2024. November 25. Hétfő - Katalin
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
MOTOROLAJ 5-10.
Közvetlen befecskendezés.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MAZDA BT-50
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-02-24 08:40 medvekoma részére
Az alvázszám lenne az igazi.
medvekoma | 2011-02-23 21:16 mazda-auto.hu részére
1991.12 havi 323 LX 1324 cm3 49 kw-os BG a motor kódja.
mazda-auto.hu | 2011-02-23 16:13 medvekoma részére
Pontos típus beazonosítás nélkül akkor elsősorban a Hall jeladóval lehet probléma.
medvekoma | 2011-02-23 13:12 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ! Az előbb elfelejtettem, hogy nincs szikrám. A gyújtáselosztóig eljut a feszültség, de utána nincs.
mazda-auto.hu | 2011-02-23 12:28 medvekoma részére
Ha minden hengernél van szikra és benzin is akkor lehet, hogy rossz időpontban van szikra, nincs kompresszió, vagy túl sok levegőt kap a hideg motor. Ez utóbbi lehet fals levegő, vagy nem jól működő hidegindító (dúsító) rendszer.
medvekoma | 2011-02-23 11:20
Sziasztok!
Van egy 91-es 323 1,3 autóm. A következőt csinálja: az önindító teker, de nem indul el az autó! Az ac jó, új az ekosztófedél, és a rotor. Mi lehet a baj?
mazda-auto.hu | 2011-02-22 07:56 Gabor11 részére
Én sem rajongok az ilyen adalékokért, de egyszerűbb, mint szétszedni a motort. Költségcsökkentés okán a tisztítás után mehet bele a szintetikus olaj, de érdemes majd az első olajcserét hamarabb végrehajtani a szokásosnál, pl. 5000 km-nél.
Gabor11 | 2011-02-21 14:49 mazda-auto.hu részére
Koszi a valaszt!
Hogy oszinte legyek, en a mosasi technikatol felek a legjobban. Egy kicsit szkeptikus vagyok az ilyen adalekokkal.
Szoval mossam ki a motrot es rogton tegyem bele a szintetikus olajat ?!
http://www.k2car.com/index.php?option=com_provider&task=prod&id=71&Itemid=75&lang=de ezzel akarja preparalni a szervizes.
mazda-auto.hu | 2011-02-21 08:33 Gabor11 részére
Fogadd meg a szerelőd tanácsát, és a motor kitakarítása után próbálkozz biztosan taljesen szintetikus 0w-40-es motorolajjal. Ha a 10w-40-es nem folyt a tömítéseknél, akkor ez sem fog, hiszen amikor a leghígabb ez a két olaj (működési hőmérséklet), akkor valójában egyformán hígak, sőt az olaj elhasználódása során a 0w-40 egy idő után vastgabb, mint a felhígult 10w-40 ásványi alapú olaj.
Szivárgás esetén pedig érdemesebb (olcsóbb) cserélni az adott tömítést, mint megvárni az újabb koksz lerakódást. A szintetikus olaj folyamatos használata (és cseréje), műszaki szempontból patyolat tisztán tartja a motor belsejét.
Gabor11 | 2011-02-19 22:55 mazda-auto.hu részére
Tiszteletem!
Elnezest , hogy nem valaszoltam idoben , de nem volt lehetosegem eddig kiprobalni a havon kocsikazast miota kicsreltem a "csontokat".
Szoval az oszekotoket kicsereltem, ( az eredeti U profilu volt es az elado szerint a boltban , olyat mar nem is kapok ) eleg vekony volt mar az eredeti , gondolom egyszeruen a veget jarta a fem, azert hajult el .
Lenne meg egy kerdesem az olajjal kapcsolatossan. Nemreg csereltem szijat es a feszitoket. A fedelek leszerelesekor a szelepek korul es a blokk tetejen suru fekete (majdnem ,hogy zsir allagu) szennyezodes volt lerakodva. Kitisztitottam, elvittem olajcserere. Ott az "oreg" szaki azt mondta , hogy toltsek bele valami uj Mobil 1 New Life szintetikus olajat. Szerinte 2 lehetosegem van:
1. Kimosni a motrot valami Militec ( eleg draga) adalekkal ( ugy 5 percig jaratni a motort alapon kozvetlen a csere elott es felonteni az eddig hasznalttal megegyezo tipusu olajjal) , viszont a vezetesi stilusom miatt ( sok,rovid , varosi utakon valo cirkalas kisebb nagyobb ideju motor leallitasaval) par heten belul megint ugyanigy fog kinezni.
2.felrakni uj filtert, meghuzatni az autopalyan vagy egy hosszabb utra menni, hogy lemossa a forro olaj a meg nem lepucolt szennyezodeseket es kormot a kanalisokbol is. A "muvelet" utan pedig rogton engedjem le az olajat es csereljem az olajat+szurot es a fent emlitett szintetikussal ontsem fel.
Jeleneleg 10w-40 -es felszintetikus van benne (ugy 5000 kilometert ment vele a motor, viszonylag hangossan megy es mintha veszitett volna az alapfordulatok szaman) .
Egyenlore csak kicsereltem a filtert , hogy a megbojgatott koszt szedje fel .
A kerdesem , hogy mi a velemenyetek az oreg tanacsairol ? Vagy esetleg tudnatok e ajanlani egy kevesbe komplikalt megoldast :) ?
Eddig nem ette az olajat .. az 5000 km-en alig fel liter kellet csak hozzaontenem.
A szintetikus ara nem problema ! Csodakat nem varok :), viszont ha nem kell annyit aggodnom a motor vegett , akkor beleontenem a szintetikust.
Inkabb attol felek , hogy a szennyezodes talan karosithatta a szimeringet vagy a szelepeket es a szintetikus esetleg elkezd szivarogni vagy leesik a nyomas ( nem tudom pontossan, de talan a hutoviz is bemoshatja az olajat?!? , ilyesmivel nincs tapasztalatom) .
Elore is koszonom!
Gabor