2024. November 27. Szerda - Virgil

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Juradamo | 2009-05-04 13:04 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a tanácsokat.
Nagyon kezdek sóhajtozni.
Az olajba tölthető tisztító adalékra már rátaláltam a neten, csak egy kicsit olyan érzésem van, mint a facskének, aki lekéste a nyarat. Az olaj ugyanis alig két hete lett cserélve, így egy kicsit pénzkidobásnak érzem az újabb olajbalhét.
Figyelem a drágát, ha nem hagyja abba ezt a füstölgéses butáskodást, akkor beruházok.

Mégegyszer köszi a segítséget mindenkinek!

degamma | 2009-05-04 10:48

ÜDV minden macudásnak!

323 sedan 1998 04 gyártásu alvázszám:JMZBA125200640281. Motor Z5815294.
Vonohorgot szeretnék szereltetni. kérdésem a köv: műszerfalba található e visszajelző, vagy kokányolni kell?
Milyen költségek merülnek fel, anyag munka dij vizsga?
fix vagy leszerelhető vonófej?
kösszi a válaszokat.

mazda-auto.hu | 2009-05-04 10:21 gt007 részére

Egyre gondoltunk. :-)

mazda-auto.hu | 2009-05-04 10:19 Juradamo részére

Módosítom egy kissé a válaszomat: A benzinbe tölthető folyadék inkább a befecskendezési rendszer takarításában hatásos, van egy másik szerünk, amit a motorolajba kell beletölteni, majd szigorúan 10 perc alapjárat után le kell cserélni az olajat. Ez sokkal hatékonyabb eljárás. Viszont tudni kell, hogy bizonyos lerakódási mennyiség fázisokban, már önmagában a lerakódás is tömíthet, így ezek leoldásával volt már rá példa, hogy nagyobb lett az olajfogyasztás. Persze ezt úgy is lehet értelmezni, hogy egyértelművé tette, hengerfúrásra, gyűrűzésre, dugattyúcserére van szükség.

gt007 | 2009-05-04 10:03 Juradamo részére

Szia. Én próbálkoztam régebben benzin adalékkal, de nem vettem észre különbséget. Ezek után kicsit költségesebb, de szerintem mindenképpen érdemesebb lenne megpróbálnod egy motortisztító olajadalékot, mert az hat igazán ott ahol tisztítani kell, a gyűrűk környékén, a hengerben! Ez után, viszont le kell cserélni az olajat, és szűrőt, de ha már ezt megteszed, a szelepszár szimeringeket is cseréltesd ki, és ami evve jár + szelepfedél tömítés. Ez nem olyan horror összeg, és ha nem nagy az olajfogyasztásod, akkor nem is nyulnék a gyűrűkhöz egyenlőre. Lehet, csak a szimeringek vannak elöregedve. Azt még nézd meg, hogy alul az olajteknő körül, illetve a főtengely két végénél nem e látsz olajfolyást, mert lehet főtengely szimering, vagy teknőtömítés is. Az sem nagy összeg. Üdv

Juradamo | 2009-05-04 09:38

Nagyon köszönöm a válaszokat.

Mivel megfigyelésem szerint nincs nagy olajfogayasztás, mindenképpen kipróbálom a tisztító adalékot egy hosszabb úton.

Megkérdezhetem, hogy melyik adalékot ajánlájátok. Ha reklámjogi szabályok és egyéb netikett szerint ide nem, akkor privát üzenetként vagy az email címemre. Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2009-05-04 09:30 Juradamo részére

1.Amennyiben egyébként nem nagy az olajfogyasztás, akkor nem kell annyira komolyan venni a hidegindítás utáni közvetlen füstöt. Elképzelhető, hogy csak le vannak ragadva a dugattyúgyűrűk, de az is lehet, hogy kopásból eredő problémáról van szó. Szintén van rá esély, hogy el vannak öregedve a szelepszár szimeringek. Szétszerelés előtt esetleg érdemes lenne - hiszen sokkal kisebb költséggel jár -, egy üzemanyagba tölthető tisztító adalékkal próbálkozni, mondjuk egy hosszabb út folyamán.
2. Amennyiben ez nem segít, illetve magas az olajfogyasztás, akkor szelepszár szimering csere, illetve hengerfúrás-gyűrűzés-dugattyúcsere lehet a megoldás. A Mazdák esetében csak gyűrűcsere, hengerfúrás és dugattyúcsere nélkül nem jó megoldás.
Alkatrészek: dugattyú: 23818,-Ft/db, gyűrűszett: 57581,-Ft, hengerfejtömítés: 12815,-Ft, szelepszár szim.: 4432,-Ft. További költség még a szívó és kipufogó sortömítés + munkadíj.

gt007 | 2009-05-02 13:45 Juradamo részére

Nekem egy 87-es 323-om van. Mikor ette az olajat, Én először kicseréltettem a szelepszár szimeringeket, ami segített, mert lecsökkent az olajfogyás, de nem szünt meg. Maga a gyűrűzés szerintem nem biztos, hogy jó megoldás, mert az új gyűrűkkel nő a kompresszió is,amit nem biuztos, hogy a szelepek, hajtókarok megköszönnek. Én is gyűrűzés elött állok, de nekem komplett felújítás lesz (hengerfej, dugattyúk, szelepek, hajtókar csapágyak) így kb 150 lesz a vége. Ha csak gyűrűzteted, a hajtókar csapágyakat szerintem akkor is cseréld ki, mert azokon elég nagy a terhelés, és ha nő a kompresszió, akkor a régiek, nem biztos, hogy kibírják. Nekem azt a szerelőim mondták, sosem vertek át, hallgatok rájuk.

Juradamo | 2009-05-02 13:28

Yellowcard, köszönöm a választ.

Az autóban egyébként óraállás szerint 153.000 km van, de én azért ennek valóságtartalmában némileg kételkedem.

Nagyságrendileg mennyibe kerül egy gyűrűzés?

Köszi.

A mazda-auto.hu véleményére is nagyon kíváncsi vagyokk. Kösz.

yellowcard | 2009-05-02 07:18 Juradamo részére

Üdv!

A probléma nem egyedi. Én is és rajtam kívül csak akit ismerek 4en vagyunk ugyanígy ezzel a típussal.

Mennyi kilométer van a motorban?

A problémát valószínűleg a gyűrűk leragadása okozza és így az olaj be tud szivárogni az égéstérbe.
Jobb esetben azt mondták lehet szimmering is, de én kicseréltem és nem használt, szóval javaslom biztosra menj!
A konkrét árat, illetve munkafázisokat a szervíz tudja majd, de én is gyűrűzés előtt állok a Mazdival.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó