2025. Április 21. Hétfő - Konrád

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pungerp | 2016-02-13 16:50

Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni!

Van egy 2003-as mazda 3-asom, és a tetőkárpitban lévő világításnak a vezetékét szeretném megtudni, hogy hol megy. az “A” oszlopban már néztem, ott nem láttam, se a bal, se a jobb oldalon. A “B” oszlopot egyedül bal oldalon néztem. Hol fut a vezetéke? Van a vezetéken csatlakozófej? 
Szeretnék rákötni lábtérhez LED világítást. csomagtérbe sikerült már bekötni, jobb oldalt lévő kis lámpából szerezve áramot. 

Köszönöm szépen a segítségét.

Kömi | 2016-02-13 11:26 GáborMolnár részére

Szia, köszönöm a részletes “élmény”beszámolót az autódról, így már tudom hogy az EGR környékén kell vizsgálódnom ha rosszabbodna a helyzet. Hasonló az én történetem is, az autó ausztriából származik és márciusban lesz 1 éve hogy nálam van. A kasznin van pár rozsdafolt meg egy teljes alvázvédelem sem ártana neki. A harmónika levegőcső, amiben a légtömegmérő van, az nekem is eresztett, hújta az olajat a motorblokkra, kicseréltem új Fordra(ez olcsóbb volt és ugyan az) és megszűnt a szivárgás. Kicsit kínlódni kellett vele mert kb 3mm-rel rövidebb volt :) Továbbá a kipugogó rögzítő lemez törött el már 2x ami a turbóra rögzíti a leömlőcsövet. Másodszori hegesztés után most bírja. Jobb hátsó toronycsapágy törésem volt, valamint jobb első kerékcsapágy morog, már megvettem az újat ha lesz időm kicseréltetem. Csomagtér ajtózsanérnál(sedan) vezetékszakadás, nem nyílt nyomógombra az ajtó. Röviden ennyi ami meghibásodott, én városon kívül használom 10% városi szakasszal így 4,6-4,8 l/100km-ben megáll. Ez mért adat tankolásonként, a fedélzeti nem valós AV 3,9-4,2 l/100-at mutat. 158e km van az autóban (ill ennyit mutat :)) én 20ezret tettem bele lassan egy év alatt, de nem bántam meg hogy megvettem. Van még egy bosszantó dolog hátha tud valaki segíteni, a világítás jelző sípoló hang csak az agyósfelöli ajtóra szólal meg. Ha egyedül közlekedem nem szól hogy rajthagytam és így már egy aksim is bánta. Tudja valaki hol kell átkötnöm a vezetékeket?

Köszi előre is

Kispi | 2016-02-13 05:49

Tisztelt Mazda-autó!

A JMZBK14Z251165461 alvázszámú autó előéletéről szeretnék információt kérni. Külföldről lett bohozva, az óra szerint 154000 km-t futott. Előre is köszönöm.

GáborMolnár | 2016-02-10 09:25 Kömi részére

Az enyém kintről van most lesz 11 éves és 146 ezer van benne .Tavaly kb. ilyenkor került hozzám. Osztrák szervizkönyv megvan rendesen hordták is szervizbe minden pecsételt ,beirt hivatalos.Aztán ment is mint a golyó...5.6L fogyasztott.Én inkább rövidebb meg városi üzemben használgatom, persze néha meg van hajtva.Aztán egyszer először csak torpangatott pláne induláskor pl.lámpánál, aztán már menetközbe is hiába padlóig nyomtam a gázt nem történt semmi ,majd komótoson gyorsult aztán pillanat alatt kilőtt és kétkerékre állva hamar elértem a 100km feletti sebességet ,mindezt nagy füst közepette.Aztán már menetközbe is rángatott, volt, hogy félre kellett álljak és újraindítani aztán egy darabig jó volt néhány km, majd megint rángat és fehér büdös füst.Minden ismerős szerelőmet körbetelefonáltam.Mindenki mondott mindent...vigyem el hibakiolvasásra...biztos ,hogy a katalizátor tört szét és keresztbe fordult...Elvittem hiba kiolvasásra, ahol megállapitást nyert , hogy egr leragadás...Na ezt megelégelve magam szedtem le az egr-t és ha már hozzányultam a  légtömegmérőt is megnéztem. Nem igazán találtam egyikben sem sok koszt .Ezek után jött az egr “ledugózása” és láss csodát az autó megjavult.Ennek ellenére azért vettem egy uj egr-t. Amit a mult héten raktam fel...persze nem vittem még el pozició beállitásra, hogy tudja az elektronika hol tart a szelep...bár sokan modják megtanulja magától.Na azóta a helyzet az ,hogy ledugózva jobban ment bár reggel a hideg motor füstölt, melegen nem.Most nem füstöl, néha alacsonyabb fordulaton be-be torpan de közel sem annyira mint előtte.Nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy a leszerelt egr vajon miért nem működött rendesen mikor nem volt szutykos kormos ...szétszereltem , levettem a műanyag tetejét 4 csavar tartja , ebben van az elektronika és láss csodát ...a motor részhez vezető érintkezők el vannak oxidálódva.Megtakaritom és ha időm engedi majd vissza rakom és próba.De ezeken kívül van gondom a kasznival ...itt ott rozsdál a tél kihozta rajta, lelazult a motor térben a kipufogó csavarja olyan hangja lett mint egy tanknak.Ködlámpák és a külső hőmérő nem mentek, kesztyű tartó alatt lévő elektronikát kiszedtem és nézem ,hogy tiszta oxid az összes biztosíték lába...kiszed csiszol...befúj...és van ködlámpa és külső hőmérő...motor blokk tetején valahonnan szivárog az olaj ...már cseréltettem szelep fedelet és tömítést is de még mindig nem jó.Volt,hogy ki repedt a levegő szívó résznél egy harmónika cső akkor sem birt menni meg hangja is volt.A turbó kipufogó felőli részénél tömítés el szállt és sípolt gyorsulásnál .Egyszóval jó ez az autó már ismerem minden porcikáját annyit néztem szerviz manuált meg javítottam magam is, de sajnos 11 éves.Ezeket már nem az örökké valóságnak tervezik.Ennyi idős korukra sajnos “kuka”.A kettős tömegű lendkerék még nem ment tönkre de ennyi km -nél már várható és az nem lesz olcsó .Most cseréltetem a lengés csillapítókat.A multkor a generátor fesz szabályzó halt meg ..nem töltött és már az autó villamosságist nem értem el vele...villogott a műszerfalon minden , motor járt de gázadásra nem történt semmi (jeladós gázpedál) elektronika nem kapott elég feszültséget.Nagyjából ilyen dolgok történtek az autóval mióta meg van.

Kömi | 2016-02-09 21:35 GáborMolnár részére

Mitől tud leragadni az EGR szelep? Tisztítani kellene? Milyen hibák jöttek elő a tiednél?

GáborMolnár | 2016-02-09 12:20 Kömi részére

Ha morog a csapágy azt cseréltesd mindenképp, mert baleset lehet a vége, de szerintem nem a csapágytól nem megy az autó. Szervizben olvastass hibakódot , ha EGR leragadás vagy e körüli hiba van akkor sajnos egr szelep.Nekem is ilyen autóm van 2005-ös tudnék mesélni róla sokat.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-09 10:21 Kömi részére

Ha már hangja van, akkor okozhatja a csapágy is, de akkor minél hamarabb ki kell cserélni, mert ha már szorul is, az nagyon a végét járja, és akár balesetet is okozhat. De egy szakember azonnal megállapítja, ha csapágyas.

Menya | 2016-02-09 08:51 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm szépen a segítséget! A használatit nem szükséges berendelni.

Menya | 2016-02-09 08:50 MANE részére

Keresten, viszont nem találtam, ezért kértem segítséget. 

MANE | 2016-02-08 13:52

Menyanak-toltsd le az internetrol.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó