2024. December 24. Kedd - Ádám, Éva

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


spliffmuffin | 2014-08-05 07:54 Taylor részére

 Véleményem szerint igen, legalábbis nekem sokat dobott az autó teljesítményén. Nekem is volt ilyen egy percre lefulladunk, de aztán kilövünk dolog emlékszem. Főleg egyesben, de ez is elmúlt a légtömegmérő tisztításával. Legyél óvatos vele, érzékeny műszer. Én olyat is hallottam, hogy féktisztítóval szabad csak takarítani a belső két drótot, de én óvatosan egy fülpiszkálóval oldottam meg némi alkohollal.

Taylor | 2014-08-04 15:05

  Köszönöm a választ.

Inkább egy olyan jelenség, mintha az ember leugrana induláskor a gázról és hirtelen be akarna fulladni (kb fél másodpercnyi dolog, mintha nem gyújtana hirtelen egy-két gyertya), de utána mikor már lendületben van a kocsi, nincs ilyen probléma.
 

Sajnos nem tudom milyen gyártmányú gyertyák kerültek bele, azokat ellenőriztetem, hátha.
Ez a légtömegmérő pucolás esetleg segíthet?

spliffmuffin | 2014-08-04 11:25 Taylor részére

Hello Taylor! A helyzet az, hogy nekem is hasonlóan gyenge volt melegen, de akkor már nem rángatozott, azt csak kizárólag hidegen csinálta. 2000 rpm/min alatt szinte nem élt az autó, csak éppen hogy ment. Gyertyáim nekem is újak, NGK gyertyasor a könyv szerinti hőérték szerint. Amikor fennállt ez a dadogós gyengeség, akkor kivettem a gyertyákat és nagyon "tökéletlen" volt az égés, mert nem szép barnák voltak.. Szóval neked milyenek vannak? Csak első és második fokozatban érzed gyengének? Egyik fordulatszámtartományban sem megy jobban? 

Taylor | 2014-08-04 10:35

Van egy 323F BJ, 2001-es, 1,6-os benzines Mazdám. Valahogy nagyon erőtlennek érzem az autót elinduláskor 1esben-2eseben, és mintha vissza akarna fulladni, de nem rángatózik. Gyertyák, szűrők és vezérlés kb 1 hónapja lettek cserélve.

Ha valaki oldott már meg ilyen problémát, esetleg spliffmuffin, kérlek írjon valami javaslatot mit nézessek meg, mielőtt az autó árának háromszorosát elköltöm hasztalanul.

Köszönöm.

spliffmuffin | 2014-08-01 11:51 mazda-auto.hu részére

Most imádom az autóm. Teljesen megváltozott az összes fordulatszám tartományban, hidegen is. Nem hittem volna, hogy 10 szerelő közül egy sem tudja ennek miértjét.. Nem hiszem el, hogy miattuk alakul ki egy "rossz" kép a vevőnek. Az ember felnéz az internetre és jobbnál jobb ötletekkel találkozik, szóval ezentúl amit én megtudok csinálni (vagy legalábbis úgy gondolom) azt nem fogom másra bízni, mert most igen csak megrendült a bizalmam a pécsi szerelőseregben.. Szóval köszönöm mégegyszer, az a szerencse, hogy egyszer sem fizettem nekik egy fityinget sem, mert egyik sem tudta mi a baja..

mazda-auto.hu | 2014-07-30 08:12 spliffmuffin részére

 Örülünk a sikeres javításnak.

spliffmuffin | 2014-07-29 18:51 mazda-auto.hu részére

A vezérműszíjra írtam az indítást. Tegnap kivettem és megtakarítottam a légtömegmérőt egy fülpiszkálóval óvatosan, ügyelve, hogy ne tegyek kárt benne. A két drótszálat és azt a lednek látszó kis valamit is. Mindhárom "érzékelő" nagyon koszos volt, nem hiszem, hogyy bármit is tudott volna az mérni.  Az autó úgy tűnik észhez tért, veszi a fordulatot és nem dadog. Egyetlen kört mentem vele takarítás után, az alapján sokkal nyomatékosabbnak éreztem. Remélem ez volt a problémája és a közeljövőben nem fogja újra ezt csinálni. Köszönöm az eddigi segítséget, bizalommal merek ehhez a fórumhoz fordulni! :)

mazda-auto.hu | 2014-07-29 08:52 spliffmuffin részére

 Indításnál a légtömegmérő nem "játszik". Műszeres diagnosztika nélkül, csak a már említett kölcsön légtömegmérővel lehet kiszűrni az esetleges hibát. A gyújtótekercsek hibája szintén diagnosztizálható. Mindkét gyújtótekercsnél odafér 1-1 gyertyához (melyhez kábel vezet, és nem közvetlenül a tekercs van rajta) a stroboszkóp lámpa, mellyel valós időben vizsgálható a gyújtáskimaradás. 

spliffmuffin | 2014-07-28 08:23 mazda-auto.hu részére

 Az autó könnyen indul, semmit nem veszek észre rajta.

spliffmuffin | 2014-07-25 08:06 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a gyors választ. Tegnap jártam egy pécsi szervizben (Auto-Line) és nem volt műszerük a hibakódkimutatásra és igazából semmit nem tudtak mondani, amin elindulhatok. Ők a vezérműszíjra gyanakodtak, hogy félre van rakva egy foggal.. De én ezt kizárnám. A légtömegmérőt mivel lehet kimérni vagy mit kell rajta mérni egyáltalán? Körbejártam Pécset, gyakorlatilag senkinek sincs műszere, még  a Mazda szerviznek sem volt Pécsett, csak valahol Kaposváron. 3 hónapja húzódik ez az egész, de már nagyon vágynék valami megoldásra, kérem ha tudnak segítsenek valahogy. Köszönöm előre is!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó