2025. Január 13. Hétfő - Veronika
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Juradamo | 2009-05-01 23:43
Üdv!
A Mazda.Auto.hu szakembereihez lenne egy kérdésem, de természetesen bárki tanácsár szívesen fogadom.
Egy 1995-ös évjáratú 323f mazdám van, 1.5 motorral. Olajcserét követően figyeltem fel arra, hogy ha áll egy napot, hidegindításkor kb. fél percig egy percig erősebben füstöl a kipufogó. A füst halvány kékes színű, és én a terenyemet odatartva olaj szagát szimatolom. Felmelegedést követően a hibajelenség megszűnik, és akkor sem produkál füstöt, ha 4-5000 fordulat után leengedem 2000-re, majd adok neki egy padlógázt.
Tanácsot kérek, bölcs mazdások, merre kutassam a hiba forrását?
Köszönöm
mazda-auto.hu | 2009-04-29 16:47
Befecskendezéses autóknál a motor változatlan működéséhez a állítani kell a befecskendezési mennyiségen, azaz szoftveres és esetenként injektorcserés beavatkozás szükséges. Az injektorcsere csak akkor kell, ha a gyári injektorok kapacitási kihasználtsága benzinnel is meghaladhatja a 80% -ot. Mechanikai károsodást egyébként elvileg nem okozhat, ha a motor működése nem válik darabossá. Nncs tapasztalatunk.
QGL323 | 2009-04-29 15:23
Sziasztok! Egy 2000-es évjáratú 1.3-as Mazda 323-at használok. Azt szeretném megtudakolni, hogy mekkora kockázatot vennék a nyakamba azzal, ha a tankba félig 95-ös benzint, félig E-85-ös bioetanolt töltenék. A neten már olvastam néhány cikket a témáról, de azokból azt szűrtem le, hogy tipusonként eltérő lehet, hogy melyik, mennyire "viseli el". A család másik autójával, egy öreg Renault 19-cel már kipróbáltam és semmi problémát nem tapasztalok. A megtakarítás pedig, akár így felesbe keverve is jelentős! (Persze, ha nem kell emiatt szervízre elkölteni... :-) )
mazda-auto.hu | 2009-04-28 15:37 fimre részére
Mehet itt nyilvánosan is:
245000km van az autóban, de minden egyes 15000km-enként esedékes szemlét mi végeztünk el rajta. A vizsga 2010.08 hó-ig érvényes.
Az átlagfogyasztás klíma nélkül vegyes használatban, nyugodt stílusban 6,5-7 liter körül van, a klímával valamivel több.
fimre | 2009-04-28 11:58 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a gyors választ, ami még inkább megerősített abban hogy jó (típus) irányban keresgélünk :) A használt autóitok között hirdetett 323F-ről küldenél privátban még néhány infót? Futott km, műszaki vizsga érvényessége.
Igazából 1,4-est tervezünk, az 1,6-os (valós) fogyasztásától tartunk egy kicsit.
Mennyit esznek az 1,6-osok nyugodt (családi) vezetési stílus mellett?
mazda-auto.hu | 2009-04-28 11:07 fimre részére
Egyáltalán nem jellemző a típusra a korrózió. Amire egy átvizsgálás során oda lehet figyelni, az a futómű alkatrészek esetleges (nem jellemző) lógása, korábbi sérülésre utaló nyomok-hogyan lett kijavítva, valós km óra állás. Igen megbizható, alacsony karbantartási igényű típus.
Mint ahogy most minden nálunk hivatalosan elérhető új Mazda szgk, ez a típus is Japánban készült.
mazda-auto.hu | 2009-04-28 11:03 Cövi részére
A tűréshatárokon belül maradva nem okozhat gumikopási problémát ennél a típusnál ez a téves típus meghatározás.
fimre | 2009-04-28 09:26
Sziasztok! A közeljövőben szeretnénk 323/323 F típust vásárolni 2000-2003 évjáratban. Volna egy-két kérdésünk, amire itt biztos tudtok válaszolni :) Mire kell odafigyelnünk? Márkaszervízben is szeretném átvizsgáltatni, de jó lenne ha én is ki tudnám szűrni a "reménytelen" példányokat. Mennyire jellemző a rozsdásodás ezeknél az évjáratoknál? Kb mennyibe kerül a kötelező dolgok cseréje ennél a típusnál?
Ezek még japán gyártású autók?
Köszönöm előre is, üdv: Imre
Cövi | 2009-04-27 20:33
Sziasztok!
1998-as 1500 ccm mazda 323 safety-m van.
futóműbeállításra vittem, és ott az 1998-as év kiválasztása után olyan választási lehetőségek voltak hogy
mazda 323 1.4i 1.5i 1.9i 16V
és mazda 323 BJ
nekem a mazda 323 1.5i 16v lett kiválasztva, de utólag rájöttem hogy ehhez az autóhoz a 323 BJ-t kellett volna választani.
Okozhat-e ez valamilyen problémát vagy esetleg megegyeznek a futóműbeállítások a két típushoz?
Jól megy nem húz semerre sem, csak nem szeretném ha enné a gumit.
mazda-auto.hu | 2009-04-27 08:17 mazdasamsung részére
Elképzelhető, hogy nem emel ki rendesen a tengelykapcsoló. Ez lehet a szerkezet, a munkahenger hibája is, vagy tárcsa kopás.
A tuning mértékétől és az elvégzett módosításoktól függ, hogy esetleg milyen mértékben rövidül az élettartam. Egy első lépcsős chiptuning, már ha egyáltalán létezik ilyen ehhez a típushoz, általában nem okoz mérhető élettartam csökkenést. Általában.