2025. Február 22. Szombat - Gerzson
Mazda3 (minden ami szerviz)
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Mazda logó történelem.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda5 2,0 DISI teszt
Győzelem Laguna Seca-ban.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
lehozsoci | 2017-07-10 12:17 Mazdásjóska részére
Kedves Jóska
A P2096 hibakód az gyári specifikus,tehát a MAZDA használja. Én csodálkozom, hogy a BOSCH kicserél katalizátort és O2 szenzort annélkül hogy megállapították volna hogy hibát ráadásul ezek nem olcsó dolgok! Az élő adat kiolvasásánál a rövid és hosszútávú benzin levegő keverék adat olvasható...meg is mutatja hogy valóban szegény e a keverék vagy nem, a BOSCH ezt megnézte? A benzines Mazdáknál volt gond ezzel a hibakóddal de nem a BK es hanem a BL es és MPS, valamint a CX 7 es modeleknél ahol valóban szoftveres megoldás volt...Azt javaslom hogy vedd le a akku sarut, utána támszadd ki a fékpedált legalább 5-10 percig. Ez törölni fogja a KEEP ALIVE MEMORY-t, magyarul tanult értéket és a hibakód nem fog visszajöni kb 6 hónapig. Röviden ennyi….
Üdv
Zsocibá
Deakjoci83 | 2017-07-09 20:31
Tisztelt Mazda-Autó.hu!
Tanácsot szeretnék kérni önöktől.
Mazda3 2004 1,6 diesel klímája nem indul el! Ac gomb megnyomásakor zöld gomb világít de semmi sem történik! Gyári Mazdás hibakódolvasóval egyetlen hibaüzenet van:P0483 Ventillátor teljesítmény Klíma gomb megnyomásakor ventillátor nem indul. Kézzel könnyen forgatható. A csatlakozónál kimérve még meg van a 12v. Elromolhatott a ventillátor? Vagy a ventillátor vezérlő modul? Emiatt nem indulhat el a klíma?
Köszönettel:Deák József
Mazdásjóska | 2017-07-07 13:10 mazda-auto.hu részére
A szonda nem univerzális volt, pont ezért nem mentünk bele az olcsóbb kategóriába. A szonda tipusa DENSO (DOX-0332).
Mi okozhatja ezt a hibát ha minden adat stimmel a gyárival?
Továbbá érdeklődnék, hogy elérhető friss szoftververzió elérhető e az ECU-hoz?
Illetve érdekelne az ára egy ilyen műveletnek.
Tipus: Mazda3 2004 1.6 benzin sedan
Alvázszám: JMZBK12Z241114651
Köszönöm a válaszukat előre is!
SM13 | 2017-07-06 13:53 mazda-auto.hu részére
Igen, köszönöm, de ezt még előtte írtam. :)
mazda-auto.hu | 2017-07-06 12:20 SM13 részére
Tegnapi privát e-mailt megkapta a benko@mazda-auto.hu címről ?
mazda-auto.hu | 2017-07-06 12:16 Mazdásjóska részére
Amennyiben a szonda univerzális volt, tehát szerelni kellett, akkor az továbbra is gond lehet.
SM13 | 2017-07-05 12:18 mazda-auto.hu2 részére
206.000 km-er van a kocsiban... Nem javasolt most cserélni a vízpumpát is még akkor is, ha jó állapotban van? Ki tudja mikor lesz legközelebb hozzányúlva, kibírhat a vízpumpa még egy csereciklust? Nem tudom mennyire van igénybe véve a vezérlés többi alkatrészéhez képest?
Köszönöm!
Mazdásjóska | 2017-06-30 13:17
Tisztelt Mazda-Auto.hu!
Szakértelmükre lenne szükségem!
Az autóm egy fél éve a következő hibakódot produkálja:
P2096 – Katalizátor utáni kipuffogógáz keverék túl szegény.
A hibajelenségről annyit kell tudni, hogy lomha gázreakcióval jár. Minden más rendben van.
Kopogásszenzor hibával együtt volt megtalálható a hibakód. Kopogásszenzor probléma megoldva, viszont a szegény keverékre nincs megoldás. Bosch szervízben járt az autó, az alábbiakat végezték el rajta:
Katalizátor utáni lambdaszonda csere ( Denso )
Fals levegő ellenőrzés többszöri alkalommal
Élő adatok olvasása hideg/meleg motorral közel 50 km es távon.
2x tisztítottak EGR szelepet
Folytószelepház patyolat tiszta.
Katalizátor és környéke továbbá a kipuffogó rendszer sértetlen.
Kompresszió, gyújtásrendszer, légtömeg, üzemanyagnyomás rendben.
A boschnál az mondták mivel minden eletromosan beküldött adat teljesen egyezik a gyárival így keressem fel a helyi márkaszervizet és kérjek ECU frissítést. Na most ezzel a szoftver frissítési kérelmemmel a helyi Mazda elhajtott. Tanácstalanul állok a dolgok előtt. Nem tudom hogyan tovább.
Külföldi mazda siteok szerint lehetséges a frissítés. Szeretném kérni a szakvéleményüket ezzel kapcsolatban, hogy lehetséges-e a frissítés továbbá, hogyan folytassam a hiba keresését?
Ui: Katalizátor utáni lambdaszonda csere előtt magasabb fordulaton hajtva eltünt egy kis időre a hibajelző lámpa. Az új szondával már ez a módszer nem működik. A fél év alatt egyszer a tárolt hibák között a P2097 dús keverék is ami azóta nem fordult elő többször.
Autó tipusa: 2004 Mazda3 1.6 sedan benzin. 118 ezer kilóméterrel.
Mihamarabbi segítő válaszukat előre is köszönöm !
mazda-auto.hu2 | 2017-06-27 16:04 SM13 részére
Nincs előírva a cseréje, szétszedésnél derül ki, ha kell cserélni, de nem jellemző, főleg ez első nagyszerviznél.
SM13 | 2017-06-27 15:29 mazda-auto.hu részére
Köszönöm! Még egy utolsó kérdés, vízpumpát nem kell ilyenkor cserélni, vagy az mindegy milyet veszek, mert az nem volt az ajánlatban?!