2024. November 26. Kedd - Virág
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Közvetlen befecskendezés.
MOTOROLAJ 5-10.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-11-02 09:45 bedetibi részére
Elkülönítve cserélhető nincs.
mazda-auto.hu | 2010-11-02 09:35 bedetibi részére
1.Elsősorban 5w-30, vagy 0w-30 van előírva, de állapottól függően ezekkel az olajokkal növekedhet az olajfogyasztás, ha már eleve van. A 10w-40 nem a legoptimálisabb, de jó bele.
2. A távolból nem tudom mi segíthet, de az tény, hogy a váltóolajat 100000 km -enként kel cserélni. 75w-90-es GL-4, GL-5 hajtóműolaj kell bele.
3. A gyári féktárcsák darabja 20443,-Ft.
4. Csak szétzsrelés, illetve szemrevételezés után lehet a hátsó fékrendszer állapotát megítélni.
evilbill | 2010-11-02 08:53
Tisztelt Mazda-Autó!
2002. évjáratú 323F 1,6i TE (BJ) autómon az alábbi hiba jelentkezett:
Járó motornál (álló és mozgó helyzetben egyaránt), a kormány jobb és boldoldali ütközésig történő kitekerésénél éles, sivító hang jön a kormányszervó szivattyú környékéről.
A kérdésem az, hogy mi lehet a hiba oka és mennyibe kerülne a javítása.
Válaszát előre is köszönöm.
bedetibi | 2010-11-01 16:30
Nekem egy '97-es 323F-em van. 1.5-ös. Motorikusan, felfüggesztésileg egyeznek a típusok. Általában megbízható kis gépek, persze szerető gazda kell hozzá, de engem SOHA nem hagyott cserben. Óra szerint 170e-el vettem, mentem vele 50ezret, eddig a vezérmű szíjat cseréltem, volt generátor felújítás (töltéslámpa villogott) kipufogó rohadt ki (csak idő kérdése), és gyújtásvezérlést vettem bele használtan, mert 2000-es fordulatig be-be döccent. Ott azt mondták, hogy ez némelyiknél előfordul, és az is, hogy "eszi" a vezérlőket, amin egy rendes kiméréssel lehet segíteni. Nálam azóta tökéletesen működik. A futóműveket kellett most felújítani (gázpatron csere 40ezer HUF).
Amire oda kell figyelni:
Az utastér lehasználtságára (szerintem az enyémnél az óra vissza lett tekerve), a sárvédők rohadására (nálam csak ott volt), a fő kaszni-merevítőkre (13 év alatt biztosan volt törve) + motorhangra. Speciel az én motoromban a "kezdetektől" csörög egy csapágy, de nem tudunk rájönni, hogy melyik - talán a légkondi -, de attól még tökéletesen működik. Olajat eszi, de ez idővel minden autó szokása.
Jó, megbízható autó. Ajánlani tudom. Mi elmentünk vele egy Törökország-körútra, 190.000 km-nél 6000-et beletekertünk. Gyújtásprobléma ide-oda, kis csörgés amoda, tökéletes volt.
akyy | 2010-11-01 15:30
Üdv kedves fórumozók!
Szeretnék venni egy Mazda 323-mat 1997-es évjárat.
Érdekelne, hogy mik a tipushibái ennek a gépnek, mire kell különösen odafigyelni?
köszönöm!
gaborkom | 2010-10-31 20:14
Tisztelt Mazda autó!
Van egy 323 1,7 D autóm. Merre találom a gépi gázolaj szivattyút? A tankban nincs a szűrőn kézi van, innen a cső az adagolóra megy. Esetleg az adagolóban van? Bár ilyet nem láttam még. Azt is szeretném kérdezni, merre találom a nyomástartó szelepet? Az autó reggel nagyon nehezen indul, a porlasztó csúcsokat cserélem majd, mert gyorsításkor olyan, mintha a lökhárítónál tarlót égetnének, de ez nem ok a hidegen nehéz indulásra. Az izzítás jó, a gázolaj nem buborékos. Én a tápnyomásra gondolok. Köszönettel: gkom
bedetibi | 2010-10-30 22:08 bedetibi részére
Kihagytam valamit.
5.: A légkondiban van-e szűrő ebben a típusban, mert nem találtunk a szerelővel.
Köszönöm
bedetibi | 2010-10-30 22:03
Tisztelt Mazda Autó!
Egy '97-es 323F 1.5 boldog tulaja vagyok. Eddig 220ezren van túl, én csak 50-en.
Több kérdésem is volna.
1.: 10w40-es olaj kell bele gyárilag? Mert autósboltban ezt mondták. (egy kicsit már csipegeti a drága)
2.: A váltó kicsit nehezen mozgatható minden sebességnél. A rudazat újrazsírozása segíthet rajta, vagy a kulissza lehet beteg? Esetleg már a váltóolajat is kéne cserélni? Milyen olaj kell bele, és kb. mennyibe kerülhet? Speciális szerszám kell-e hozzá?
3. Féktárcsa csere esedékes. Mennyiért mérik a féktárcsát+pofákat?
4. A hátsó dobfékek gyengén fognak. Csere az is, vagy ezen lehet állítani? Főleg a kézifék behúzásánál kellemetlen a dolog. (Lehet, hogy csak a bowdenezés a rossz).
Előre is köszönöm a válaszokat.
mazda-auto.hu | 2010-10-28 15:42 gcsabee részére
Az 1,6-os MX-3 váltója jó rá.
gcsabee | 2010-10-27 22:14 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ, sajnos máshol sem kecsegetetnek sok jóval. Találtam bontott váltót, ez egy 93-as MX-3-as ban volt. Ebben az 16 szelepes 90LE motor van. Ez váltó csereszabatos lehet az enyémmel. Vagy ez teljesen elvetélt ötlet?