2024. November 23. Szombat - Kelemen
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Közvetlen befecskendezés.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Hamisított Mazda motorolajok.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
mazda-auto.hu | 2014-06-13 07:33 sajtkrem részére
Valószínűleg tömítetlenség van a benzinszivattyú-úszó ház fedele, és a tank között.
sajtkrem | 2014-06-12 19:45 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ. Az autónk most már működik, csak a benzintanknál folyik még a benzin ha tele tankolunk, és a benzinszivattyúnál az ülés alatt is feljött az üzemanyag, még az ülés alja is elázott az üzemanyagtól. Ez mitől lehet?
mazda-auto.hu | 2014-06-10 12:54 sajtkrem részére
Hogyne, a gyújtógyertyák állapota döntően befolyásolja a hengerekben történő égést. A benzinszag szivárgásra utalhat.
sajtkrem | 2014-06-07 08:02
Üdv. Van egy 1994 évjáratú 323 mazda 1.6 benzines kombink és ha felmelegedett a motor elkezdett rángatni és hiába nyomtuk a gázt nem ment. Mind a négy henger működött, mégsem volt ereje az autónak. Kicseréltük a gyújtáselosztót kompletten, benzinszűrőt + szivattyút is, légtömegmérőt, hőgombát és a hiba ugyanúgy megmaradt. Aztán kicseréltük a gyertyákat is, egyszercsak elmaradt a hiba. Ennyit számítana a gyertyacsere, vagy más hiba is lehet még? Amúgy előfordul, hogy erős benzinszagot érzek. Előre is köszi a segítséget.
mazda-auto.hu | 2014-05-27 08:00 Tatis86 részére
(A korábbi motor is szíjas, csak a két vezérműtengely között lánc van.)
Mivel ez nem ilyen, így a távolból nem fogom tudni megállapítani a zaj eredetét, szerintem videóval sem.
Tatis86 | 2014-05-26 19:35 mazda-auto.hu részére
Alváz száma: JMZBA125200622850
Motor kód: Z5797172
1489 CM3 65 KW
Szíjas, nem láncos.
A vezérlésben a vezérműszíj, vezető görgő, feszítő görgő lett cserélve, az alsó fogaskerék nem volt.
Lehetséges, hogy az okozza a zajt?
Hogy lehetne behatárolni a zaj forrását?
Az segítene, ha hang felvételt vagy videót csinálnék a jelenségről?
mazda-auto.hu | 2014-05-26 11:20 Tatis86 részére
Alvázszám alapján tudnám biztosan beazonosítani a motort, de ha még a 2008.05 hó előtt gyártott kivitel, akkor valószínűleg a vezérműtengelyek közötti lánchoz köthető ez a hang. Lehet a feszítő, vagy lánc-lánckerék probléma.
Tatis86 | 2014-05-25 18:28
Helló,
1998-as 1.5-ös (Z5-DE) 323 S V mazdámnak, amikor bemelegszik a motor, gáz adásnál furcsa hangja van. Amolyan magas hangon "hhhrrrrrrrrrr" :) Alapjáraton minden okés, szépen ketyeg, semmi zaj gázadásnál sem.
Kb 3 éve csinálja ezt a jelenséget.
Azt mondták, hogy jó eséllyel szíjhang lehet.
Közel jár 180ezer km-hez, így le lett cserélve a komplett vezérlés, a hosszbordás szíjak, a vízpumpa, de a jelenség nem szünt meg. Ezután lett csak kipróbálva, hogy a h. szíjakat levéve is ugyanúgy fent áll ez a jelenség.
A hang a szíjak felöli oldalról jön, de füllel pontosan nem tudom megállapítani, hogy honnan.
A kipufogó rendszer látszólag rendben van, nem onnan jön a zaj.
Mindig csak melegen csinálja, hidegen nem!
Azt tanácsolták, hogy szokjam meg, ez ilyen... Hát szeretném, ha nem lenne ilyen, mert megúntam és szerintem ciki.
Másik ugyanilyen mazdának nincs ilyen hangja...
Tippje valakinek?!
Köszönöm,
Attila
ungyi | 2014-05-22 21:35 pusi65 részére
Köszönöm az alapos segítséged!!!
pusi65 | 2014-05-22 21:06 ungyi részére
Anyagár kevés, munka annál több - ha lelkiismeretes a szerelő. Teljes fékfolyadék csere+totál tisztítás. Az a helyzet, hogy egy ilyen elhanyagolt (bocsánat az őszinte jelzőért) rendszer teljes szétszedést és tisztítást igényel. A munkahengerek tele lesznek finom iszappal telített folyadékkal. Ez az elvizesedett fékfolyadék korróziós hatása miatt van. Ha minden tiszta, feltöltés, légtelenítés. A főfékhenger gumialkatrészeit is cserélném (nem nagy költség a szet ára a Bárdinál) mert nem kell akkor ismét megbontani, légteleníteni, stb. ráadásul ennyi idős autón szinte borítékolni lehet a kopott állapotot. Ha a munkahengereknél nincs szivárgás, ezek után jónak kell lennie. Ilyen korú autón komoly vizsgálat tárgya a teljes fékcső is!! Na persze utána 2 évente teljes folyadékcsere - ez a profizmus, nem a legyintés.