2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


KMM | 2012-02-16 07:52

Hello! 323, 1991, 14i, 16V. Jó néhány km óta érdekes hangok hagyják el a a gépkocsit. Véleményem szerint a váltótól, vagy a kuplungtól jön. Gyorsításkor ill lassításkor kb 2200 és 2600 1/min fordulat között jelentkezik, minden sebességfokozatban, terheléstől függetlenül. Olyan mintha csak a hajtáslánc egy adott fordulatszám tartományban rezonálna egy alkatrész vagy gépcsoport. Amikor ebben a szituációban a kezem a váltógombra teszem és kicsit mozgatom a kart, megfeszítem, megnyomom, kicsit változik a hang is. Mondjuk a kuplung kint fog, de ez régebben is így volt. Az olaj 3-4000 km-l ezelőtt lett lecserélve. Halottam egy hibafelismerő módszert: Nehezen veszi a rükvercet, berakod 2-be, aztán rükvrecbe. Mondjuk az esetek többségében bejön. Bár azt már nem tudom ebből mire lehet következtetni. Vélemény? Köszi

Kono | 2012-02-15 21:52

Kedves Mazda Fórum! Autót szeretnék venni, és találtam egy 2000-es évjáratú MAZDA 323 P 1.3i autót. Nem sokat tudok róla, az esetleges előnyeiről, ill. típushibákról, fogyasztásról, stb. Tudna valaki segíteni? Érdemes lehet első autónak egy ilyet venni? Előre is köszönök minden segítséget.

Myrok83 | 2012-02-15 14:43

Köszönöm. Bár lehet rosszul fogalmaztam. Sem elektronikát, sem mást nem akarok cserélni, csak blokkot esetleg váltót. És hogy van e olyan típus amiben még 1,3 16V BA-s motor van?

mazda-auto.hu | 2012-02-14 15:57 Myrok83 részére

Az elektronika miatt érdemes ugyanilyen motort rakni bel, különben a vezérlőegységet és még néhány dolgot cserélned kell. Az 1,5 -ös ugyanebből e korból egyébként bemenne.

Myrok83 | 2012-02-14 15:05

Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy '96-os, 1,3as Mazda 323s-be melyik másik mazda motorja megy bele, mindenféle alakítgatás nélkül. Az enyém megadta magát és ezért keresek másik motort, de pont ehhez a típushoz valót alig lehet találni. A választ előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:37 mazda-auto.hu részére

..és korábban rossz választ adtam, most egyértelműen megtaláltam, hogy ólmos kell bele! Elnézést!

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:30 ungyi részére

Egyértelműen ólmozott benzin kell bele a gyári azonosítás szerint. ..vagy hengerfejet kell cserélni, esetleg szelepülést cseréltetni a jelenlegiben.

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:28 matula részére

Az akkumulátor csak az egyik összetevő, nagyon sok minden más is lehet a probléma okozója. Mindenesetre érdemes indítózás közben megmérni az akku feszültségét.

ungyi | 2012-02-11 17:08

T.Mazda!1987-es gy.évű 1.5-ös 4 ajtós edan mazda familiámba milyen bezint kell tankolni? Ólmozott v. ólmozatlant? Vizsga alkalmából állandóan ólmozott benzinesnek jelölik. ALVÁZSZÁMA:JMZBF126200324268. iDŐNKÉNT TESZEK BELE ólompótlót, vannak akik szerint kell, vannak, akik szerint nem.Eldönthető-e,hogy gyártásakor milyen bezinre "szerelték" a japánok?? Köszönöm!!

matula | 2012-02-11 13:58

98-as 323 Bj mazdámmal kapcsolatban kérdezném hogy miért indul nehezen téli időszakban.Az akkumulátorom gondolom hogy jólehet mivel forgatja a motort. Kérnék tanácsot ha esetleg valaki már találkozott evvel a problémával!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó