásra".
mazda-auto.hu | 2010-04-20 09:49 GuMi részére
Az önindítónak például nincs hibakódja. Elképzelhető, hogy az önindító behúzótekercse pl. néha megszorul. De ezt is, és mást is ki lehet szűrni azzal, hogy eljut-e addig az áram indítózáskor? Szintén egyszerű a bendix hibáját azzal kiszűrni, hogy nem induláskor egy rúddal meg kell kocogtatni, ez hatásosabb, mint sebességben mozgatni az autót. Ha ezek után indul, akkor nem kell tovább keresgélni.
GuMi | 2010-04-20 09:11
Köszönöm a gyors választ! Persze rajz, vagy a vezetékszín ismerete néálkül valóban nagyon nehéz megtalálni a helyszínen e megfelelő pontokat, de mire beér a kocsi a szervízbe, mindig megjavul, a szervíz meg nem jön ki (főleg hétvégén) a helyszínre. Ez így a huszonkettes csapdája. Legutóbb egy 6-hetes és egy 3 éves gyerekkel maradtam benne a slamasztikában (a picit a kocsiban kellett megszoptatni), nyáron szeretnék görögországba menni a nagyobbikkal, de ha ott kint makacsolja meg magát a kocsi, igencsak bajban leszek!
Nem kellene ilyenkor hibakódnak megjelenni (az elfordítást érzékeli a gyújtáskapcsoló, mert a rádiót elhalványítja)?
mazda-auto.hu | 2010-04-20 08:56 GuMi részére
Valószínűleg gyújtáskapcsoló, vagy indításgátló vevő hiba. Amikor nem indul le kellene mérni, hogy indítózás állásban meddig van áram a rendszerben. Az így leírva egyszerűen hangzik, de ahogy az önindítótól megyünk visszafele a gyújtáskapcsoló "irányába", úgy egyre nehezebb a megfelelő pontokat megtalálni kapcsolási rajz nélkül.
GuMi | 2010-04-20 08:24
Tisztelt Mazda-Autó!
2006-os sport TE Mazda3 kb. 3 hete, majd most ismét nem indult. Indítókulcs elfordításánál nem hallom a benzinpumpa zümmögését, és nem indul az önindító, de műszerfalon a jelzőklámpák a szokásosak, és a rádió kijelzője is elhalványul. A szervízbe szállítás közben a tréleren a pótkulcsos próbálkozás is sikertelen volt. A szervízben letéve a szombaton éppen túlórázó szerelő megbikázta, és rögtön indult. Két nap múlva vittük vissza az általa ajánlott akkucserére (bár nekem gyanús volt, hogy nem akkuhiba, mivel nem a reggeli garázsból indulásnál, hanem a piaci bevásárlás után makacsolta meg magát). Most péntek délután ugyanez történt (az előző szombaton reggel volt), ugyanabban a parkolóban, kb. 100m-el arrébb. A MES trailerese ugyanaz volt, a helyszínen rátett egy másik akkut, de természetesen az nem segített. Sebességbe tettük, és picit megmozgattuk a kocsit, de hiába. A szervízben hétfőn reggel megint egyből indult (most bika nélkül próbálták). Levették az önindítót, de nem találtak problémát.
Van-e valami tipp? Mit kellene megnéznem, ha megint előjön a hiba(elektoműszerész vagyok, a kéziműszerem van)?
Előre is köszönöm a segítséget.
mazda-auto.hu | 2010-03-30 08:47 petykecske részére
Nem vagyunk parafenoménok :-), ezt nem lehet így a távolból megítélni. Több dolog is lehet.
empeter | 2010-03-29 17:05
Hello mindenki!
Bár tudom, hogy ez a fórum nem erről szól, de van egy garnitúra Eibach ültetőrugó Mazda 3-hoz eladó, ha valakit esetleg érdekelne, az empeter&freemail.hu címen megtalál!