2025. Január 13. Hétfő - Veronika

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-06-11 09:23 bv részére

Csak a szervizünkben tdnánk megmondani, hogy van-e műszaki probléma.

Dracon | 2009-06-10 21:56

Üdvözletem! Egy 9 éves mazda 323 tulajdonosa vagyok. 2 évig egy rossz szavam se lehetett az autóra. Egészen mostanáig, néhány kopó-elhasználódó rész beszerzése lassan megközelíti az autó vételárát (csak két dolog: hosszanti lengőkar, mivel a szilent nem cserélhető 50.000/db, légzsák ülés-ézékelő, mivel csaknem a komplett ülést kell megvenni 1-120.000 ft...) Kissé aggályos a dolog...

bv | 2009-06-10 15:12 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors reakciót!
Tetőcsomagtartó nincs (azaz csak ritkán, de nem emiatt van), az abroncsok FireStone F-590 FuelSaver 185/65 R14 86T.
Valami ötlet esetleg?

mazda-auto.hu | 2009-06-10 12:01 bv részére

Nem valószínű, hogy így kellene viselkednie. Esetleg ha nagyon terhelt.
A 150-es végsebesség is elég alacsony. Tetőcsomagtartó, túl széles kerekek?

bv | 2009-06-09 12:26

Üdv!

Mazda 323F 1.5 Safety Plus AC, 1998. 10. havi járgányom van.
Az egyetlen apró problémám vele, hogy a vége 150-160 között megáll, ami nem lenne kevés, ha ezt folyamatosan produkálná. A tapasztalt viszont az, hogy emelkedőn nagyon elfogy belőle az erő. (pl egy M1 kivezető után lévő nem túlságosan nagy emelkedőn is visszalassul 120 környékére...)
A kérdés az volna, hogy ez normális? Kevés a motor az amúgy majd 1,5 tonnás autóhoz? Vagy más probléma lehet?
A választ előre is köszönöm!

kockás | 2009-06-03 11:36

Köszönöm szépen a választ!Többet is megtudtam,mint amit akartam.Köszi!

mazda-auto.hu | 2009-06-03 08:38 kockás részére

A legolcsóbb beavatkozás mindenképpen a szeleszár szimeringek cseréje lenne, így érdemes ezzel kezdeni, utána pedig kiderül, hogy ez elég volt-e, vagy tovább kell a hengerekig menni. Persze elképzelhető, hogy csak lerakódásoktól szenved a motor, amit akár egy jó szintetikus olajjal gyakrabban elvégzett olajcserék is orvosolhatnak. A szelepemelők hézagkiegyenlítése lehet hidraulikus is, vagy állító csavaros. Ez csak alvázszám alapján derül ki. Az 1-2 mp után megszűnő csattogás egyébként arra utal, hogy hidraulikus. Vagy az olajnyomás lassan épül fel (túl sűrű olaj, veszteségek), vagy a hidraulikus kiegyenlítők már nem az igaziak, például lerakódások miatt szorosabbak.

kockás | 2009-06-02 19:13

Bocsesz!Nem írtam,hogy csak motorféknél csinálja!

kockás | 2009-06-02 19:00

Üdvözlet!
'90-es 323 bg GT (94kw)kiskocsim nagy tempónál pl:4.-ből 3.-ba visszakapcsolva kék füstöt ereget.Hirtelen megijedtem!Gázadásra,gyorsításkor és még hidegen sem csinál ilyet,nem is vettem észre abnormális olajfogyasztást.Hidegindításkor 1-2mp-ig csattog!Mi lehet a probléma?215 ezer km van benne!Esetleg lehet szelepszárszimmering?Mennyibe fájna ennek elhárítása?megköszönöm válaszotokat!
Mazda forever

Petya | 2009-06-02 10:27

:-) Köszönöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó