2024. December 22. - Zéno

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


jacintkovacs | 2017-06-05 10:31

Udv mindenkinek.

Azt szeretnem kerdezni hogy milyen utangyartott vezerlo szettet ajanlatos hasznalni egy mazda 3, 1.6 dizel, 2005-os evjaratu autonal?

Koszonom  valaszt.

mazda-auto.hu2 | 2017-04-28 14:23 bius1313 részére

Nincs előírt lánccsere. az előírt karbantartásokat kell elvégezni, a gyári előírásoknak megfelelően.

bius1313 | 2017-04-26 21:42

Sziasztok!

2008-as 1.4 benzines mazda3-am van, mikor ajánlott cserélni a vezérműláncot?

Illetve milyen megelőző karbantartásokat érdemes elvégezni?

(170.000 km)

 

Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-04-25 10:04 Atosz részére

Legyen igaza a szerelőnek, és csak üzemanyag gond legyen, mert annál nagyobb gond is lehet, akár turbó, vagy motor is.

mazda-auto.hu2 | 2017-04-25 10:02 mandity.robert részére

Érdemes, mert sok esetben csak találgatnak, hogy mi lehet a hiba, fölöslegesen cserélnek alkatrészeket, ahelyett, hogy kiolvasnák milyen hibaüzenetet tárolt az autó. Ha pedig nincs hibaüzenet, akkor máris ki lehet zárni azokat a hibákat, amelyek hibakódot adnának.

Atosz | 2017-04-25 05:12

Üdv!Van egy mazda3 2006-os évjáratú 1.6 109 lóerős autóm.Véletlenül a motor fordulatszáma meghaladta a percenkénti 4800-as fordulatszámot,kb olyan 5200-ig pörgött üzemmeleg motornál 2-es fokozatban,akkor egy kis kerepelő hangot adott ki magából a magas tartományban,füstölt jó feketén,majd leállt,nem indult be azonnal,csak kb olyan 1 perc indítás után,de akkor már a motor kicsit egyenetlenül járt,elindultam vele,mentem olyan 1km-t majd 3500 fordulatig pörgettem,utána leállt és többet nem indult be,csak mintha beakart volna,kérdés,hogy ennyitől már a motor megadta volna magát?Kijött a szerelőm,mert ez közvetlen vezérlés meg olajcsere után történt.Nem tudta megállapítani mi a baj,azt mondta olyan mintha üzemanyagot nem kapna a motor,azért nem indul.Ma mondják meg mi lehet a baj.De én félek.

mandity.robert | 2017-04-21 21:19 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm a választ! Az autó nem Mazda műszerrel lett kiolvasva. Érdemes lehet azzal megpróbálkozni ezek szerint.

mazda-auto.hu2 | 2017-04-21 14:19 mandity.robert részére

A DPF adalék hiánya szokott hasonló jelenséget okozni, de annak van hibaüzenete. Az a kérdés, hogy Mazda műszerrel lett nézve, vagy sem? Ha nem, akkor először azzal kellene megnézni, hogy kiad-e hibaüzenetet.

mazda-auto.hu2 | 2017-04-20 16:31 kiralyzo84 részére

Nem tudni hogyan kopog, mert más hangja van a szelepnek, más a dugattyúnak, más a befecskendezőnék stb. Hangról még sokszor ha hallani, akkor is nehéz megállapítani a hibát. Olajból egyébként jobb lenne a 0W-30, vagy az 5W-30-as.

Valószínűleg valamikor már levették a kárpitot az “A” oszlopról (pl. szélvédő csere) és eltőrt, vagy ferdült egy patent.

Tanítani kellene. (Teljesen lehúzni, néhány másodpercig úgy tartani, majd teljesen felhúzni, néhány másodpercig szintén úgy tartani) Meg kell mutatni karosszériásnak ha zörög és kopog az üveg.

Valószínűleg szorul valahol, és úgy érzékeli, mintha akadályba ütközne, (pl. ott egy kéz) ezért visszanyit.

rakostamas | 2017-04-18 23:14 kiralyzo84 részére

Üdv!

 

Én is kíváncsi lennék a motor kopogás problémájára. Nemrég cseréltettem le az olajat, nekem Castrol 10W40-et raktak bele és ugyan így, amíg a motor egy kicsit nem melegszik, kopogó hang jön belőle ha gyorsítok. Az ablakra problémára szintén kíváncsi lennék. Próbáltam tanítani, ahogy a kézikönyvben le van írva, de sajnos nem lett belőle automata, mint az összes többiből.

1.6 Benzin BK

Tomi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó