2025. Március 10. Hétfő - Ildikó
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda logó történelem.
Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.
Jön az E10
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2007-06-07 12:56
Oké. Köszönjük!
Oszi | 2007-06-07 12:39
A masodik valaszodat utolagos engedelmeddel atolloztam a masik forumra,mert ott volt errol vita. :)
mazda-auto.hu | 2007-06-07 08:35
A vezérmû tengely felelõs a szívó és kipufogó szelepek nyitásának-zárásának szabályzásáért. A vezérmûtengelyen található bütykök úgy vannak elhelyezve, hogy a tengely forgása következtében mindig egy adott szakaszban érjenek a szelep végéhez és emeljék meg azt, megnyitva a szívó, vagy kipufogó csatornát a henger felé. Amikor a bütyök elhagyja a szelepet (elfordul) akkor a szeleprugó húzza vissza a szelepet a csatorna zárásához (kivéve Desmodronic-Ducati). 16 szelepes motorok esetében általában két vezérmûtengelyt alkalmaznak, mivel könnyebb megoldani az egymástól viszonylag távol elhelyezkedõ szívó és kipufogó szelepek vezérlését külön-külön tengellyel. A Mazda6 2 literes dízel motorjainak esetében viszont egy vezérmûtengely felelõs mind a 16 szelep vezérléséért. Ezt részben karos himbák segítségével oldották meg, melyekbõl 8 található a hengerfejben, és egyenkét két szívó, vagy két kipufogószelep mozgatásáért felelnek. Ez így kevesebb alaktrészt jelent, mintha 16 külön alkatrész (lapka vagy himba) és két vezérmûtengely lenne a hengerfejben. Kevesebb a lendtömeg is, mivel csak egy veztengely van, így a motor gyorsabban reagálhat valamivel a gázparancsokra. A hengerfej így keskenyebb, több hely van körülötte. Tehát vannak elõnyei ennek a megoldásnak.
2. A Mazda által használt dízelmotorok közül a jelenlegi Mazda2 1.4 literes és a Mazda3 típusok 1.6 literes dízelmotorja a közös fejlesztés a PSA-Ford csoporttal. A 2.0 literes Mazda6 dízel motorok saját fejlesztésû erõforrások. A legegyszerûbb bizonyíték a kétkedõknek, hogy a Ford motor láncos, a Mazda motor pedig vezérmûszíjas.
zsolti744 | 2007-06-06 22:56
Sziasztok, csak hogy tortenjen valami, kerdezek: sajnos nem vagyok gepesz szaki, es sok helyen olvastam hogy a Mazda 2 literes dizelei egy vezérmûtengellyel rendelkeznek. Az mi? Mi az elonye, hatranya? Tovabbi kerdes: mi a kozos es mi a kulonbeseg a Ford-PSA fejlesztesu Mazda-Ford-Citroen-Peugeot dizelmotorokban. Olvastam valahol hogy a ,,Mazda sajat fejlesztesu dizelmotorja...", miben sajat ez a motor?
Vash | 2007-06-03 14:36
:-)
mazda-auto.hu | 2007-06-01 15:59
: )))
Oszi | 2007-06-01 13:59
Zoom-Zoom
Oszi | 2007-06-01 13:59
:)
zsolti744 | 2007-06-01 13:23
SZIASZTOK, nagyon tetszik ez az Oszi - Vash meccs. Hajrááá!!!
Kezdem megszokni hogy Mazdam van. Nem normális ez a gép. Soha nem volt még ilyen eros járgány a kezeim kozott. Minden elozeskor akaratlanul is mosolyognom kell. Es a legjobb, hogy varosban lassan is elmeny vele menni. Hihetetlen. Irigylem is aki egesz nap ilyen kocsiban feszit. En nem hasznalom sokat, sajnos csak napi 40km. A fogyasztasa miota normalisan hajtom 6,5-7 liter. (M6 diesel 143lo DPF)
Oszi | 2007-06-01 12:37
A benne levo uzemanyag lotyog es azt eleg nehez kiekelni:)))