2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2007-07-13 14:55

Felhívjuk kedves honlap és fórum látogatóink figyelmét, hogy Július 27-ig nem áll módunkban válaszolni, illetve hozzászólni a fórumon. Szervíz árajánlat, vagy alkatrész árra vonatkozó kérésekre a lenti Szervíz linken "keresztül" tudunk válaszolni.

mazda-auto.hu | 2007-07-13 12:01

A te általad korábban írtak és az arra válaszoltak alapján is láthatod, hogy több hibát is véthettek a szerelés folyamán. Kitartás, és sok sikert!

Chungey | 2007-07-13 09:53

Az elõzõ tulajnál nem sokáig volt, de azt hiszem 99ben lett behozva az autó, talán Ausztriából, tehát lehet több benne a km mint amit az óra mutat. De ettõl függetlenül nem volt semmi gundom vele, szerintem 10000 km-re 1.5L olaj nem vészes, és azt sem hiszem hogy kopásból adódott volna az is. A szerelõ szerint nem kopott a motor, én is láttam a hengerfalat, de nem értek hozzá mondjuk. A szelepek megtisztítása után 11.7-11.9 a kompresszió ami talán jó érték. Hogy honnan ömlik bele az olaj még nem tudom de ma beszélek egy komolyabb mûhellyel...
Ha sokáig szenvednek veszek egy töröttet és hengerfej cserebere vagy valami... Ha nem Mazda lenne (ez a 4.ik 323 nekem) biztos nem kinlódnék ennyit vele.

mazda-auto.hu | 2007-07-12 16:25

A legfontosabb az olajszint ellenõrzése és megfelelõ szinten tartása (max-min között lehetõleg 2/3 felett), illetve az olajcsere betartása. Alacsony olajszinttel járás a motor túlmelegedését okozza, illetve csökken az olaj kenõképessége, azaz fokozódik a kopás. Amíg a hûtõvíz nem éri el az üzemi hõfokot, addig kímélni kell a motort. A légszûrõ cseréje szintén fontos. Eltömõdött szûrõ többlet üzemanyagfogyasztást okozhat, mely üzemanyag egy része gátolja a védõ olajfilm kialakulását a hengerfalakon. Ez igaz a gyújtógyertyák cseréjére is, amik hibája ráadásul a katalizátor tönkremenetelét is okozhatják.

djanos | 2007-07-12 15:27

Kérdeznék "Chungey" problémájával kapcsolatban: Mennyire általános az, hogy 138e km körül egy 323F motorjával ilyen problémák adódnak? Mire vigyázzunk, hogy ilyen lehetõleg ne történjen? (Gondolom az elõzõ tulajdonos 125e-ig nem kímélte a motort...) Minden jót! djanos

mazda-auto.hu | 2007-07-10 09:18

1.Talán azzal kezdenénk, hogy MAZDÁ-ba utángyártott szelepszár szimeringet SOHA!!! Felesleges munka, kidobott pénz. 2. Ehhez a típushoz, egy méretû szelep van, nem lehet variálni a méretekkel. 3. Ha egy motor füstöl felújítás után, akkor miért jelentene megoldást a 15w-s olaj??? (Arról pedig szintén lehetne beszélni, hogy tévhit az olaj hidegoldali viszkozitása alapján sûrûnek, vagy hígnak nevezni egy olajat.) Ezek alapján belátható, hogy újra "szét kellene szedni" a motort. Természetesen vállaljuk, a munkát ha úgy alakul. Néhány ár a (valószínûleg) szükséges alkatrészekrõl: sz.szim-2007,-Ft/db, szelep-9242,-Ft/db, vezérmûszíj-13225,-Ft, hengerfej tömítés-10573,-Ft, gyûrûszett-53839,-Ft. A hengerek "állapota" csak szemle alapján dönthetõ el. Amennyiben kopott a motor, akkor a gyûrûcsere önmagában nem elég.

Chungey | 2007-07-10 08:42

Sziasztok!
Van egy kis -de inkább nagy- gondom!
Lehet hogy hosszú lesz, de részletezem!

Az autóm 323F 95` BA 1.5
Tavaly vettem, 125k kilóméterrel, most 138k van benne. Megvételkor a már sokak által emlegetett
problémái voltak: alapjárat-ingadozás, hidegen túl magas fordulat,(ez motorgyilkos szinten volt,
azzal tudtam valamelyest csökkenteni hogy a terhelés függvényében szabályzott szeleprõl lehúztam
a csatlakozót) hidegen kattogó szelepek.
Ezeket elfogadtam mint a kocsi típusgondjait. Az elõzõ tulajt ismertem, elmondta hogy volt némi
olajfogyasztás is, (amit én a szelepszárszimeringnek tudtam be), enyhe füstöléssel leginkább magas
fordulaton vagy indítás után egy kis ideig. Nem volt vészes, olyan 1,5L olaj fogyotttízezer km-en.
(olaj: 10w40 szint.) Annyi veszõdség volt vele, hogy 2-3 havonta megtakarítottam a gyertyákat a
koxtól, mert olyankor már 1400 és 1800 (pont ezeken) fordulaton kihagyott valamelyik henger.
Egyébként csak nagyon kis hézaggal volt jó a gyertya,erõtlennek tûnt a szikra amit a
gyújtáselektronika szolgáltatott.Ezek a problémák nem erõsödtek, hanem (a kíméletesen használtam,
általában, az elõzõ tulaj sokszor szabályzáson autózott :) inkább mérséklõdtek.

A mûszaki nemrég lejárt, és úgy adódott hogy pár hetet külföldön kellett eltöltenem, így mondtam a
szerelõnek (egy idõs szaki, régóta ismerem, apám autóit is õ szerelte :) hogy idõt ne kíméljen,
mérjen olajnyomást (rendben volt)cseréljen vezérmûszíjat, annak feszítõjét, tengelyösszekötõ-láncot,
annak feszítõjét (ami végül nem lett cserélve, mert az a kis mûanyag(?) 46k forint és alig volt megkopva),
minden tömítést, és ha már le van véve a hengerfej, akkor szelepszárszimeringet is.
Itt azt hiszem iszonyat mellényúltam...

Láttam szétszedve a motort, a (mindig elfelejtem merrõl számozzák) szembõl nézve bal oldali
dugattyúk koszosabbak voltak, (ezekben 10,5 a kompresszió) a másik kettõ tiszta (komp. 11,5)
Az elõbbi dugattyúknál 1-1 kipuf. szelep meg volt égve, ezek ki lettek cserélve, egy Mazda
szervízes srác adott használtat, de jót, és mondott olyasmit hogy három méret van ezekbõl,
ha jól emlékszem 6.2, 6.3, 6.4mm, és ebbe a legvékonyabb szárú kell.

A motor össze lett rakva, szelephézag belõve, nem maradt más mint az indítás.
Kissé izgultam mi lesz... de a motor pöcc-röff. Szép hangja volt, szelep nem kattog,
alapjárat ingadozás minimálisra csökkent, egyszóval minden heppi.

Hanem. Pár perc után elõszállt a füst a kipuffancsból, az örömöm
pedig el. Csak álltunk ott és néztük ahogy az udvart beborítja a szürkéskék köd.
EZ MI A ******? -teszem fel a kérdést.
-Háááát öööö.... izé... Biztos ki kell égnie...
-ÓÓÓ ez egy rossz álom, milyen tömítést rakott maga bele?
-Jót, tuti, ellenõriztem. Ez biztosan gyûrû lesz! Ki kell próbálni 15w olajjal...
Na igen, teszek bele majd 15w olajat de ez egy pofon a sz*rnak. Mentem vele 100 km-t, a füstölés
a tizedére csökkent, de még mindig látható. Most lehet az olajfogyasztás 5-10L/10000km. Megérte piszkálni :).
Lehet hogy az utángyártott szimering ilyen rossz minõségû lenne? Van esély hogy bepuhul, vagy ilyesmi?
Lehetséges hogy vastagabb szárhoz való? Az eredeti szimering biztos jóval drágább, mert ez 4500/készlet volt.

A kérdésem hogy ez lehet a füstölés oka? Ki lehetne biztosra deríteni, mielõtt még egy h.f.tömítés és
néhány munkaóra megint kárba veszne? Megkérdezhetem mennyit kóstálna ott a szervízben egy ilyen mûvelet kompletten?

Ja, és ha a szelepfedélbõl kihúzom a visszavezetõcsövet (aminek a végében van egy golyósszelep) akkor a fedélben
jól érezhetõen lüktet a levegõ. Füstöt nem látok egyébként. Ez normális így?

Öröm az ürömben hogy átment mûszakin pedig semmi nem lett csinálva rajta mert nem volt rá idõ. Ja, és mostmár koxos
gyertyával sem hagy ki a motor:).
Elnézést a szöveg hosszúságáér

Lalito | 2007-07-10 05:39

Köszönöm.Akkor ki kell cseréltetnem.

mazda-auto.hu | 2007-07-09 16:48

Az biztos nem a tankba való szûrõ.

Lalito | 2007-07-09 16:44

Köszönöm a segítséget.Nem vagyok benne biztos hogy jót vettem, meg nézni sajnos nem tudom az autón mert a feleségem vidéken van vele.De az unix oldalán van a 323-as szûrõk között olyan alakú amilyet leírtam." kólásdoboz két csõnyúlvánnyal"

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó