2024. November 27. Szerda - Virgil

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Juradamo | 2009-05-01 23:43

Üdv!

A Mazda.Auto.hu szakembereihez lenne egy kérdésem, de természetesen bárki tanácsár szívesen fogadom.

Egy 1995-ös évjáratú 323f mazdám van, 1.5 motorral. Olajcserét követően figyeltem fel arra, hogy ha áll egy napot, hidegindításkor kb. fél percig egy percig erősebben füstöl a kipufogó. A füst halvány kékes színű, és én a terenyemet odatartva olaj szagát szimatolom. Felmelegedést követően a hibajelenség megszűnik, és akkor sem produkál füstöt, ha 4-5000 fordulat után leengedem 2000-re, majd adok neki egy padlógázt.

Tanácsot kérek, bölcs mazdások, merre kutassam a hiba forrását?

Köszönöm

mazda-auto.hu | 2009-04-29 16:47

Befecskendezéses autóknál a motor változatlan működéséhez a állítani kell a befecskendezési mennyiségen, azaz szoftveres és esetenként injektorcserés beavatkozás szükséges. Az injektorcsere csak akkor kell, ha a gyári injektorok kapacitási kihasználtsága benzinnel is meghaladhatja a 80% -ot. Mechanikai károsodást egyébként elvileg nem okozhat, ha a motor működése nem válik darabossá. Nncs tapasztalatunk.

QGL323 | 2009-04-29 15:23

Sziasztok! Egy 2000-es évjáratú 1.3-as Mazda 323-at használok. Azt szeretném megtudakolni, hogy mekkora kockázatot vennék a nyakamba azzal, ha a tankba félig 95-ös benzint, félig E-85-ös bioetanolt töltenék. A neten már olvastam néhány cikket a témáról, de azokból azt szűrtem le, hogy tipusonként eltérő lehet, hogy melyik, mennyire "viseli el". A család másik autójával, egy öreg Renault 19-cel már kipróbáltam és semmi problémát nem tapasztalok. A megtakarítás pedig, akár így felesbe keverve is jelentős! (Persze, ha nem kell emiatt szervízre elkölteni... :-) )

mazda-auto.hu | 2009-04-28 15:37 fimre részére

Mehet itt nyilvánosan is:

245000km van az autóban, de minden egyes 15000km-enként esedékes szemlét mi végeztünk el rajta. A vizsga 2010.08 hó-ig érvényes.
Az átlagfogyasztás klíma nélkül vegyes használatban, nyugodt stílusban 6,5-7 liter körül van, a klímával valamivel több.

fimre | 2009-04-28 11:58 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ, ami még inkább megerősített abban hogy jó (típus) irányban keresgélünk :) A használt autóitok között hirdetett 323F-ről küldenél privátban még néhány infót? Futott km, műszaki vizsga érvényessége.
Igazából 1,4-est tervezünk, az 1,6-os (valós) fogyasztásától tartunk egy kicsit.
Mennyit esznek az 1,6-osok nyugodt (családi) vezetési stílus mellett?

mazda-auto.hu | 2009-04-28 11:07 fimre részére

Egyáltalán nem jellemző a típusra a korrózió. Amire egy átvizsgálás során oda lehet figyelni, az a futómű alkatrészek esetleges (nem jellemző) lógása, korábbi sérülésre utaló nyomok-hogyan lett kijavítva, valós km óra állás. Igen megbizható, alacsony karbantartási igényű típus.

Mint ahogy most minden nálunk hivatalosan elérhető új Mazda szgk, ez a típus is Japánban készült.

mazda-auto.hu | 2009-04-28 11:03 Cövi részére

A tűréshatárokon belül maradva nem okozhat gumikopási problémát ennél a típusnál ez a téves típus meghatározás.

fimre | 2009-04-28 09:26

Sziasztok! A közeljövőben szeretnénk 323/323 F típust vásárolni 2000-2003 évjáratban. Volna egy-két kérdésünk, amire itt biztos tudtok válaszolni :) Mire kell odafigyelnünk? Márkaszervízben is szeretném átvizsgáltatni, de jó lenne ha én is ki tudnám szűrni a "reménytelen" példányokat. Mennyire jellemző a rozsdásodás ezeknél az évjáratoknál? Kb mennyibe kerül a kötelező dolgok cseréje ennél a típusnál?
Ezek még japán gyártású autók?

Köszönöm előre is, üdv: Imre

Cövi | 2009-04-27 20:33

Sziasztok!

1998-as 1500 ccm mazda 323 safety-m van.
futóműbeállításra vittem, és ott az 1998-as év kiválasztása után olyan választási lehetőségek voltak hogy
mazda 323 1.4i 1.5i 1.9i 16V
és mazda 323 BJ
nekem a mazda 323 1.5i 16v lett kiválasztva, de utólag rájöttem hogy ehhez az autóhoz a 323 BJ-t kellett volna választani.
Okozhat-e ez valamilyen problémát vagy esetleg megegyeznek a futóműbeállítások a két típushoz?
Jól megy nem húz semerre sem, csak nem szeretném ha enné a gumit.

mazda-auto.hu | 2009-04-27 08:17 mazdasamsung részére

Elképzelhető, hogy nem emel ki rendesen a tengelykapcsoló. Ez lehet a szerkezet, a munkahenger hibája is, vagy tárcsa kopás.

A tuning mértékétől és az elvégzett módosításoktól függ, hogy esetleg milyen mértékben rövidül az élettartam. Egy első lépcsős chiptuning, már ha egyáltalán létezik ilyen ehhez a típushoz, általában nem okoz mérhető élettartam csökkenést. Általában.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó