2025. Április 24. Csütörtök - György

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-11-02 09:45 bedetibi részére

Elkülönítve cserélhető nincs.

mazda-auto.hu | 2010-11-02 09:35 bedetibi részére

1.Elsősorban 5w-30, vagy 0w-30 van előírva, de állapottól függően ezekkel az olajokkal növekedhet az olajfogyasztás, ha már eleve van. A 10w-40 nem a legoptimálisabb, de jó bele.
2. A távolból nem tudom mi segíthet, de az tény, hogy a váltóolajat 100000 km -enként kel cserélni. 75w-90-es GL-4, GL-5 hajtóműolaj kell bele.
3. A gyári féktárcsák darabja 20443,-Ft.
4. Csak szétzsrelés, illetve szemrevételezés után lehet a hátsó fékrendszer állapotát megítélni.

evilbill | 2010-11-02 08:53

Tisztelt Mazda-Autó!
2002. évjáratú 323F 1,6i TE (BJ) autómon az alábbi hiba jelentkezett:
Járó motornál (álló és mozgó helyzetben egyaránt), a kormány jobb és boldoldali ütközésig történő kitekerésénél éles, sivító hang jön a kormányszervó szivattyú környékéről.
A kérdésem az, hogy mi lehet a hiba oka és mennyibe kerülne a javítása.
Válaszát előre is köszönöm.

bedetibi | 2010-11-01 16:30

Nekem egy '97-es 323F-em van. 1.5-ös. Motorikusan, felfüggesztésileg egyeznek a típusok. Általában megbízható kis gépek, persze szerető gazda kell hozzá, de engem SOHA nem hagyott cserben. Óra szerint 170e-el vettem, mentem vele 50ezret, eddig a vezérmű szíjat cseréltem, volt generátor felújítás (töltéslámpa villogott) kipufogó rohadt ki (csak idő kérdése), és gyújtásvezérlést vettem bele használtan, mert 2000-es fordulatig be-be döccent. Ott azt mondták, hogy ez némelyiknél előfordul, és az is, hogy "eszi" a vezérlőket, amin egy rendes kiméréssel lehet segíteni. Nálam azóta tökéletesen működik. A futóműveket kellett most felújítani (gázpatron csere 40ezer HUF).
Amire oda kell figyelni:
Az utastér lehasználtságára (szerintem az enyémnél az óra vissza lett tekerve), a sárvédők rohadására (nálam csak ott volt), a fő kaszni-merevítőkre (13 év alatt biztosan volt törve) + motorhangra. Speciel az én motoromban a "kezdetektől" csörög egy csapágy, de nem tudunk rájönni, hogy melyik - talán a légkondi -, de attól még tökéletesen működik. Olajat eszi, de ez idővel minden autó szokása.
Jó, megbízható autó. Ajánlani tudom. Mi elmentünk vele egy Törökország-körútra, 190.000 km-nél 6000-et beletekertünk. Gyújtásprobléma ide-oda, kis csörgés amoda, tökéletes volt.

akyy | 2010-11-01 15:30

Üdv kedves fórumozók!

Szeretnék venni egy Mazda 323-mat 1997-es évjárat.

Érdekelne, hogy mik a tipushibái ennek a gépnek, mire kell különösen odafigyelni?

köszönöm!

gaborkom | 2010-10-31 20:14

Tisztelt Mazda autó!
Van egy 323 1,7 D autóm. Merre találom a gépi gázolaj szivattyút? A tankban nincs a szűrőn kézi van, innen a cső az adagolóra megy. Esetleg az adagolóban van? Bár ilyet nem láttam még. Azt is szeretném kérdezni, merre találom a nyomástartó szelepet? Az autó reggel nagyon nehezen indul, a porlasztó csúcsokat cserélem majd, mert gyorsításkor olyan, mintha a lökhárítónál tarlót égetnének, de ez nem ok a hidegen nehéz indulásra. Az izzítás jó, a gázolaj nem buborékos. Én a tápnyomásra gondolok. Köszönettel: gkom

bedetibi | 2010-10-30 22:08 bedetibi részére

Kihagytam valamit.
5.: A légkondiban van-e szűrő ebben a típusban, mert nem találtunk a szerelővel.
Köszönöm

bedetibi | 2010-10-30 22:03

Tisztelt Mazda Autó!

Egy '97-es 323F 1.5 boldog tulaja vagyok. Eddig 220ezren van túl, én csak 50-en.
Több kérdésem is volna.
1.: 10w40-es olaj kell bele gyárilag? Mert autósboltban ezt mondták. (egy kicsit már csipegeti a drága)
2.: A váltó kicsit nehezen mozgatható minden sebességnél. A rudazat újrazsírozása segíthet rajta, vagy a kulissza lehet beteg? Esetleg már a váltóolajat is kéne cserélni? Milyen olaj kell bele, és kb. mennyibe kerülhet? Speciális szerszám kell-e hozzá?
3. Féktárcsa csere esedékes. Mennyiért mérik a féktárcsát+pofákat?
4. A hátsó dobfékek gyengén fognak. Csere az is, vagy ezen lehet állítani? Főleg a kézifék behúzásánál kellemetlen a dolog. (Lehet, hogy csak a bowdenezés a rossz).
Előre is köszönöm a válaszokat.

mazda-auto.hu | 2010-10-28 15:42 gcsabee részére

Az 1,6-os MX-3 váltója jó rá.

gcsabee | 2010-10-27 22:14 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ, sajnos máshol sem kecsegetetnek sok jóval. Találtam bontott váltót, ez egy 93-as MX-3-as ban volt. Ebben az 16 szelepes 90LE motor van. Ez váltó csereszabatos lehet az enyémmel. Vagy ez teljesen elvetélt ötlet?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó