2025. Április 25. Péntek - Márk

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zsuzska87 | 2010-09-17 16:23 mazda-auto.hu részére

Megosztom a tapasztalatokat, talán másnak is hasznos lehet: a szerelő szétszedte és kiderült, hogy a maximális fordulatot lehet vele állítani.

zsuzska87 | 2010-09-16 09:26

Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2010-09-16 09:13 zsuzska87 részére

Ennek az autónak elvileg még "mechanikus" légmennyiség mérője van, nem pedig légtömeg méróje.
Ezeken még lehetett állítani az alapjárati megkerülő ág áteresztő képességét (illetve itt is lehetett állítani), valószínűleg ez az a csavar.
Nem tanácsos elállítani a gyári állást, igen nehéz utána jól beállítani.

zsuzska87 | 2010-09-15 14:48

A csavar elhelyezkedése szemből nézve jobb oldalt elöl ferdén megy bele, vízszintesen.

zsuzska87 | 2010-09-15 14:47

Tisztelt Mazda-auto!
1989-es 1,8-as 16 szelepes Mazda 323F-em van, nemrég vettem. A légtömegmérőbe belemegy egy nagy csavar. Az gyárilag így van? Ha igen, mit lehet vele állítani?
Előre is köszönöm a választ.

gmarci | 2010-09-13 14:23 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ!

mazda-auto.hu | 2010-09-13 11:50 gmarci részére

1. Sokszor a hosszú utakon az olajból elpárolgó benzin okozza a nagy mértékű szintcsökkenést, ha egyébként itthon rövid utakra van használva az autó. A szintetikus előnyösebb, és 7000km után is jobban őrzi eredeti tulajdonságait, mint ásványi alapú társa, ezzel is hozzájárulva az alacsonyabb olajfogyasztáshoz.
2. Lehet pl. toronycsapágy, kormányösszekötő, elcsúszott stabilizátor rúd. Persze a jobbra húzáshoz nem feltétlenül van köze ezeknek.

gmarci | 2010-09-13 11:02

Sziasztok!
1998-as BA sedan-hoz 1,5 (Z5) lenne 2 témakörben kérdésem:
1. Olajcsere után 7000km-ig az olajszint rendben volt, majd egy 3000km-es görög út után néztem és legalább 1 liter hiányzott (max. 110 volt a tempó). Az autóban 190000km van óra szerint, motortér nem úszik az olajban, feltehetöleg elégett. Érdemes más olajjal próbálkozni (Magnatec 10W40 helyett pl. szintetikus 5W40-nel)? Esetleg valami adalékkal?
2. Aggasztó kopogás hallatszik futómü részröl. 4 lengéscsillapító és stabilizátorok 40000km-rel ezelött lettek cserélve, 3500km-rel ezelött futómübeállításon volt, mert jobbra húzott, semmi rendelleneset nem találtak és a beállítás is egész jó volt, a húzás nem oldódott meg. Féktárcsák és betétek 5000km-rel ezelött lettek kicserélve.
Mi okozhatja a kopogást és a húzást?
Elöre is köszönöm a választ!
Üdv,
Gmarci

Storm | 2010-09-10 22:17

Köszönöm. Menet közben azután megoldódott a szilent probléma. Találtam egy orosz oldalt, ahol a gyári robbantott ábrák és az alkatrészekhez tartozó gyári kódok is megvannak. Ez alapján már a szilentet is meg tudták rendelni a haverék. mégegyszer köszönöm a fáradtságotokat.

mazda-auto.hu | 2010-09-10 09:56 Storm részére

A lengőkar szilentháza, illetve csavar átmérője adott, tehát ennek megfelelő méretű szilent kell. Méretadatokat nem tudok, ehhez kell e lengőkar. A szélvédőragasztós megoldást nem javaslom.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó