2024. November 24. - Emma
Mennyire megbízható a Mazda 6?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
MOTOROLAJ 1-4.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MOTOROLAJ 5-10.
Közvetlen befecskendezés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
leslie | 2007-05-23 22:05
Köszi a välaszt! Ez jol hangzik! :-( Akkor megegy kerdes: Mi törtenik, ha teljesen elromlik? Ertem ez alatt, hogy tehet kärt v.miben, vagy egyszerüen csak nem tudok majd vältani? A javitäs amugy kb mennyi idöbe telik?
mazda-auto.hu | 2007-05-23 15:13
A Mazda6 MPS esetében a nyomaték nagyobb része általában az elsõ kerekekhez jut. Valamennyi mindig jut a hátsó tengelyre is, csak szélsõséges körülmények között küldi a 100%-ot a rendszer az elsõ tengelyre. Hátra maximum 50% nyomaték kerülhet, amelyre a cikk egy zöld lámpa utáni kilövést hozott fel példaként, igaz félreérthetõen fogalmazva. A nyomatékelosztás vezérlésén belül további három program (Normál, Sport, Stabilitás) között választ a rendszer agya, különbözõ menetdinamikai adatok elemzése alapján.
Oszi | 2007-05-23 11:35
Talan nem ide illo kerdes de jobb helyet nem talaltam:Az 1 cikkben azt irtatok az MPS-rol hogy 1:100 aranyban hatra tudja adni a nyomatekot es en ugy tudtam hogy allando 4kerek hajtasu az auto aztan felvilagositottk mostanaban hogy az alaphelyzet 100:1 azzaz alapbol csak az elso kerekekket hajtja es ha gyorsitasz csak akkor ad hatra nyomatekot es akkor is csak maximalisan 50%-at a motor nyomnatekanak es ezek szerint csak ha szukseges akkor valosul meg a 4kerek hajtas.tobb helyrol is erdeklodtem es igazan mindenki mast mondot rola.
mazda-auto.hu | 2007-05-23 09:29
Valószínûleg a kuplung szerkezet, a kinyomócsapágy kezdett tönkremenni. Mivel a váltó "leszedése" igen nagy munka, célszerû (nagyobb futásteljesítmény esetén) egyúttal a tárcsát is cserélni. Volt már rá példa (taxi), hogy a kettõs tömegû lendkerékkel (dízel) is gondok adódtak (taxi). Az árak: tárcsa-48908,-Ft, csapágy-11650,-, szerkezet-45324,-, esetleg lendkerék-195999,-.
leslie | 2007-05-23 01:47
Sziasztok! Ujabb problema! Kerdeznem: kezd felkemenyedni a kuplunkom a 6-oson. Nemregiben voltam az itteni szervizben, ök hivtäk fel a figyelmem, hogy esetleg ez lehet a tönkremenetel jele. Mi mehet tönkre, mibe kerül a javitäsa, (sacc) csak hogy mire keszüljek, ha esetleg tenyleg igazuk lesz? Esetleg megelözni? Köszi! Sziasztok!
mazda-auto.hu | 2007-05-22 11:59
Való igaz, Yamaha "kezek" is közremûködtek az 1.8-as fejlesztésében. Azt, hogy egy motor miért jobb konstrukció mint egy másik, nehéz eldönteni. Tény, hogy valamivel kifinomultabb volt az 1.8-as, az elõzõ 2.0 litereshez képest, de a súly/teljesítmény arány makacs dolog. Az új 2.0 viszont már nem kritizálható semmilyen szempontból, szinte a 2.3 "produkcióját" hozza.
bocka | 2007-05-22 10:46
Lenne ezen kívûl egy kérdésem: Azt hallottam, hogy a mazda 6 2.0 illetve 1.8-as motorjai közül a kisebbik jobb, merthogy Yamahával közös fejlesztés, s bár kisebb a teljesítménye de jobb konstrukció. Igazság szerint vezettem már mindkettõt, persze rövid úton, de az 1.8-as kicsit gyengének tûnt a kasztni súlyához képes.
bocka | 2007-05-22 10:39
Azt hiszem igazatok van, a mennyiségi biztos nyom a hibastatisztikán is. Amúgy az említett dolog, mármint a japánban tartott gyártás tényleg óriási elõny. Én imádtam a Hondát, 1986 óta motorozom, 89` óta gyakorlatilag egy kivételével Hondán. Az ottani összeszerelésû mocikkal nincs is semmi gond. Nem úgy az olasz vagy spanyol testvérkéikkel.... Az új Civicrõl nem is beszélve. van egy barátom, aki 2 hónapja vette. Hm...Hát kicsit csalódott némely dologban. Azért a szervizek nem megfelelõsége jócskán benne van a dologban, nem csak az angol munkások hanyagsága vagy a tervezési idõ lerövidülése. Szereltem egy ideig a hondánál, sok évvel ezelõtt. Soha nem fogom elfelejteni a kis japán szerelõt-Aki egyébként a Gold Wing fejlesztésében vett részt-hogyan magyarázta a karburátorsor összehangolását egy szervíztréningen. Fehér szerelõoverall :-), elképesztõ precízség, gondosság. Ehhez fanatizmus kell, mi nem vagyunk ilyenek, de amikor megveszem az autóikat-motorjaikat, akkor jó belõle profitálni. :-))
Oszi | 2007-05-22 10:14
bizzunk benne!Szerintem nincs meg 1ilyen "barom":) mint mi akiknek ennyi mazda 6-osa van :)))es a mar eladod 323P es 323F DITD.Én meg mindig allitom hogy nem az autoval van baj hanem a szervizek tudasaval es hozzaállasaval bar ezt a gondoloatott mazda-autoék megcafoltak 1reszrol masreszrol megerositettek bennem a Budapesti szervizekkel kapcsolaban.
mazda-auto.hu | 2007-05-22 08:35
Üdv. a fórumon! Elgondolkoztatóak az általad felvetettek. Kicsit elvonatkoztatva a z autóktól, a "világ" részben abba az irányba megy, hogy fogyassz, majd minél elõbb vásárolj újra! De ez csak részben igaz, és fõleg a Mazdára. Miért ez az egyetlen nagyobb Japán autógyár amely kitart a típusai nem igazán gazdaságos Japánban való gyártása mellett, sõt visszatelepítette az eddig Európában gyártott Mazda2 gyártását is, az anyaországba. Miért tart ki egyetlenként a wankelmotor mellett? Sorolhatnánk még a miérteket...és gyenge érv marketing okokkal indokolni a felsoroltakat. A Mazda talán a legelhivatottabb autógyár a jelenlegi nagyobbak között. Érdekes, de részben ebbõl adódóan a méreteihez képest a leg nyereségesebb is pillanatnyilag globálisan tekintve...de vissza az autókhoz. Be kell vallani, nálunk a Mazda a 90-es években inkább teherautó típusaival volt nagyobb darabszámban jelen az utakon. Mindez mára megváltozott. Szinte pillanatok alatt "mennyiségi" személyautó márka lett Magyarországon is a Mazda.Ebbõl következõen SOKKAL több személyautóból, nyilván több kisebb-nagyobb meghibásodás kerül nyilvánosságra, mint korábban a kevés autóból. Az autókkal továbbra sincs gond. Ezt bizonyítja bármelyik külföldi felmérés, hiszen ott nem voltak ilyen drasztikus mennyiségi változások, az utakon futó Mazdák számát tekintve. Nem titkolhatóan, a bizonyos mértékben marketing szempontból is bevezetett nyújtott szervízintervallumok sem a megbízhatóság mellett dolgoznak bizonyos esetekben, ha egyes tulajdonosok két szervíz között egyáltalán nem figyelik az olajszintet. Egy szónak is száz a vége: továbbra is bízhatsz a Mazdában.