2025. Április 28. Hétfő - Valéria

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2017-07-10 12:20 Mazdásjóska részére

Szia Jóska

 

Elfelejtettem… Hogy tudná e valaki megmondani hogy van szoftver frissítés a kocsidhoz annélkül hogy tudná milyen verzión fut e most. a másik..

Üdv

lehozsoci | 2017-07-10 12:17 Mazdásjóska részére

Kedves Jóska

A P2096 hibakód az gyári specifikus,tehát a MAZDA használja. Én csodálkozom, hogy a BOSCH kicserél katalizátort és O2 szenzort annélkül hogy megállapították volna hogy hibát ráadásul ezek nem olcsó dolgok! Az élő adat kiolvasásánál a rövid és hosszútávú benzin levegő keverék adat olvasható...meg is mutatja hogy valóban szegény e a keverék vagy nem, a BOSCH ezt megnézte? A benzines Mazdáknál volt gond ezzel a hibakóddal de nem a BK es hanem a BL es és MPS, valamint a CX 7 es modeleknél ahol valóban szoftveres megoldás volt...Azt javaslom hogy vedd le a akku sarut, utána támszadd ki a fékpedált legalább 5-10 percig. Ez törölni fogja a KEEP ALIVE MEMORY-t, magyarul tanult értéket és a hibakód nem fog visszajöni kb 6 hónapig. Röviden ennyi….

Üdv

Zsocibá

Deakjoci83 | 2017-07-09 20:31

Tisztelt Mazda-Autó.hu!

Tanácsot szeretnék kérni önöktől.

Mazda3 2004 1,6 diesel klímája nem indul el! Ac gomb megnyomásakor zöld gomb világít de semmi sem történik! Gyári Mazdás hibakódolvasóval egyetlen hibaüzenet van:P0483 Ventillátor teljesítmény Klíma gomb megnyomásakor ventillátor nem indul. Kézzel könnyen forgatható.  A csatlakozónál kimérve még meg van a 12v. Elromolhatott a ventillátor? Vagy a ventillátor vezérlő modul? Emiatt nem indulhat el a klíma?

Köszönettel:Deák József

Mazdásjóska | 2017-07-07 13:10 mazda-auto.hu részére

A szonda nem univerzális volt, pont ezért nem mentünk bele az olcsóbb kategóriába. A szonda tipusa DENSO (DOX-0332). 

Mi okozhatja ezt a hibát ha minden adat stimmel a gyárival?

Továbbá érdeklődnék, hogy elérhető friss szoftververzió elérhető e az ECU-hoz?

Illetve érdekelne az ára egy ilyen műveletnek.

Tipus: Mazda3 2004 1.6 benzin sedan

Alvázszám: JMZBK12Z241114651

Köszönöm a válaszukat előre is!

SM13 | 2017-07-06 13:53 mazda-auto.hu részére

Igen, köszönöm, de ezt még előtte írtam. :)

mazda-auto.hu | 2017-07-06 12:20 SM13 részére

Tegnapi privát e-mailt megkapta a benko@mazda-auto.hu címről ?

mazda-auto.hu | 2017-07-06 12:16 Mazdásjóska részére

Amennyiben a szonda univerzális volt, tehát szerelni kellett, akkor az továbbra is gond lehet.

SM13 | 2017-07-05 12:18 mazda-auto.hu2 részére

 

206.000 km-er van a kocsiban... Nem javasolt most cserélni a vízpumpát is még akkor is, ha jó állapotban van? Ki tudja mikor lesz legközelebb hozzányúlva, kibírhat a vízpumpa még egy csereciklust? Nem tudom mennyire van igénybe véve a vezérlés többi alkatrészéhez képest?

Köszönöm!

Mazdásjóska | 2017-06-30 13:17

Tisztelt Mazda-Auto.hu!

Szakértelmükre lenne szükségem!
Az autóm egy fél éve a következő hibakódot produkálja:

P2096 – Katalizátor utáni kipuffogógáz keverék túl szegény.

A hibajelenségről annyit kell tudni, hogy lomha gázreakcióval jár. Minden más rendben van.
Kopogásszenzor hibával együtt volt megtalálható a hibakód. Kopogásszenzor probléma megoldva, viszont a szegény keverékre nincs megoldás. Bosch szervízben járt az autó, az alábbiakat végezték el rajta:
Katalizátor utáni lambdaszonda csere ( Denso )
Fals levegő ellenőrzés többszöri alkalommal

Élő adatok olvasása hideg/meleg motorral közel 50 km es távon.

2x tisztítottak EGR szelepet

Folytószelepház patyolat tiszta.

Katalizátor és környéke továbbá a kipuffogó rendszer sértetlen.

Kompresszió, gyújtásrendszer, légtömeg, üzemanyagnyomás rendben.

A boschnál az mondták mivel minden eletromosan beküldött adat teljesen egyezik a gyárival így keressem fel a helyi márkaszervizet és kérjek ECU frissítést. Na most ezzel a szoftver frissítési kérelmemmel a helyi Mazda elhajtott. Tanácstalanul állok a dolgok előtt. Nem tudom hogyan tovább.
Külföldi mazda siteok szerint lehetséges a frissítés. Szeretném kérni a szakvéleményüket ezzel kapcsolatban, hogy lehetséges-e a frissítés továbbá, hogyan folytassam a hiba keresését?

Ui: Katalizátor utáni lambdaszonda csere előtt magasabb fordulaton hajtva eltünt egy kis időre a hibajelző lámpa. Az új szondával már ez a módszer nem működik. A fél év alatt egyszer a  tárolt hibák között a P2097 dús keverék is ami azóta nem fordult elő többször.

Autó tipusa: 2004 Mazda3 1.6 sedan benzin. 118 ezer kilóméterrel.

Mihamarabbi segítő válaszukat előre is köszönöm !

 

mazda-auto.hu2 | 2017-06-27 16:04 SM13 részére

Nincs előírva a cseréje, szétszedésnél derül ki, ha kell cserélni, de nem jellemző, főleg ez első nagyszerviznél.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó