2024. November 24. - Emma
Mennyire megbízható a Mazda 6?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
bocka | 2007-05-22 00:29
Üdvözlet mindenkinek.
Új vagyok itt ezen a fórumon, de mivel már mintegy 12 éve "mazdázom", gondoltam írok egy észrevételt.Elõljáróban annyit, hogy az nagyon pozitív, hogy korrekt és pontos válaszokat olvasok a különbözõ felmerült kérdésekre. Elismerésem az Auto Expanzió részére!
Ami viszont megdöbbentett: Sokat elmélkedem azon, hogy belevágok és veszek egy Mazda 6-ot, bár ehhez a másik nagy szerelmemet kellene feláldoznom, az pedig a motorozás, a motor. Igaz, az Honda... :-) Szóval nekem némileg gondot okozna egy db M6 megvásárlása is, de itt nem ez az érdekes. Ami teljesen elképeszt az a rengeteg apróbb-nagyobb hiba és gond, probléma amit leírtak az elõttem szólók. Kezdve az MPS-tõl a diesel típusokig.
Nekem jelenleg-immár 5 éve egy 626 os benzines Mazdám van (GE, 1840cm3, 1994-es, 202ezer km-rel)
Ez a harmadik mazdám, ezzel 100ezer kilómétert mentem. Igaz szigorúan szervizelve gyári alkatrészekkel. Ám ha a töredék hibája lenne, mint az itteni fórumozók autóinak, akkor -már elnézést-tökön szúrtam volna magam. Tényleg ez a jövõ?? Én mindig vigyáztam az autóimra, motorjaimra. Szakmám szerint autószerelõ vagyok, bár aztán mást tanultam és nem dolgozom benne. Ám ebbõl is adódóan megtanultam becsülni és tisztelni a technikát.Sem a jelenlegivel, sem az elõzõvel(GD 2.0i, `91) nem volt gyakorlatilag komolyabb probléma csak olaj, gyertya, szürõcserék.
egyszer egy lambdaszonda a régebbin, a mostanin üza szivattyú, illetve hátsó féknyergek, de 180 ezer kilóméternél!!! Más dolog csak a szokásos kopó alkatrészek: fékbetét, stb, illetve a nagyobb futásteljesítmény miatti cserék: vezmûszíj, féltengely gumiharang, kipufogó javítás. Az autó egy helyen rozsdásodik, a bal hátsó iven. De 13 éves!!! Ráadásul soha nem állt garázsban.Szóval õszintén megvallva elég hervasztónak tûnik a jövõ. Nem csak relatíve, már ami a Mazda megbízhatóságát illeti. Persze nem hagy ott az út szélén, az durva lenne, de ennyi idegesítõ probléma, mint amit itt leírnak....
Elég ijesztõ. Ezért vegyen az ember egy 2.5-3 millióval drágább autót?? Juj... Annyival nem tud többet az biztos.
Ok, az MPS teljesítményben biztos, de arra a motor elég ütõs válasz.
Oszi | 2007-05-18 11:07
DPF-es dizelhez semmifele keppen sem hasznalnek UTANGYARTOTT termeket a motorhoz es kornyeken!
mazda-auto.hu | 2007-05-18 08:53
A nem Mazda gyártmányú alkatrészek használatából eredõ bármilyen károsodásért, vagy hibás mûködésért a Mazda nem vállal semmilyen felelõsséget. Azaz mindenképpen javasoljuk a gyári alkatrészek használatát. A motorolaj egyébként 5w-30, és nagyon fontos, hogy ACEA C1 vagy JASO DL-1 besorolású legyen.
Tibor | 2007-05-17 18:13
Sziasztok! A kötelezõ szervízhez lehet vinni anyagokat, /pl:szûrõk, olaj/ vagy csak a szervíz által használt anyagokat lehet felhasználni garanciavesztés nélkül. Milyen márkájú és típusú olaj kell a 6-oshoz? Diesel DPF-es.
Oszi | 2007-05-17 17:23
Kosz,valamelyik nap meg nezem aztan jelentek :)es mehet tovabb a diagnosztika ha nem log a torony :)
mazda-auto.hu | 2007-05-17 14:13
Oké!: ) Fell kell emelni az autót és különbözõ kerék elfordulási szögekben le-fel mozgatva kipróbálni, van-e lógás. Inkább kétemberes munka.
Oszi | 2007-05-17 13:00
Igen azzal tisztaban vagyok,de csak igy tudtam eloidezni egyertelmuen a jelenseget.igy erosebb lett a kormanyon erezheto ropogas.Hogy tudom megbontas nelkul ellenorizni a tornyot???
mazda-auto.hu | 2007-05-17 12:35
Az elsõ jelenség nem a toronyra utal, a másodiknak viszont lehet köze hozzá...de azt tudod, hogy az álló helyzeti kormányzás a kormánymû alkatrészek élettartamát csökkenti és a gumikat is koptatja.
Oszi | 2007-05-17 10:50
Ha allok az autoval es nyomom a feket majd elkezdem eloszor jobbra tekerni a kormanyt akkor az szepen vegig tudom tekerni ha balra tekerem akkor a vege fele furcsa ropogo erzes erezheto a kormanyon(hangja nincs)lehet ez a "toronycsapagy"-tol (nem csapagyas)?es ha balra fordulok az autoval (kicsit balra forditott kormanynal is)es ramegyek valamire olyan mintha logna valami ha jobra tewszem ugyan ezt akkor semmit nem erezni.ez is torony???
mazda-auto.hu | 2007-05-17 09:13
Az esõszenzor nélküli autókban hátrafele ki kell húzni (ütögetni) a szélvédõre ragasztott dokkból. A szenzorosoknál a mûanyag fedél levétele (amit elöl kell megkezdeni szétpattintani), után egy patentet kell kivenni.