2024. November 26. Kedd - Virág
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Közvetlen befecskendezés.
MOTOROLAJ 5-10.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-09-27 09:42 QGL323 részére
Az ismert előélet nagyon fontos egy használt autó megvásárlása esetén. Egy gép, legyen bármilyen gyártmányú/minőségű, ki van szolgáltatva a karbantartásoknak, használatnak. A kárpitokta eddig nem hallottam panaszt, nem lehet, hogy korábban el volt ázva belül az autó? Ez a vezérlőegységre is hatással lehetett, de akár egy laza akkumulátor saru is tönkre teheti.
A kerék fordulatszám jeladóknál kezdeném a probléma keresését, de a hibakód olvasó támpontot adna ehhez.
QGL323 | 2010-09-26 23:28
Egy 2000-es évjáratú 1.3-as Mazda 323-asom van.
Kb. 1 hónapja valami ABS-szel kapcsolatos hibája van. Egy tolatás alkalmával jelentkezett először. A műszerfalon felgyullad baloldalt a piros (!) jel és jobb oldalon a sárga ABS felirat és égve is marad. (Sötétben nagyon zavaróan erős a fényük! Már gondoltam hogy leragasztom valamivel. :-) Ilyenkor nem működik az ABS. Satufékezést követően, ha leállítom és újraindítom a motort mindig elalszanak ezek a lámpák és ilyenkor rendesen dolgozik az ABS is. Azonban ez csak 1-2 újraindításig, vagy jellemzően az első tolatásig marad így, mert akkor újra felgyulladnak. Nem tudom mi lehet a hiba. Tud valaki valami ötletet mondani mi romlik el ilyenkor és az mennyibe kerülhet? Nagy csalódás ez az autó nekem amúgyis. 5 éve van nálam. Iszonyatosan lomha, a 75LE ellenére az 50LE-s öreg autók röhögve maguk mögött hagynak. Előzni szinte lehetetlen vele, mert nem lehet annyira visszakapcsolni, hogy ereje legyen. Ennek ellenére sokat fogyaszt, 7,5-alá még soha nem ment, de télen volt már 10l is! A hátsó ajtókárpitok deformáltak lettek a napon, még amikor hozzám került nyáron. Nem tudtam, hogy nem szabad az autót a napon hagyni és skandináv országoba tervezték. Oda egyébként azért nem lenne jó, mert télen nagyon sokára és lassan kezd csak fűteni. Olyanok a kárpitok, hogy fel vannak az ablaknál púposodva és nem lehet már helyükre nyomorgatni sem nagyon, mert kipattanak. Előnye is van persze; szép, nekem tetszik,tágas, kényelmesnek is mondható, viszonylag csendes és verhetetlenül jó, stabil futómüve van!
Viszont a legrosszabb pedig az volt, hogy 2007 tavaszán menet közben egyszercsak megállt a motor. (óra szerint akkor lehett benne 36000km, a valóságot nem tudom, de nem is érdekel) Vontatni kellett egy japán gyártású japán autót! :-( Miközben szükség szerint a szervó nélküli féken álltam két lábbal vontatás közben nehogy ütközzünk, egy világ omlott össze bennem a japán autógyártást illetően. A kálvária csak ezután kezdődött! A mezei autószerelők hozzá sem tudtak bökni, mivel lehet gond. Indításkor a motor elindult, majd kb 5mp után magától leállt. Amíg járt szépen, egyenletesen ketyegett. Semmi lámpa nem jelzett a műszerfalon. Mindegyik kulccsal kipróbáltuk. Nem maradt más mint a márkaszervíz. (Veszprém) Ott kísérletezgettek vele így-úgy, minden nap amikor hívtam őket, más-más alkatrész hibáját nevezték meg (immobox, inditókulcs-henger, meg ilyenek). Azt hittem ott értenek az adott márka autóihoz. :-) Végül elhoztam tőlük hibásan, de így sem volt olcsó. Azért hoztam el, mert kb. 300.000-ért akartak benne komplett vezértlőelektronikát cserélni. Na annyiért már én is kicserélem - gondoltam - és ennyire én is vagyok autószerelő, hogy tövestől cseréljek mindent, vagyis egy csatlakozón fitygő fémdobozt, meg egy kisebb fekete műanyagot, meg a zárakat. Egy magán szerelőnek mondtam, hogy ezt a munkát kell elvégeznie, bontóból szereztem computert, immot, komlett zárkészletet indítóba, ajtókba, harmad áron, fillérekét beépítette a szaki és azóta is működik az autó. Szóval többé nem szeretnék a márkaszervíz \"karmai\" közé kerülni, ezért is érdeklődök itt, milyen alkatrész okozhatja ezt a hibát, mit kajtassak a bontókban, mielőtt ráteszem az eladó táblát, mert elegem van az autóból. Bocs a hosszú levélért, a hozzászólást ezúton is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2010-09-24 11:10 Anonymous részére
1.Valószínűleg akkor a jeladó jó. Végig kellene nézni a hidegjárás szabályzó rendszer elemeit, ami így látatlanban nem megy.
2. Elvileg 17853,-Ft, és beszerezhető. Pontos árat alvázszám alapján tudok adni.
3.Az olajtól tisztulhatnak a tőkék. Van amikor elkerülhetetlen a cseréjük, de jó minőségű olajakat használva, gondos olajszint és olajcsere tartással gyakran soha nem szükséges a cseréjük.
4. Ha a lyuk megszüntethető, akkor nem kell cserélni.
Anonymous | 2010-09-23 22:49 Hozzászólás szerkesztése
mazda-auto.hu | 2010-09-22 08:42 gcsabee részére
1. Jellemző ez a fajta hidegindítási tulajdonság az 1,5i-1,6i 323-asokra. Elképzelhető, hogy a motorhőmérséklet jeladó már nem az igazi, így ez is közrejátszik valamilyen mértékben a hosszabb magas fordulatszám tartásban. Egyébként a két percig 1500 egyáltalán nem probléma. A karburátorosoknál még egy gázralépés valóban segített.
2. Elképzelhető, hogy a tűzfal valahol nincs rendesen elszeparálva a motortér fém alkatrészeitől (akár egy kemény vezetéktől) vagy a műszerfal kemény része hozzáér valahol a fém karosszériához. Pl. hiányzik a gumi alátét, vagy túl szorosra lett meghúzva valamelyik csavar. Bemelegedve lágyulnak a műanyagok, így jobban elnyelik a rezgést. Akár rossz motortartó gumibak is okozhatja. A hidrotőkéknek semmi köze a rezgésekhez. A rezgés, és az esetleges csattogás két külön dolog.
3. Az 5w-40 teljesen megfelelő, a 0w-40 még jobb. Jó Castrol is, javaslom a teljesen szintetikus olaj használatát. Egy két olajcsere, és lehet, hogy a hidrotőkék is meggyógyulnak.
4. A rezonancia kamra a szívászajt csökkenti. Egy lyuk csökkenti a zajcsökkentés hatásfokát.
gcsabee | 2010-09-21 22:28
Tisztelt Mazda autó!
Nekem egy 90-es évjáratú 323(BG) sedan-om van. 8 szelepes 1.6i motorral. Az alábbi kérdesekre szeretnék választ kapni
1) A motor indítás után nagyon magas fordulton (2500rpm) jár kettő perc után is még 1500-as a fordulat. Ha felmelegszik akkor semmi gond. Korábban egy 86-os 323-asom volt ott ilyen esetben ráléptem egyszer a gázra és utána visszaesett a fordulat. Itt mindegy mire lépek marad a magas fordulat. Mi lehet a probléma?
2) Amikor már felmelegedett a motor és alapjáraton jár, akkor rezonál az egész műszerfal ha még megy a fűtés is vagy tekergetem a kormányt (szervos) akkor még jobban. Az alapjárat jól van beállítva olyan 800-850rpm. Ha kicsit rálépek a gázra és felpörgetem 950-1000rpm-es fordulatszámra, akkor megszűnik a remegés. A szerelő ismerősöm azt javasolta hogy cseréljük ki a hidrótőkéket, mert szerinte kicsit kopog a motor. Önök szerint ezzel megoldódik a probléma? vagy csak állítsak be magasabb alapjáratot és, akkor igaz hogy kicsit nő a fogyasztás, de megszűnik a rezonancia.
3) Következő olajcserénél 5w40-es olajat ténnék a motorba. Ha jól tudom a gyári 10w40-es. Önöknek mi a véleményük? Eddig castrol olajat használtam. Van ennél jobb olaj, vagy ez megfelelő ebbe az autoba?.
4) Ebben az autóban a hütő fölött van egy csőszerűség, amit ha jól tudom rezonátorkamrának hívnak. Ezen van egy újnyi lyuk ez milyen problémát okozhat?
Válaszukat előre is köszönöm!
Emese | 2010-09-20 18:05
Köszönöm szépen!
mazda-auto.hu | 2010-09-20 10:22 Emese részére
A karburátorcsere már csak bontott alkatrészekkel kivitelezhető. A szívóöntvényt is cserélni, kell, vagy adaptert kell hozzá gyártatni, és más tekintetben sem egyszerű múvelet, ha közúti autóra (emissziós szempontok)kell kivitelezni.
A hajtókar csapágysor 24297,-Ft.
Emese | 2010-09-19 12:37
Tisztelt Mazda autó! Érdeklődni szeretnék, hogy vajon mennyibe kerülne a dupla karbutátor cseréje egy szimplára egy Mazda 323 GT 82-esen és ez egyáltalán megoldható e?!Valamint az is érdekelne, hogy egy hajtókar csapágy csere milyen árban van.Várom válaszukat!Köszönöm!
mazda-auto.hu | 2010-09-17 16:29 zsuzska87 részére
Köszönjük, de a csappantyús/tolattyús légmennyiségmérő legfeljebb fizikailag határt szabhat a beömlő levegő mennyiségének, így közvetve hatást gyakorolhat a maximális fordulatszám határnak, de semmiképpen nem valósítja meg a motor fordulatszám korlátozójának fogalmát. Az nem itt dől el. Elég csak abba bele gondolni, hogy üresben mennyivel kevesebb levegő kell a maximális fordulatszámhoz, mint mondjuk ötödik fokozatban (nem lejtőn :-) ).