2024. November 24. - Emma

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Bc | 2012-06-26 16:30

T. mazda-auto! Az ABS-el szerelt autónál a fékolajcsere menete érdekelne, amennyiben különbözik az ABS nélkülitől. Köszönöm.

pee323 | 2012-06-26 16:00 mazda-auto.hu részére

Az előző valvoline maxlife 10w-40 olajjal semmi probléma nem volt 11e. km alatt. Sőt, gyorsabban felépült hidegindításnál a nyomás a csereérett olajjal, mint a mostani szinte új castrollal. Sőt, mostmár szinte biztosra veszem, hogy azért eresztett a szelepfedéltömítésnél a motorom, mert ilyen szinten felhigul az olaj hosszabb használatnál. Városi 5-10km-en teljesen száraz volt mindig, amikor egyhuzamban vegyesben mentem 50km-t, akkor pedig csatakos volt. És a vadonat új elring tömítésnél is épp hogy észrevehetően, de ereszt. Ha kicsavarom az olajgombát, előtte ugye nem kell leengedni az olajat?

mazda-auto.hu | 2012-06-26 14:22 pee323 részére

Ritka, hogy egy éven belül, ilyen kevés km után ennyire felhíguljon az olaj. Akár nyomásgomba probléma is lehet, ezért jó leellenőrizni. A kartergáz nem feltétlen jelzi az olaj "hibáját".

pee323 | 2012-06-25 14:42 pee323 részére

Még valami: Akár rövid utak (4-5km) megtétele után is ha kicsavarom az olajbeöntő sapkát, szürkés-kékes füstöt ereget. (nem, nem hengerfejes az autó) Ezért gyanakszom elsősorban az olajra.

pee323 | 2012-06-25 14:37 mazda-auto.hu részére

Ja, az alapjárat pedig a szokásos 850-900 volt. Miután újraindítottam és elaludt a jelzőlámpa, csúsztatott kuplunggal 500 alá vittem a fordulatot, és akkor sem jelzett.

pee323 | 2012-06-25 14:35 mazda-auto.hu részére

Megpróbálok hétvégén kölcsönkérni a szerelőmtől egy mérőórát. De nagyon bízom benne, hogy csak az olaj kezdi el megadni magát. Érzésre nagyon híg, már hidegen is.

mazda-auto.hu | 2012-06-25 14:09 pee323 részére

Amíg nincs megmérve az olajnyomás egy külső órával, addig csak találgatni lehet. Nem volt az alapjárat túl alacsony abban a pillanatban?

pee323 | 2012-06-24 21:10

T. mazda-auto! 1986-os B6 motoros 323-asomon szelepfedél tömítést kellett cserélnem. A művelet után elmentem, és meghajtottam az autót, gondoltam ha valahol nagyon ereszt, akkor az majd a magas fordulat melletti magas olajnyomásnál meglátszik pár km alatt is. 150-ig hajszoltam kétszer, végig padlógáz, és nem sokkal a limiter előtt elváltva. Majd erősebb fékezés, éles kanyar, kinyomtam a kuplungot amikor megfordultam az autóval, és elkezdett villogni az olajnyomás lámpa. Azonnal leálíltottam, kiszálltam olajfolyást keresni, nem találtam. Ez a kb 1 perces művelet után indítottam, és akkor már volt nyomás. Az olaj benne (castrol magnatec 10w-40) lassancskán egy éves, de szerencsétlen módon csak 3000km van benne. (télen állt az autó) Állagra szerintem elég híg, lehet le kéne cserélni. Felmelegedett az olaj annyira, hogy elmenjen a nyomás? Vagy akár halódhat az olajszivattyúm? Azóta jöttem vele átlagos használattal, 2-3 kipörgetett előzéssel kb 120km-t, és nem volt probléma, de most eléggé piszkálja a csőrömet a dolog..

Artu | 2012-06-22 11:19 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ! Akkor a 2,4-3 bar elég gyenge teljesítmény.

mazda-auto.hu | 2012-06-21 08:13 Artu részére

Max. 4,5-6 Bar a gyári adat.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó