2025. Március 11. Kedd - Szilárd
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Vash | 2007-05-27 01:30
Hú a francba, mirõl dumáltok itt? Mi az a dpf?? Tudnom kéne? Baj az, ha nekem 5.7 a fogyasztásom? Mit csináljak, hogy a városban több legyen? :-) Most cseréltem le a kerekeket, nem hiszem el, hogy ezzel elhalt a csapágyas zúgás, kezdem megkedvelni ezt az autót. Császtok.
zsolti744 | 2007-05-26 21:05
Kosz a valaszokat. A DPF milyen gyakran ontisztul? Tudom hogy fugg a vezetesi stilustol, stb. de megis kb. milyen idoszakonkent? Olvastam a hasznalati utmutatoban hogy ha a DPF felirat felgyullad, hogyan kell eljarni. De a DPF nem csak akkor mukodik ha vilagit a DPF felirat. Ha jol ertem a dolgot a felirat azert jelez mert a szerkezet segitseget ker, negyedoras 2000 feletti porgetest. Ha nem vilagit a felirat akkor a depeef ki tudja magat tisztitani gond nelkul. Jol ertem?
Oszi | 2007-05-26 12:44
6-7 litereres fogyit csak hosszu uton tudsz produkalni varosba szinte biztos hogy felette lesz.A jelenseg amirol beszelsz majd kb 15-20eKm kornyekere enyhulni fog es 30eKm utan meg mar eszre sem veszed(ha nem figyeled :) ) Gratula a gepsarkanyhoz,jo valasztas volt. :)
mazda-auto.hu | 2007-05-26 11:35
Gratulálunk az autóhoz! Nem mond igazat az, aki szerint a mai autókat már nem kell bejáratni. Nyilván már finomodott a gyártástechnológia, de járatásra ma is szükség van. Régi szabály(fizika), hogy az üzemanyag fogyasztás csökkentéséhez az egyik legjobb út a fordulatszám csökkentése, de a túl alacsony fordulatszámok (1800 alatt) sem optimálisak, fõleg a közös nyomócsöves turbó-dízel motorok esetében. Így használva elvileg kevesebbet kellene fogyasztani az autónak, nem javasoljuk a nagy nyomaték miatt egyébként felesleges pörgetést. 2. DPF-el az esetek többségében nincs probléma, de bizonyos vezetési és használati körülményeket nehezebben tolerál a rendszer. Ezek, ha a motorolaj nem tud kellõen felmelegedni a túl rövid utak miatt, vagy feleslegesen túl mély gázadásokkal közlekedik valaki. A kiszerelése nem csak "mechanikai munka" lenne. 3. Az olajszintet hidegen elvileg tudni kellene ellnõrizned. Melegen eleve nem javasult és a nagyon híg olaj miatt nehéz is.
zsolti744 | 2007-05-25 22:35
Sziasztok. Van egy gyönyörû új diesel Mazda6-osunk, 143lo, DPF. Az elso kerdesem a fogyasztas lenne. Meg nagyon uj, 2 hetes, de amikor meghoztuk, az elso 1-2 nap utan az atlagfogyasztas (szamitogep szerint) 6-7liter volt, addig benzinesen vezettuk, 2000 felett tartottuk a motort. Utana megprobaltuk dizelesen vezetni ahogy az dizeles haverok mondtak, nem kiporgetve, kimelve, 2000alatt. Az eredmeny 7-8liter. Ez a motor inkabb a benzines stilust szereti? Ertem ezalatt: kb.3000nel valtani, elozeskor visszavaltani (mondjuk ez altalaban nem szukseges), egyszoval porgetni(de azert nem padlogazzal). A masodik kerdesem a turbolyukkal kapcsolatos. Mielott vettuk a kocsit, kiprobaltam egy ugyanilyet 10000km-rel. Ha emlekeim nem csalnak, ugy remlik mintha az a kocsi valtas utan egy pillanatra sem gondolkozott volna, huzott ugyanolyan erovel ahogy az elozo fokozatban abbahagyta. A mienk ha 3000nel is valtok visszaesik valahova 2000fole ahol mar van turbonyomas, sot max. nyomatek is, de kell neki 1-2 masodperc mire nekiindul. Aztan mar orgazmus. Ez azert van mert a mienk meg nincs befutva, vagy csak rosszul emlekszem, vagy a masik meg volt butykolve? A harmadik kerdesem a DPF. Olvastam rola sok nemjot, vegul is csak problema van vele (leszamitva termeszetesen a kornyezetvedelmet). A kerdes: ha netalan tul sok a gond vele, nem lehet kiszerelni? Meg egy eszrevetel: az olajszintet kesz muveszet megallapitani. Elotte Fabiank volt, ott pontosan lattam hogy a palcan meddig van olaj. A Mazdaban annyit latok hogy olajos a palca, pedig torolgetem, visszanyomom, nem latom. Annyit latok hogy valahol a minimum es az X kozott van. Az alja nagyon olajos, aztan egyre kevesbe, mar csak a palca fele, majd negyede, aztan eltunik az olaj. Ismetles, ugyanez. Megunom, biztos jo. Nincs ra valami tuti trukk? Egyebkent allat gep, gyonyoru, kenyelmes es veszelyesen gyors (foleg 60lovas Fabia utan).
mazda-auto.hu | 2007-05-25 11:39
Az újakban mind a négy, a régebbiekben csak a vezetõ melletti automata. Programozáshoz le és fel kell húzni teljesen az ablakot egyszer, illetve 3 másodpercig tartani a gombot a végállásokban.
blac | 2007-05-25 10:00
Sziasztok!
Pár napja egy Mazda 6 Sport 1.8-as benzines autó tulajdonosa vagyok. Lenne egy kérdésem: az elektromos ablakot lehet-e programozni úgy hogy gombnyomásra lemenjen vagy fel az ablak teljesen, vagy olyanra hogy csak addig megy az ablak amíg nyomom a gombot (a vectrámban lehetett)? És ha lehet akkor hogy?
mazda-auto.hu | 2007-05-23 15:29
Elvileg minden megoldható, de nem mindenbe szabad belekezdeni. A vezérlõegységtõl kezdve rengeteg mindent, pl (kábelköteget) ki kell cserélni, nem ajánlanánk.
krisz | 2007-05-23 12:56
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy manuális klímás 6-ost át lehet-e alakítani (egyszerûen) digitre, mert van egy törött 6-os a barátomnak és kicserélhetném. Köszi
Oszi | 2007-05-21 17:16
Gondoltam :)