2025. Február 25. Kedd - Géza
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Grammok, grammok, kilogrammok...
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
Kispi | 2016-02-13 05:49
Tisztelt Mazda-autó!
A JMZBK14Z251165461 alvázszámú autó előéletéről szeretnék információt kérni. Külföldről lett bohozva, az óra szerint 154000 km-t futott. Előre is köszönöm.
GáborMolnár | 2016-02-10 09:25 Kömi részére
Az enyém kintről van most lesz 11 éves és 146 ezer van benne .Tavaly kb. ilyenkor került hozzám. Osztrák szervizkönyv megvan rendesen hordták is szervizbe minden pecsételt ,beirt hivatalos.Aztán ment is mint a golyó...5.6L fogyasztott.Én inkább rövidebb meg városi üzemben használgatom, persze néha meg van hajtva.Aztán egyszer először csak torpangatott pláne induláskor pl.lámpánál, aztán már menetközbe is hiába padlóig nyomtam a gázt nem történt semmi ,majd komótoson gyorsult aztán pillanat alatt kilőtt és kétkerékre állva hamar elértem a 100km feletti sebességet ,mindezt nagy füst közepette.Aztán már menetközbe is rángatott, volt, hogy félre kellett álljak és újraindítani aztán egy darabig jó volt néhány km, majd megint rángat és fehér büdös füst.Minden ismerős szerelőmet körbetelefonáltam.Mindenki mondott mindent...vigyem el hibakiolvasásra...biztos ,hogy a katalizátor tört szét és keresztbe fordult...Elvittem hiba kiolvasásra, ahol megállapitást nyert , hogy egr leragadás...Na ezt megelégelve magam szedtem le az egr-t és ha már hozzányultam a légtömegmérőt is megnéztem. Nem igazán találtam egyikben sem sok koszt .Ezek után jött az egr “ledugózása” és láss csodát az autó megjavult.Ennek ellenére azért vettem egy uj egr-t. Amit a mult héten raktam fel...persze nem vittem még el pozició beállitásra, hogy tudja az elektronika hol tart a szelep...bár sokan modják megtanulja magától.Na azóta a helyzet az ,hogy ledugózva jobban ment bár reggel a hideg motor füstölt, melegen nem.Most nem füstöl, néha alacsonyabb fordulaton be-be torpan de közel sem annyira mint előtte.Nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy a leszerelt egr vajon miért nem működött rendesen mikor nem volt szutykos kormos ...szétszereltem , levettem a műanyag tetejét 4 csavar tartja , ebben van az elektronika és láss csodát ...a motor részhez vezető érintkezők el vannak oxidálódva.Megtakaritom és ha időm engedi majd vissza rakom és próba.De ezeken kívül van gondom a kasznival ...itt ott rozsdál a tél kihozta rajta, lelazult a motor térben a kipufogó csavarja olyan hangja lett mint egy tanknak.Ködlámpák és a külső hőmérő nem mentek, kesztyű tartó alatt lévő elektronikát kiszedtem és nézem ,hogy tiszta oxid az összes biztosíték lába...kiszed csiszol...befúj...és van ködlámpa és külső hőmérő...motor blokk tetején valahonnan szivárog az olaj ...már cseréltettem szelep fedelet és tömítést is de még mindig nem jó.Volt,hogy ki repedt a levegő szívó résznél egy harmónika cső akkor sem birt menni meg hangja is volt.A turbó kipufogó felőli részénél tömítés el szállt és sípolt gyorsulásnál .Egyszóval jó ez az autó már ismerem minden porcikáját annyit néztem szerviz manuált meg javítottam magam is, de sajnos 11 éves.Ezeket már nem az örökké valóságnak tervezik.Ennyi idős korukra sajnos “kuka”.A kettős tömegű lendkerék még nem ment tönkre de ennyi km -nél már várható és az nem lesz olcsó .Most cseréltetem a lengés csillapítókat.A multkor a generátor fesz szabályzó halt meg ..nem töltött és már az autó villamosságist nem értem el vele...villogott a műszerfalon minden , motor járt de gázadásra nem történt semmi (jeladós gázpedál) elektronika nem kapott elég feszültséget.Nagyjából ilyen dolgok történtek az autóval mióta meg van.
Kömi | 2016-02-09 21:35 GáborMolnár részére
Mitől tud leragadni az EGR szelep? Tisztítani kellene? Milyen hibák jöttek elő a tiednél?
GáborMolnár | 2016-02-09 12:20 Kömi részére
Ha morog a csapágy azt cseréltesd mindenképp, mert baleset lehet a vége, de szerintem nem a csapágytól nem megy az autó. Szervizben olvastass hibakódot , ha EGR leragadás vagy e körüli hiba van akkor sajnos egr szelep.Nekem is ilyen autóm van 2005-ös tudnék mesélni róla sokat.
mazda-auto.hu2 | 2016-02-09 10:21 Kömi részére
Ha már hangja van, akkor okozhatja a csapágy is, de akkor minél hamarabb ki kell cserélni, mert ha már szorul is, az nagyon a végét járja, és akár balesetet is okozhat. De egy szakember azonnal megállapítja, ha csapágyas.
Menya | 2016-02-09 08:51 mazda-auto.hu2 részére
Köszönöm szépen a segítséget! A használatit nem szükséges berendelni.
Menya | 2016-02-09 08:50 MANE részére
Keresten, viszont nem találtam, ezért kértem segítséget.
MANE | 2016-02-08 13:52
Menyanak-toltsd le az internetrol.
mazda-auto.hu2 | 2016-02-08 13:09 Menya részére
Csak 2010-ig volt vezetve a digitális szervizkönyve, de ha annyit volt használva az autó mint 2010-ig, akkor reális a kilométer. Törést nem lehet rögzíteni, csak a karbantartásokat.
Használati útmutatót csak rendelni tudunk a központtól, ha egyáltalán van még 2005-ös autóhoz.
Menya | 2016-02-07 15:53
Tisztelt Fórumozók/Szakértők!
Információra lenne szükségem 2005-ös évjáratú 1.6-os, dízeles Mazdámról. Reális-e a vásárláskori 164000-es kilóméteróra állás? Bármi korábbi eseménye van-e (törve volt, vagy hasonlók...)?
Előre is köszönöm!
Alvázszám: JMZBK143251215695
Még egy dolog, hozzá tartozó használati útmutatót tudna valaki ajánlani? Mazda 3 1.6 CD TX