2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


arsenaljee | 2015-02-01 11:51

Tisztelt Mazda-Autó! Alábbi alvázszámú autóról tudnak némi infót adni? JMZGHA9C601466896 köszönöm előre is! üdv. Zsolti

rodek | 2015-01-31 20:37 mazdarobi részére

 Szia!

 

Hajtókar csapágyas volt, olyan hangja lett mint a traktornak. Elvittem szerelőhöz (nem mazda specifikus), megszerelték és mondták hogy a turbo be sem indul. Ekkor elmentem a xedoscar-ba (a legmegbízhatóbb mazda bontó), és hoztam egy bevizsgált tökéletes turbót. Olaj fogyot, és az ki is derült hogy a turbó ette.

Ma mentem vele és botrány...füstöl, nincs turbo nyomás 2200 alatt, de semmi :(

A hiba előtt nem füstölt, és a turbó mindig ment és 1800-nál kapcsolt rá.

 

Ja és még egy dolog. Mielőtt bement a szervízbe, így hajtókarcsapágyasan is megvlt a menetteljesítménye, és minen jól ment, csakhát traktor hangja volt. Mikor megszerelték odaadták, hogy tessék parancsolni. Hazamentem vele de semmi erő. Visszavittem és mondták hgy a turbó kuka...mondtam hogy még a szervízbe úgy hoztam hogy működött. Mindegy elfogadtam és hoztam turbót. Kicserélték, és most ez van amit leírtam :(

Lehet ez is hozzátesz amit mondasz hogy vákuumcső, vagy ehhez tartozó bizgentyűk.

 

Ötlet? Akár pécsre egy kollégám le tudná vinni.

mazdarobi | 2015-01-31 18:26 rodek részére

 Szia!

Én pécsi vagyok,nem ismerek pesten senkit.

A nyagy javítás talán valamilyen olajzási problémából bekövetkezett gond volt?

A turbo csere miatt gondolom...,akkor lehet,hogy a vákumpumpa is tönkrement,s ezért nincs elég vákum a geometriát működtetni.

Jó lenne tudni,mi volt a probléma,s mit javítottak,általános vagy tipus specifikus Mazda szerelő javította?

Tibko12 | 2015-01-31 17:08

 Tisztelt Mazda Autó!

Továbbra is fennáll a problémám, hasonló, mint rodek-é.

2004-es, 136 LE-s, 1998ccm, dízel lépcsőshátú Mazda 6.

Nos, 1-2-3-ik sebességben viszonylag húz, bár nem az igazi, 4-5-ik sebességben nagyon lomha, emelkedőn 5. -ben, szinte fel sem megy. 2000-es fordulat felett beindul ugyan, de alatta alig gyorsul. 3000 felett nagy gázadásra is gyorsul, de füstöl szépen, feketén. A fogyasztás is elég magas, 7,5-8,5 liter, tempótól függően. Légtömegmérő cserélve, EGR szintúgy. A geometriaállító rudazat a motor indítása után alig 5mm-7mm-t mozdul felfelé, elég annyi? Próbálgattam a vákumcsöveket, ha a szivattyúét lehúzom és megszívom, valami szörcsög, alighanem a szivattyú körül. Ez normális, vagy vákumcső problémára utal? Kaptam sok szerelőtől sok információt, többek között adagoló, porlasztócsúcsok, turbó cseréje, felújítása, geometria tisztítás. Észrevettem, hogy alapjáraton szipog valami valahol, a vákuumpumpa körül. A mágnesszelep pedig nem kattog, pedig úgy tudom, kellene neki. Lehet, hogy az a probléma okozója?

De külföldön dolgozok, így szükség van a kocsira, nincs lehetőségem blindre szabit kivenni. Kérlek, segítsetek. Előre is köszi

kdani21 | 2015-01-31 17:05

 Sziasztok!

2004-es Mazda 6-ról van szó, 136 LE, 100 kW-os kombi kivitel.

Pár nappal ezelött az alapjáratom elkedzett ugrálni, rá nemsokkal szintén pár napja elkedzett lefulladni, de azt vettem észre ha bemelegszik a motor akkor minden rendben.
Tegnap már piros lámpánál is lefulladtam, és az újraindítás is csak úgy ment ha nyomtam kis gázt neki.
Ma reggel mikor indulni akartam, negyedszerre sikerült csak elindítani a kocsit, a piros lámpánál pedig ötször állt le a motor. 
Hazainduláskor pedig szintén csak másodjára indult be a motor, de már felvillant és égvemaradt a motor ellenőrző lámpa, valamint a TCS/DSC rendszerek kontroll lámpája is égve maradt.

A kocsit beraktam most a garázsba, kérdésem az lenne milyen értékű a hiba?
Valamint valaki tud e Győrben jó Mazda szerelőt, vagy keressem fel a Mazda szalont?

rodek | 2015-01-31 10:05 mazdarobi részére

Köszi Robi!

Egyet még ma reggel észrevettem. Kis fordulatszámon kormol, amint beindul a turbo máris nincs füst. Tudsz valakit ajánlani aki ért ezekhez amit elmondtál és emberi áron csinálja? Mivel ez csak egy beállítás jó a garázs is, csak hozzáértő legyen. Budapest és környéke. Köszönöm előre is!

mazdarobi | 2015-01-31 08:00 rodek részére

 Szia!

A turbót nem lehet számítógéppel állítani.

Azt csak próbapadon tudják beszabályozni,s ezután a változógeometria mozgató rudazat csavarját befestik,hogy ne lehessen elállítani.

Ha az gyári,akkor máshol,pl vákumcsöveknél kell keresni a hibát.

rodek | 2015-01-30 23:54

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne felétek.

Van egy 2005-s évjáratú mazda 6 cdte diesel kombi mazdám.

Egy gigasztikus nagy és drága javításon vagyok túl ahol még tubót is cseréltek.

Érdekes dolog történt mikor ma haza hoztam.

2200-as fordulatszámnál kapcsol csak be a turbo ( jártam vele turbo nélkül és tudom milyen amikor turbo nélküli diesel autom van :) ). Példa erre: 50km/h-nál 4-esbe teszem és rálépek gázra de nem gyorsul, ugyanez van ha 80-nál teszem 5-ösbe...semmi gyorsulás, a gáázpedált a motortérig benymom és ugyanugy 80 km/h-val megyek. Semmi emelkedő semmi lejtő, szép egyenes út. Viszont ha visszaváltok 4-esbe és itt ugye 80km/h-nál 2200 felett van a fordulatszám, ezért knight rider turbo boost jön. Szerelés előtt 1800-as fordulatnál jött a turbo boost, és addig is gyorsult.

Szerintetek is rá kell csak tenni egy gépet és beállítani a turbot rendesen? Ha igen tudtok valakit aki ezt meg tudja csinálni??

Segítségeteket előre is köszönöm!

LaszloM6 | 2015-01-30 16:46

Köszönöm a Választ z3ff és mazda autó :) ...

 

Üdv. LaszloM6

mazda-auto.hu | 2015-01-30 08:47 z3ff részére

 Nincs digitális szervizkönyv, egyéb utolsó adat: 2008.11.04., 63330 km.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó