2025. Február 12. Szerda - Lívia

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-02-09 11:48 dana részére

1. Egy 10w-40 és 5w-40 többfokozatú motorolaj között melegen behígulásban nincs számottevő különbség, hiszen azonos a melegoldali (xxw-40) jelzésük. Ráadásul az említett kritikus olajhőmérsékletek 115-120 C fok felett kezdődnek, itt pedig vastagságban más melegoldali jelzésű olajok esetében sincs jelentős különbség. Mind viszonylag vékony.
2. Ha kevés az olaj egy motorban és túlmelegszik, akkor nem kell keresni az olaj elvékonyodásának az okát, hiszen az megvan. Nem volt megfelelő az olajszint.

kintaro | 2011-02-09 11:30

tisztel mazda-autó!
nekem 2003 m6 2.3igt van,és nem tudom az elektromos ablak autómata funkcióját visszakapcsolni pedig a leírtak szerint csináltam ha van valami tippetek azt megköszönném illetve a jobb xenon lámpa indításkor bólint de nem szintez.a bal tökéletesen működik
mi lehet vele a baj?
köszi!

dana | 2011-02-09 11:21 mazda-auto.hu részére

Az igazság hogy ő nagyon sokat megy a géppel. Újonnan vette az autót anno 2004-ben. Most kb. 550.000km van benne!!! Brutál. Még mindig az 5W30 / 5W40-es olajat rakja bele. Nem lehetséges ha 10W40-est rak bele akkor nem fog úgy behígulni az olaja??? Elmondása szerint, olajcsere után kb 8000km-nél többször is előjött hogy bevillant néha-néha a lámpa.

koklar1 | 2011-02-09 11:10

Sziasztok,Mazda 6 136Le-s RF5C-hez bontott maradék cucc eladó még.Hűtősor kompletten az elejével(hűtő,klímahűtő,klímaszáritó,zárhíd,lökhárító merevítő)porlasztócsúcsok,szívósor, leömlő,generátor,önindító.stb...

mazda-auto.hu | 2011-02-09 10:56 dana részére

A lámpa akkor jelez, ha az olajnyomás egy kritikus szint alá süllyed. Viszont magasabb fordulaton magasabban van a kritikus olajnyomás érték, mint például alapjáraton. A lámpa viszont olyan alacsony nyomásérték esetén jelez csak, ami alapjáraton sem felel meg a technikailag megkívánt értéknek, tehát magasabb fordulaton még nagyobb károkat okoz.

A lámpa felvillanása általában nem a kopások miatti nyomásvesztés miatt következik be, inkább mert az olajszivattyú szívócsöve nem ér bele folyamatosan az olajba. A másik eshetőség, hogy a lecsökkent olajmennyiség könnyebben túlhevül, és annyira elvékonyodik, hogy az olajszivattyú nem képes belőle eleget szállítani a kellő nyomás fenntartásához.

mazda-auto.hu | 2011-02-09 10:32 toget részére

Át lehet alakítani, hiszen az utólagos Xenon szettek esetében is be kellett valahogy applikálni a Xenon égőt.

dana | 2011-02-09 09:07 mazda-auto.hu részére

Visszatérve az olajlámpa témára. Kikérdeztem a srácot és a lényeg hogy neki néha-néha, egy egy erősebben bevett kanyarban gyulladt ki egy pillanatra az olajlámpa. Tehát nem folyamatosan világított. Amikor megnézte a szintet a pálca alsó jelzése alatt volt kb. 3mm, és állítóla felöntötte kb. 1 literrel. Ekkor már az alsó-felső határ majdnem közepén lett. Tehát elvileg csak 1-1,5 liter olaja mehetett el. Akkor most ez hogy van.. mit jelez a lámpás?

Ivanuska | 2011-02-09 08:24 mazda-auto.hu részére

Alá tudom támasztani. Diesel 136 le-s kombim van. Nyári napsütésben az M5- autópályán 130 km/órás sebességgel, tempomattal utaztam. Valószínűleg a rezonanciától elrepedt a turbóolajcső és szép lassan kinyomta az olajat. Lassan fogyott-fogyott, míg olyan kevés lett, hogy a motor túlmelegedett, majd besült. Amikor hirtelen megállt, benyomtam a kuplungpedált, így megúsztam a blokkolást, balesetet. A műszerekre pillantva még volt olajnyomás, a víz akkor kezdett el felmenni. Ha nincs tempomat talán lehetett volna észlelni, hogy kezd szorulni a motor. A 4. hengerben megolvadt a dugattyú, kalapáccsal kellett kiverni a hengerből. A kevés olaj miatt a főtengely nem érte el az olajat, nem tudta felcsapni a hengerfalra, így nem volt kenés, hűtés, túlmelegedett. Az 1-2 liter olajszint esetén a szivattyú még beleér az olajba, van olajnyomás. Figyeljétek az olajszintet. (Most van egy 5 ezer km-s motorom!!!!)

toget | 2011-02-08 19:36

Tisztelt Mazda-Autó!

Érdeklődnék, hogy a H1-es foglalatot át lehet-e alakítani / ki lehet-e cserélni D2S foglalatra, vagy inkább felejtős a dolog?

Köszönettel!

dana | 2011-02-08 11:12 mazda-auto.hu részére

Értem, köszi! Majd megmondom neki nézesse meg a gépest! Üdv!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó