2024. December 26. Csütörtök - KARÁCSONY

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Talpas | 2017-07-17 18:23

Üdv. Lenne egy kérdésem: A MAZDA 3 1.6CM3 80 KW-os disel motorban az olajszintet érzékeli-e elektromos szenzor. Olyan hibát tapasztaltam, hogy hirtelen gyorsításnál leállt a motor. Leellenőriztem az olajszintet, a minimum felett volt, töltöttem utána és a jelenség megszünt.  Várom a véleményt, hogy lehetséges-e hogy ezért állt le, vagy esetleg valami más okozhatja a problémát. Köszönöm a választ.

tutyika | 2017-07-14 13:24

Tisztelt Mazda autó.hu!

Van egy Mazda 3 2004 1.6 tx sport benzines gépkocsim.

Segítségüket szeretném kérni a következökhöz. kb fél éve kezdödött első hideg indításkor enye halk szelep hang? Ami kb 100 m után meg is szünt. Sajnos mára már egyre hangosabb és még régebben csak ez első hidegindításkor jelentkezett mára már minden indításkor jelentkezik egyre hangosabb és tovább tart de megszűnik. Ilyenkor ha üresbe teszem az autót és gázt adok nem hallatszik csak sebességbe menet közben. Tehát alapjáraton üresbe csendes gyönyörű hangja van. Válaszukat előre is köszönöm! 

Tisztelettel: Szabó Béla

Mazdásjóska | 2017-07-14 08:27 lehozsoci részére

Hello!

Nem értem miért “BULLSHIT” az ha egy ismerős utcabeli szerelőnek elpanaszolom magam és volt ideje arra hogy ránézzen az autóra a ketyerével? :)

Ma reggeli hideg indítás után egyből “hosszabb” távra mentem az autóval. 15 km lakott területen kívül ebből kb egy 5km ami lakott területn volt. Lásson az ember csodát gázreakció oké simán szedte a lábát az autó ahogy kell a lámpa kb. csak dísznek van :D Múlt hét elején is csinált ilyet kb 1 napig. Beültem léptem a gázra szépen ment ahogy kell. Aznap estére szintúgy szar lett az egész. Most kíváncsi leszek ez a csoda is meddig fog tartani.

Van egyébként 2 db friss freeze frame data képem. Ha valaki ért hozzá és ismeri a gyári adatokat akkor nagyon szívesen átküldöm neki! :)

 

lehozsoci | 2017-07-13 12:51 Mazdásjóska részére

Hello Jóska

 

Ha 100-en belül adja a kódot arra nem lesz szoftverfrissítés megoldás..Először tisztázni kéne hogy tényleg szegény e a keverék! Ha például rosszak a gyertyák vagy ömlik a benzin a motorba vagy egyébb hiba van akkor a benzin a levegővel nem teljesen ég el..tehát a kipufogóban az O2 érzékelő több Oxigént lát amit a vezérlőegység úgy értékel hogy szegény!? Pedig nem… Az O2 érzékelő oxigént mér nem keveréket…!Tehát meg kellene nézni a rövid és hosszú távú benzi-levegő arányt! Ha az érték +érték maximum 25% -ig akkor szegény a keverék...Ennél a hibakódnál gyakorlatilag bármi okozhatja ahibát, tehát az alapokat mindenképp ki kell zárni, mint tömítetlenség, stb. A másik dolog az üzemanyag nyomás! Meg kell mérni DE ha alapjáraton az értéket adja még nem jelent semmit!!! Lehet hogy a pumpa adja a nyomást de nem a mennyiséget ez magyarázná a lusta gyorsítási hajlamot, szét kell vágni az üzemanyg szürőt és megnézni hogy mi van benne és miért…Ja és, amhogy a szomszéd autószerelő ellenőrizte a O2 érzékelőt??!!Bocsi de az BULL SHIT...

Üdv

Zsocibá

Mazdásjóska | 2017-07-12 16:09 Pet részére

Hello!

Lomha gézreakció jelensége nálam hibakódnál:
Szituáció
Mikor elindulsz a lámpánál gázadáskor lassan jut el az agyáig hogy gyorsítani kellene továbbá lomha gyorsulás jellemzi. Főként 2000 alatt produkálja. Megkaptam már azt, hogy egy ilyen motortól mit vár az ember. Sehol nem tudom megértettni hogy ha rendben van minden akkor teljesen másképp reagálja le az autó ezt a szitut. Sőt! Volt egy EGR takarítás (nem ultrahangos) ősszel akkor 2 hétig ment az autó ahogy elő volt írva! Se hibakód se lustaság.. Mielőtt bedobta volna a hibakódot már előtt éreztem hogy na ba**g megint be fogja dobni és be is dobta! 
Fals levegő: 2 doboz féktisztítóm ment rá az ellenőrzésre de sehol nincs fals. Legalább is az elérhető helyeken ahova tudtam bemásztam telefújtam sehol semmi. Legalább tiszta lett a blokk :D

Tanácstalanság van! 

Ui: A szomszédomban van egy mezei autószerelő ismerősöm. Beszélgettünk megint rádugta a gépét. Meleg motorral, indítás után a 2 es lambdaszonda 0.000V on állt alapjáraton :D Nagy gázra felment 0.005V ig. Zsír új Denso szonda közel 40 ezer ft értékben ilyet produkál. Valami tutira nem okés ennél az autónál. Az új (nem univerzális) szonda egyszer jól mér egyszer mintha nem is lenne..

Valami zavarja a szakik szerint. Légtömegmérés diagnál teljesen jó értékeket hoz.

Mazdás szakiknak: Az előző hsz.-ben feltett kérdésem a frissítési információkról még mindig érvényes! :)

  

Pet | 2017-07-12 15:45 Mazdásjóska részére

Szia!

Azt megkérdezhetem, hogy a lomha gázreakció mit jelent? Rendesen gyorsul az autó, csak megkésve reagál a gázadára vagy a gyorsulás sincs rendben? A rendellenes működés és a hiakód egy időben jelentkezett? Nekem 2007 BK 1.4 van, hasonlót tapasztalok (egyre lomhább gyorsulás főleg magasabb fordulatszámokon), de hibakód vagy egyéb rendellenes dologot nem vettem észre (mármint nem világít hibalámpa a műszerfalon, kiolvasva nem volt). A fals szívást/kipufogást alaposan megnézték? Köszönöm

Mazdásjóska | 2017-07-11 22:42 lehozsoci részére

Köszönöm a hozzászólásod! Amit írtál, hogy akkusaru le fékpedál kitámaszt számtalanszor megtörtént. Maximum 100 km és bedobja a hibát. A bosch alaposan végignézte az autót (katalizátort nem cseréltek elírtad :) csak átnézték hogy nem e zörög csörög lyukas stb.) Mivel minden ilyen adatot átnéztek 2x is így csak erre tudok hagyatkozni. Ami a friss szoftververziót illeti azért írtam alvázszámot hogy esetleg a mazdás szakik meg tudják e állípítani hogy esetleg az évjárat után van e updated verzió vagy sem. 
Valós hibával állunk szemben de még megoldás nem született rá.
Hatalmas szenzáció lenne ha meglenne az ok! :) Több bk-s márkatárs is szenved benne országszerte és épp megoldás egyik tulajnál sem született. Helyi márkaszervíz a hiba hallatán elzavar.. Valami okosság tényleg jó lenne ez ügyben.

tutyika1983 | 2017-07-11 16:06

Tisztelt Mazda autó.hu!

Van egy Mazda 3 2004 1.6 tx sport benzines gépkocsim.

Segítségüket szeretném kérni a következökhöz. kb fél éve kezdödött első hideg indításkor enye halk szelep hang? Ami kb 100 m után meg is szünt. Sajnos mára már egyre hangosabb és még régebben csak ez első hidegindításkor jelentkezett mára már minden indításkor jelentkezik egyre hangosabb és tovább tart de megszűnik. Ilyenkor ha üresbe teszem az autót és gázt adok nem hallatszik csak sebességbe menet közben. Tehát alapjáraton üresbe csendes gyönyörű hangja van. Válaszukat előre is köszönöm! 

Tisztelettel: Szabó Béla

lehozsoci | 2017-07-10 12:20 Mazdásjóska részére

Szia Jóska

 

Elfelejtettem… Hogy tudná e valaki megmondani hogy van szoftver frissítés a kocsidhoz annélkül hogy tudná milyen verzión fut e most. a másik..

Üdv

lehozsoci | 2017-07-10 12:17 Mazdásjóska részére

Kedves Jóska

A P2096 hibakód az gyári specifikus,tehát a MAZDA használja. Én csodálkozom, hogy a BOSCH kicserél katalizátort és O2 szenzort annélkül hogy megállapították volna hogy hibát ráadásul ezek nem olcsó dolgok! Az élő adat kiolvasásánál a rövid és hosszútávú benzin levegő keverék adat olvasható...meg is mutatja hogy valóban szegény e a keverék vagy nem, a BOSCH ezt megnézte? A benzines Mazdáknál volt gond ezzel a hibakóddal de nem a BK es hanem a BL es és MPS, valamint a CX 7 es modeleknél ahol valóban szoftveres megoldás volt...Azt javaslom hogy vedd le a akku sarut, utána támszadd ki a fékpedált legalább 5-10 percig. Ez törölni fogja a KEEP ALIVE MEMORY-t, magyarul tanult értéket és a hibakód nem fog visszajöni kb 6 hónapig. Röviden ennyi….

Üdv

Zsocibá

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó