2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Alex | 2007-04-04 16:29

Hello Mazdások!
Mint lentebb már irtam egy 323as vételén hezitáltam ,és véleményeket olvastam több helyen is a neten.Nos tegnap tulajdonosa lettem eme autonak, igaz még nincs nállam az auto mert eredetiség v. átirás... stb de már nagyon várom az alkalmat amikor hivnak hogy mehetek érte.Örülök hogy van egy ilyen forum ahol Mazdások ily jol megértik és segitik egymást, és most már én is autostul tagja lehetek.Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

mazda-auto.hu | 2007-04-03 09:38

balint - Az 1300-as adatai: 0,30 szívó és 0,30 a kipufogó is, melegen. A többi motorban hidraulikus a hézagkiegyenlítés.

mazda-auto.hu | 2007-04-02 12:16

Az alapkérdés az, hogy mennyiért lehet beszerezni a szükséges (és jó állapotú) alkatrészeket. Gyári új anyagokkal nagyságrendileg többe kerülne a mûvelet.

bollista | 2007-04-02 11:58

Még a motorcseréhez egy kérdés: Egy korszerûbb új 90LE körüli (turbo)diesel motor beleszerelése az átalakításokkal együtt 1,000,000 Ft-ból kihozható? Vagy szerintetek nem érdemes ebbe ennyit beleölni.
Vállalnátok ilyen munkát is?

mazda-auto.hu | 2007-04-02 11:33

Nekünk a Mobil Super S 10w-40 olajjal nagyon jó tapasztalataink vannak. Félszintetikus, így nem is túl drága, viszont nagyon jó takarítási és tisztántartási képességekkel rendelkezik. Persze a kenési képességei is vitán felüliek. A 15w-40 valószínûleg ásványi alapú olaj, amely a lerakódások esélyének szempontjából nem a legjobb kompromisszum.

bollista | 2007-04-02 10:50

Aha.
Eddig MOL Turbodizel 15W-40 olajat használtam.
A MOL honlapja erre a tipusra MOL dynamic 0W-40-eset ajánl. Lehet, hogy eddig rosszul választottuk meg az olajat? Ti milyen viszkozitásút ajánlotok?
Köszi a felvilágosítást a motorcserével kapcsolatban.

mazda-auto.hu | 2007-04-02 08:47

bollista - Ilyen futásteljesítmény mellett még nem lehetne kopott a motor, persze ha elõtte rendszeres volt az olajcsere és szintellenõrzés. Az üzemanyag szivárgás tömítettségi kérdés, ami valószínûleg megoldható. A kartergáz akár az elkoszosodott motor miatt is lehet (leragadt gyûrûk). Elképzelhetõ, hogy 2-3 olajcsere (/7500km) egy jó minõségû olajjal rendberakja a dolgot. A motorcsere az újabb kivitelû egységekre komoly módosításokkal járhat. Itt nem a mechanikai dolgokra gondolunk.

mazda-auto.hu | 2007-04-02 08:31

ha1rri - A gyári új ablakemelõ szerkezet 97653,-, a hidrotõke darabja 14559,-. Kapcsolási rajzot (sajnáljuk) nem adhatunk ki. Elképzelhetõ, hogy spray-es zsíroldó szeres takarítással (pl.: féktisztító), majd alapos zsírzással-olajozással meggyógyul az ablakemelõ szerkezet.

bollista | 2007-04-01 19:32

Sziasztok!
Egy `90 323 BW 1708ccm diesel kombi BOLDOG tulajdonosa vagyok. :) Mintha az idõ nem fogna rajta, bár garázsba tartjuk, és igyekszünk gondosan ápolni...

A motorja (220000km) sajnos nincs ilyen jó állapotban.
Az üzemanyag adagoló környékén szivárog az üzemanyag, és a kartergáz is felkapja az olajat (amit ideiglenesen egy házilag forrasztott olajcsapda vezet vissza az olajszintmérõ pálca csövébe. Enélkül folyamatosan eltömíteni a levegõszûrõt).
A motorcsere lehetõségén gondolkodom.
A kérdés: Van-e lehetõség arra, hogy komolyabb átépítés nélkül egy korszerû, erõsebb diesel mazda motort szereltessek bele?
Üdv, István

ha1rri | 2007-04-01 13:14

Hello!
Az autó: 323f 1.8 GT DOHC `91-es motorkód: BP alvázsz.: JMZBG
Hidrotõkék mennyibe kerülnének? Recseg a vezetõoldali el. ablak mozgatáskor, szerintetek javítható lehet vagy mindenképp cserés és mennyi az új vagy bontott ha tudtok olyat is?? Alapjáratot hol tudok állítani, mert szerintem kevés a 450-500 és rázza is a motort (már így vettem)! És nagyon megköszönném ha tudnátok kapcsolási rajzot szerezni! Tudom hogy szerviz vagytok, de környékben nincs mazda szerviz szóval ha elkülditek nem okoztok kárt magatoknak:) Elõre is köszi! hg1rri@freemail.hu

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó