2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MAZDA dízelmotor, MZR-CD.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
Alex | 2007-04-23 15:48
Hello!
Érdeklödnék lehet-e valahonnan az autohoz tartozo leirást szerezni.Olyanra gondolok amiböl kiderülnek az auto paraméterei, müszerek leirásai és egyéb jo tanácsok amit a gyár ad az autohoz.Angol nyelvü is jo.Kösz.
mazda-auto.hu | 2007-04-18 14:18
Az elsõ probléma szinte biztos, hogy a légmennyiségmérõ hibája miatt van, a másodikra csak hallás után mondanánk biztosat, csak tippjeink vannak.
Balu san | 2007-04-18 10:32
Üdv mindenkinek!
Egy `99-es mazda 323 (1.5s benzin; futott km: 110 000; alv.BJ) tulajdonosa vagyok immár másfél éve. Eddig semmi gondom nem volt az autóval, most azonban sajnos két olyan problémával is szembesülnöm kell, amely megoldásra vár.
Az egyik gond jó pár hete jelentkezett, mikor is az autó fordulatszáma egy-két másodpercre spontán visszaesett a motor bemelegedését követõ 10-20 perces idõintervallumban. (ez annyit tesz, hogy az adott pillanatban nincs erõ az autóban. Üzemanyagot azonban minden valószínûség szerint kap, mivel a motor gázadásra felpörög.) A probléma kizárólag ebben a szegmensben észlelhetõ háromezres fordulatszám alatt (sima alapjáraton, gázadásra menet közben és motorfékkel egyaránt). Hideg motornál, háromezres fordulat felett és huzamosabb menetidõ után soha. Az esetek 90 százalékában egy nagyobb gázfröccs megoldja a problémát, ám 10 százalékban nem. Ez utóbbinál félre kell álljak, leállítom a motort és pár perc várakozás után újraindítva teljesen rendben mûködik minden (aznap már elõ sem fordul). Mivel a hiba nem folyamatos és csak a fentebb leírt idõintervallumban jelentkezik (10-20 perc), elsõsorban valamelyik jeladó/mérõ meghibásodására gyanakodtam, amely elkoszolódásból, avagy elöregedésbõl kifolyólag hamis értékeket közvetít a számítógépnek - pl. hideg-meleg levegõ aránya). Egy hete elvittem szervizbe, kicseréltettem az üzemanyagszûrõt (folyt belõle az iszap - igen, ilyen fantasztikus minõségû üzemanyagot tankolunk!) és kitisztítattam a pillangószelepet. A hibát azóta lényegesen ritkábban és közel sem olyan drasztikusan produkálja, de véglegesen nem szûnt meg. Ötlet?
A másik probléma jobban aggaszt. Két napja fémes, csörgõ/csörömpölõ hangot hallok a motor felõl (határozottan a szelepfedél alól). Mintha egy fémdarab gurulna, pattogna ide-oda villámgyorsan. A hibát az autó a motor bemelegedését követõen produkálja (hidegen nem), elsõsorban motorféknél valamint váltás után gázadásra (üresben való gurulásnál sem érzékelem). A dolog érdekessége, hogy ez a jelenség is szakaszosan lép fel, ergo nem permanens (3-5 másodpercig hallom, majd pár percig semmi). Cirka 20 km megtétele után a csörömpölés alig hallhatóvá válik és egyfajta rezonálásra vált (hasonló súrlódó hangot hallat, akár egy lendkerekes kisautó). Mire utalhat ez? Hol célszerû keresni a hiba forrását?
A fent leírt malõrökhöz hozzátartozik, hogy a mûszerfali kontroll lámpák gyújtásnál megfelelõ módon alszanak el és az említett hibák elõfordulása során nem villannak fel. A vízhõfok-jelzõ is a helyes értéket mutatja. Alapjárat egyenletes. (Nem tudom, mennyi jelentõsége van, de vízpumpa-csere még nem történt az autón.)
A kocsi egyébként ettõl eltekintve kiváló állapotban van. Az utolsó olajcsere 2006. júliusban volt, azóta pedig 11 000 km-t futott. Jelenleg Mobil Synt 5W-40-es olaj dolgozik benne és ettõl a típustól nem is nagyon szeretnék eltérni (gondolom, ez abszolút alkalmas motorolaj). Az olajszintet hetente ellenõrzöm. Nem folyik és mindig ugyanazon a szinten áll.
A kompresszió és a menetteljesítmény szintén tökéletes.
Elõre köszönöm az ötletek és javaslatokat!
mazda-auto.hu | 2007-04-17 10:24
A komplett ülõlap ára 137160,-Ft. A szenzor megkerülése valahogyan biztosan megoldható lenne, de nem tudunk róla, hogy valaki kivitelezett már ilyen elektronikát, és mi sem mernénk bevállalni.
face | 2007-04-16 16:33
hy mazda!
lenne 1 "apró" problémám (remélem tudtok segíteni)
Egy 323F (BJ)-m van és nemrég kigyulladt 2; a légzsákkal kapcsolatos visszajelzõ égõm! Ezek közül a sárga folyamatosan világít, tudatva h a légzsákok ki vannak kapcsolva, a piros pedig 8 rövid és 4 hosszú villogással jelzi, h az anyósülésbe rakott súlyérzékelõ meghibásodott -"valószínûleg"-
..meg is kérdeztem a hozzám közeli mazda-szervízt a súlyérzékelõ fólia+cseréjének áráról; amirõl -nem emlékszem pontosan- de horribilis összegeket mondtak.. úgyhogy (megszorítások/meg minden..:) azóta így járok vele..:(
a kérdésem az lenne (mint laikus):
nem-e lehetne azt a súlyérzékelõt vhogy "áthídalni, kiiktatni", h a légzsákok mûködjenek , ha nem is ül mellettem senki..
elõre is köszönöm!
djanos | 2007-04-16 15:18
Köszönöm a választ, így fogom elvégezni a folyadékcserét. Minden jót! djanos -
mazda-auto.hu | 2007-04-16 12:10
Nem javasoljuk a kimosást. Fel kell tölteni a rendszert, de nagyon lassan, 1 liter/perc módszerrel. A kiegyenlítõben a jelzésig. A hûtõt teli. Be kell indítani a motort, és ha már nem jön buborék a hûtõnél, akkor rá lehet csavarni a sapkát. A következõ használat után, amikor már teljesen kihûlt a motor, újra fel kell maxra önteni a hûtõben a fagyállót, ha lejjebb ment a szintje.
djanos | 2007-04-16 10:43
Üdvözletem mindenkinek!
Mazda 323 Sedan/1.5i/BA autómban hûtõfolyadékot cserélnék. Leeresztés után érdemes-e átmosatni a hûtõrendszert valamilyen tisztítófolyadékkal? Ha igen, akkor milyen öblítõt használjak? Ha jól tudom, akkor túlfolyó tartályos a rendszer, nem pedig teljesen zárt - ugye nyugodtan teleönthetem a hûtõt? Ugye légteleníti magát a rendszer, ha nyitva hagyom melegedésig a hûtõtartályt? Nagyon klassz ez az autó, csak ajánlani tudom mindenkinek. Minden jót! djanos -
tremi | 2007-04-16 10:01
Köszönöm a gyors választ!
Trem
mazda-auto.hu | 2007-04-16 08:34
Azt a csonkot ha lecsavarozod, akkor ott van alatta a termosztát. Talán a Maróti szakkönyv kereskedésben van gépkönyv-csináld magad. Korábban a Nagykõrösi úton volt a bolt.