2025. Április 22. Kedd - Csilla

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Élõati | 2007-04-12 09:34

Mazda-auto.hu!
Köszönöm a gyors választ, a fogyasztást illetöen várható-e visszaesés ( javulás ) több megtett kilométer útán?

péter | 2007-04-12 09:28

Szevasztok!
S.O.S. !!
Mazda 6 Sedan
Hogyan lehet megtudni, hogy a kilóméter számláló volt e piszkálva. Szervíz nem tud segíteni, esetleg valaki ügyesebb????

mazda-auto.hu | 2007-04-12 09:18

:) Köszönjük mindenkinek a jó szavakat és a bizalmat! Élõati- Sajnáljuk, hogy ilyen gondjaid vannak az autóval. A Mazda által alkalmazott DPF szûrõ rendszernek vannak elõnyei, de hátrányai is. Elõnye, hogy nincs szükség külön szûrõ takarító adalékok használatára és a szûrõt sem kell idõszakosan (és drágán) cserélni. Hátránya, hogy bizonyos használati és vezetési szokások-körülmények között sûrûbb motorolajcserére lehet szükség. A motorvezérlés többlett gázolaj adagolásával éri el a szûrõ takarításához esetenként szükséges magasabb kipufogógáz hõmérsékletet. Viszont az üzemanyag egy része a motorolajba kerül, ami annak felhígulását okozza. Ezek a plusz befecskendezések nem minden esetben vannak visszajelezve a mûszerfali lámpa által, csak amikor már kell a "vezetõ" segítsége is, ami abból áll, hogy lehetõleg 2000-res fordulat felett a lámpa világításáig menjünk az autóval. A lámpa villogása esetén már csak a szervíz segíthet. Ilyenkor egy korrekciós-kalibrálási programozást is végre kell hajtania a szervíznek, illetve számítógép segítségével a szûrõ takarítását kell elvégezni. Ez akár 90 perc is lehet. ...de vissza az üzemeltetéshez. Célszerû kerülni a nagyobb koromtermeléssel járó vezetési szokásokat kerülni, így például a teljes gázos gyorsítást. Igaz így a turbónyomás lassabban épül fel, de nincs annyi elégetlen részecske a kipufogógázban. A hajtós üzemeltetésre való "felhívás" inkább arra irányul, hogy a már a motorolajba került üzemanyag a tartósan magasabb motorolaj hõmérséklet miatt kipárologjon. Ez nálad a rövid utak miatt nem lehetséges, ezért inkább a plusz befecskendezések számát kell elkerülni, a minél kevesebb teljes gázos üzemmóddal. Valószínûleg ez segít, de nyilván a bejáródás is javít majd a helyzeten. Az autód felértékelése ilyen fiatal korban még jobban vásárlási körülmény (részletek) függõ, mint egyébként.

balu | 2007-04-11 23:26

Valóban nem kis táv,de legalább közben tisztulhat a koromszûrõ...:-)

Élõati | 2007-04-11 21:03

Nem is tudtam hogy Békéscsabaiak, az nekem 400km meggondolandó.
Azért köszönöm.

balu | 2007-04-11 20:38

Bocsi,hogy én válaszolok,de egy ideje olvasgatom a hozzászólásokat és a válaszokat a békéscsabai szerviz részérõl,és az a benyomásom alakult ki,hogy értenek a Mazdákhoz.Ezenkivül,egyáltalán nem utolsó sorban azt látom,hogy elég ügyfélcentrikusak is,legalábbis aki válaszolgat.Szóval ajánlom visszaolvasni a Fórumban,szerintem megéri Békéscsabára menni.Olyan véleményeket is olvashatsz,aki már személyesen volt náluk,és rosszat még nem olvastam.Én biztos ki fogom próbálni õket elsõ alkalommal...:-)

Élõati | 2007-04-11 20:12

Szia!
Melyik Mazda szervizt ajánlod.Az elözõ automat is 200km-re vittem szervizre mert szerintem ök voltak a "csúcs" szervizesek.

Oszi | 2007-04-11 19:10

En is szakszervizrol beszeltem es felsem merult bennem hogy akarmilyen szaki belenyuljon.

Élõati | 2007-04-11 18:38

Köszi a tanácsot.Én is remélem hogy 10ekm után nem lesz gond.Szakszervízbe vittem Mazda hoz mert garanciális meg a tapsztalatom más modelnél hogy a szakszervizz jobb mint a privát.
Köszönöm a tanácsokat.

Oszi | 2007-04-11 17:36

Olvastam hogy Mazda-autohoz szol a kerdes,de azert elmondom amit gondolok:Szerintem egy 240le benzines utan inkabb jobb lett volna ha 143Le-t valasztod ,de ez mar mindegy.A fogyasztas altalabban csokken a kilometerek novekedesevel(tapasztalat,van nekunk is 143Le DPF-es)az elso 10eKm-en nem volt ritka a 10-11L fogyi sem aztan elkezdet csokkeni es most 40eKm utan mar beallt a 7-7,5L kornyekere.Dpf ugyben meg lehet hogy nem a megfelelo szervizt talaltad meg(keves az a szerviz ahol tudjak hogy mit is kell cselekedni ilyen helyzetekben)A masik forumon nemetorszagban oldottak meg 1-2 embernek a dpf gondjat,bar szerintem Mazda-autoék is tudnak neked segiteni.Mazda 6 MPS-t talalsz a netten 7-8M ig hasznaltan 1ev korulit kb 15-30eKm kozott.bar nekunk meg nem volt gond a DPF-el.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó