2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-02-24 08:40 medvekoma részére

Az alvázszám lenne az igazi.

medvekoma | 2011-02-23 21:16 mazda-auto.hu részére

1991.12 havi 323 LX 1324 cm3 49 kw-os BG a motor kódja.

mazda-auto.hu | 2011-02-23 16:13 medvekoma részére

Pontos típus beazonosítás nélkül akkor elsősorban a Hall jeladóval lehet probléma.

medvekoma | 2011-02-23 13:12 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ! Az előbb elfelejtettem, hogy nincs szikrám. A gyújtáselosztóig eljut a feszültség, de utána nincs.

mazda-auto.hu | 2011-02-23 12:28 medvekoma részére

Ha minden hengernél van szikra és benzin is akkor lehet, hogy rossz időpontban van szikra, nincs kompresszió, vagy túl sok levegőt kap a hideg motor. Ez utóbbi lehet fals levegő, vagy nem jól működő hidegindító (dúsító) rendszer.

medvekoma | 2011-02-23 11:20

Sziasztok!

Van egy 91-es 323 1,3 autóm. A következőt csinálja: az önindító teker, de nem indul el az autó! Az ac jó, új az ekosztófedél, és a rotor. Mi lehet a baj?

mazda-auto.hu | 2011-02-22 07:56 Gabor11 részére

Én sem rajongok az ilyen adalékokért, de egyszerűbb, mint szétszedni a motort. Költségcsökkentés okán a tisztítás után mehet bele a szintetikus olaj, de érdemes majd az első olajcserét hamarabb végrehajtani a szokásosnál, pl. 5000 km-nél.

Gabor11 | 2011-02-21 14:49 mazda-auto.hu részére

Koszi a valaszt!

Hogy oszinte legyek, en a mosasi technikatol felek a legjobban. Egy kicsit szkeptikus vagyok az ilyen adalekokkal.

Szoval mossam ki a motrot es rogton tegyem bele a szintetikus olajat ?!

http://www.k2car.com/index.php?option=com_provider&task=prod&id=71&Itemid=75&lang=de ezzel akarja preparalni a szervizes.

mazda-auto.hu | 2011-02-21 08:33 Gabor11 részére

Fogadd meg a szerelőd tanácsát, és a motor kitakarítása után próbálkozz biztosan taljesen szintetikus 0w-40-es motorolajjal. Ha a 10w-40-es nem folyt a tömítéseknél, akkor ez sem fog, hiszen amikor a leghígabb ez a két olaj (működési hőmérséklet), akkor valójában egyformán hígak, sőt az olaj elhasználódása során a 0w-40 egy idő után vastgabb, mint a felhígult 10w-40 ásványi alapú olaj.
Szivárgás esetén pedig érdemesebb (olcsóbb) cserélni az adott tömítést, mint megvárni az újabb koksz lerakódást. A szintetikus olaj folyamatos használata (és cseréje), műszaki szempontból patyolat tisztán tartja a motor belsejét.

Gabor11 | 2011-02-19 22:55 mazda-auto.hu részére

Tiszteletem!

Elnezest , hogy nem valaszoltam idoben , de nem volt lehetosegem eddig kiprobalni a havon kocsikazast miota kicsreltem a "csontokat".
Szoval az oszekotoket kicsereltem, ( az eredeti U profilu volt es az elado szerint a boltban , olyat mar nem is kapok ) eleg vekony volt mar az eredeti , gondolom egyszeruen a veget jarta a fem, azert hajult el .

Lenne meg egy kerdesem az olajjal kapcsolatossan. Nemreg csereltem szijat es a feszitoket. A fedelek leszerelesekor a szelepek korul es a blokk tetejen suru fekete (majdnem ,hogy zsir allagu) szennyezodes volt lerakodva. Kitisztitottam, elvittem olajcserere. Ott az "oreg" szaki azt mondta , hogy toltsek bele valami uj Mobil 1 New Life szintetikus olajat. Szerinte 2 lehetosegem van:
1. Kimosni a motrot valami Militec ( eleg draga) adalekkal ( ugy 5 percig jaratni a motort alapon kozvetlen a csere elott es felonteni az eddig hasznalttal megegyezo tipusu olajjal) , viszont a vezetesi stilusom miatt ( sok,rovid , varosi utakon valo cirkalas kisebb nagyobb ideju motor leallitasaval) par heten belul megint ugyanigy fog kinezni.
2.felrakni uj filtert, meghuzatni az autopalyan vagy egy hosszabb utra menni, hogy lemossa a forro olaj a meg nem lepucolt szennyezodeseket es kormot a kanalisokbol is. A "muvelet" utan pedig rogton engedjem le az olajat es csereljem az olajat+szurot es a fent emlitett szintetikussal ontsem fel.

Jeleneleg 10w-40 -es felszintetikus van benne (ugy 5000 kilometert ment vele a motor, viszonylag hangossan megy es mintha veszitett volna az alapfordulatok szaman) .

Egyenlore csak kicsereltem a filtert , hogy a megbojgatott koszt szedje fel .

A kerdesem , hogy mi a velemenyetek az oreg tanacsairol ? Vagy esetleg tudnatok e ajanlani egy kevesbe komplikalt megoldast :) ?
Eddig nem ette az olajat .. az 5000 km-en alig fel liter kellet csak hozzaontenem.

A szintetikus ara nem problema ! Csodakat nem varok :), viszont ha nem kell annyit aggodnom a motor vegett , akkor beleontenem a szintetikust.

Inkabb attol felek , hogy a szennyezodes talan karosithatta a szimeringet vagy a szelepeket es a szintetikus esetleg elkezd szivarogni vagy leesik a nyomas ( nem tudom pontossan, de talan a hutoviz is bemoshatja az olajat?!? , ilyesmivel nincs tapasztalatom) .

Elore is koszonom!

Gabor

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó