2024. November 27. Szerda - Virgil
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-06-11 09:23 bv részére
Csak a szervizünkben tdnánk megmondani, hogy van-e műszaki probléma.
Dracon | 2009-06-10 21:56
Üdvözletem! Egy 9 éves mazda 323 tulajdonosa vagyok. 2 évig egy rossz szavam se lehetett az autóra. Egészen mostanáig, néhány kopó-elhasználódó rész beszerzése lassan megközelíti az autó vételárát (csak két dolog: hosszanti lengőkar, mivel a szilent nem cserélhető 50.000/db, légzsák ülés-ézékelő, mivel csaknem a komplett ülést kell megvenni 1-120.000 ft...) Kissé aggályos a dolog...
bv | 2009-06-10 15:12 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a gyors reakciót!
Tetőcsomagtartó nincs (azaz csak ritkán, de nem emiatt van), az abroncsok FireStone F-590 FuelSaver 185/65 R14 86T.
Valami ötlet esetleg?
mazda-auto.hu | 2009-06-10 12:01 bv részére
Nem valószínű, hogy így kellene viselkednie. Esetleg ha nagyon terhelt.
A 150-es végsebesség is elég alacsony. Tetőcsomagtartó, túl széles kerekek?
bv | 2009-06-09 12:26
Üdv!
Mazda 323F 1.5 Safety Plus AC, 1998. 10. havi járgányom van.
Az egyetlen apró problémám vele, hogy a vége 150-160 között megáll, ami nem lenne kevés, ha ezt folyamatosan produkálná. A tapasztalt viszont az, hogy emelkedőn nagyon elfogy belőle az erő. (pl egy M1 kivezető után lévő nem túlságosan nagy emelkedőn is visszalassul 120 környékére...)
A kérdés az volna, hogy ez normális? Kevés a motor az amúgy majd 1,5 tonnás autóhoz? Vagy más probléma lehet?
A választ előre is köszönöm!
kockás | 2009-06-03 11:36
Köszönöm szépen a választ!Többet is megtudtam,mint amit akartam.Köszi!
mazda-auto.hu | 2009-06-03 08:38 kockás részére
A legolcsóbb beavatkozás mindenképpen a szeleszár szimeringek cseréje lenne, így érdemes ezzel kezdeni, utána pedig kiderül, hogy ez elég volt-e, vagy tovább kell a hengerekig menni. Persze elképzelhető, hogy csak lerakódásoktól szenved a motor, amit akár egy jó szintetikus olajjal gyakrabban elvégzett olajcserék is orvosolhatnak. A szelepemelők hézagkiegyenlítése lehet hidraulikus is, vagy állító csavaros. Ez csak alvázszám alapján derül ki. Az 1-2 mp után megszűnő csattogás egyébként arra utal, hogy hidraulikus. Vagy az olajnyomás lassan épül fel (túl sűrű olaj, veszteségek), vagy a hidraulikus kiegyenlítők már nem az igaziak, például lerakódások miatt szorosabbak.
kockás | 2009-06-02 19:13
Bocsesz!Nem írtam,hogy csak motorféknél csinálja!
kockás | 2009-06-02 19:00
Üdvözlet!
'90-es 323 bg GT (94kw)kiskocsim nagy tempónál pl:4.-ből 3.-ba visszakapcsolva kék füstöt ereget.Hirtelen megijedtem!Gázadásra,gyorsításkor és még hidegen sem csinál ilyet,nem is vettem észre abnormális olajfogyasztást.Hidegindításkor 1-2mp-ig csattog!Mi lehet a probléma?215 ezer km van benne!Esetleg lehet szelepszárszimmering?Mennyibe fájna ennek elhárítása?megköszönöm válaszotokat!
Mazda forever
Petya | 2009-06-02 10:27
:-) Köszönöm.