2024. November 23. Szombat - Kelemen

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2014-07-01 16:33 ungyi részére

 Azt még azért elfelejtettem: ugye nem gondolod komolyan, hogy nincs olajfogyásod? Kell, hogy legyen! Baj is lenne, ha száraz maradna a hengerfal. Viszont üzemagyag jut át a gyűrűknél, és hígul, de a szint marad. Ezért tűnik olyan "jónak" hogy nem mozog a szint. :) 

pusi65 | 2014-07-01 16:28 ungyi részére

 Értem. Szóval, hmm, mivel szinte azonos autóban járunk, elmondom, hogy az én 87-es 626-omban 300 e. felett van, szinte mindig Mobil volt benne. 5-50, 5-40, 10-40. Régen sokat mentem német autópályán, akkor 5-50  használtam. Talán sznobság is volt benne :) Mindenesetre most 10-40 van az utóbbi időben. Mobil használata mellett a vezérm.tengelyen nincsen még tűvel sem akadó kopás sem. Gyűrűk tömítenek, motorfék kitűnő, olajat hasonlóan fogyaszt, 1 liter utántöltés a cserék között. Szerintem a tiéd is minimum a 10-40 et igényelheti és azzal be is éri. Szinte azonos egyszerű motorjaink vannak. Nagyon valószínűtlen, hogy eltérés legyen. Hidd el, a 10-40-el nem tudsz tévedni. 

ungyi | 2014-07-01 16:00 pusi65 részére

 Köszönöm pusi, nagyon rendes vagy! A problémám csak az, hogy nincs "hivatalos könyvem"

arról,hogy 1987-ben erre a mazdára milyen olajat írtak elő, ezért vagyok ráhagyatva az autószerelőre. Elolvastam az olajokról szóló részt, nagyon klassz. Azt az olajokról szóló cikkből kivettem,hogy  milyen kritériumokat kell/lehet figyelembe venni. Azonban egy hozzáértő szakember tudja, hogy egy 1987-es japán mazdába 230.000 km után milyen olajat kell/szabad/lehet beletenni. Eddig kétféle olaj volt benne, az utóbbi 10 évben használ az autószerelőm Q8-as formula olajat, ezt cserélem 10 ezrenként, szűrővel együtt. Úgy látom, hogy a 10/40-as Q8-as jól bevált, mert utántöltésre sincs szükségem, de lehet, hogy ennél van jobb megoldás is. Köszi!

pusi65 | 2014-07-01 12:03 ungyi részére

 Egy hasznos info segíthet eligazodni: http://www.k-v.hu/blog/Autos_tanacsok/2012/06/21/Mit_erdemes_tudni_a_motorolaj_jelolesekrol

minél kisebb az első szám és minél nagyobb a második, annál szélesebb tartományban marad kenőképes az olaj. Az autó gyári leírásához képest nem szabad "szűkebb" tűrésűt haszni. Tágabbat igen. A gyári km intervallum akkor érvényes, ha a legoptimálisabb körülmények között van beletéve az a 10-15-20 ezer km. Köztudott, hogy ez a hétköznapokban kivitelezhetetlen, ezért érdemes jóval hamarabb cserélni olajat és persze szűrőt. Van autó, aminek műszerei online vizsgálja az olajat és kiírja a korábbi csere szükségességét. Sajnos ritka az ilyen. "halandóbb" autókban saccra megy, de semmiképp sem hiba, ha korábban lesz olajcsere. Sőt! 

ungyi | 2014-07-01 09:45 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm szépen!

mazda-auto.hu | 2014-07-01 08:22 ungyi részére

 Egy kicsit vastagnak tartom, az 50-es melegoldali jelzés okán. Amennyiben nem növekszik számottevően az olajfogyasztás egy vékonyabb xxw-40-es olajjal, akkor felesleges ilyen vastag olajat használni. Nem előnyös.

nzletter | 2014-06-28 21:42

Kedves Fórumozók!

Motorvezérlő + immobilizer + gyújtáskapcsoló szettet keresek lehettőleg bontva.

1999-es 323 S VI 1.5 Benzines autóhoz.

 

Ha bárki tud ilyet vagy tippje van, hol érdemes keresnem,

kérem ossza meg.

 

Köszönöm!

ungyi | 2014-06-27 12:31

Bocs elírtam: 10/40 -s az olaj

ungyi | 2014-06-27 11:57

T.Mazda.

1987-es 1.5-ös, benzines sedánomhoz 10/50-s Q8 formula olajat /félszintetikus / használok. 10 ezer km-t cserélem, olajfogyasztás kb. fél liter a 10 ezer alatt. Megfelelő ez az olaj, v jobb lenne mást használni? És akkor milkyent? Köszönöm szépen.!

sajtkrem | 2014-06-13 13:21 mazda-auto.hu részére

 Köszi a segítséget!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó