2025. Február 3. Hétfő - Balázs

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dana | 2012-10-16 15:12 mazda-auto.hu részére

Nagyon köszönöm az infókat!!!

mazda-auto.hu | 2012-10-16 14:49 dana részére

Akkor valószínűleg az a két injektor nincs rendben. Jó kérdés! Nem tudom, de valószínűleg 10-20000 kilométer biztosan kell, hogy látványos legyen az anyaghiány. Ennél gyorsabb kopás esetén szerintem kívülről (érzékszervek) is érezhető a befecskendezési hiba, mely felhívja a figyelmet a javítási igényre.

dana | 2012-10-16 14:44

Köszönöm! Mennyi időt (km-t) jelenthet ez a hosszútávú erózió? Egyébként a 4 dugattyúból a 2 belső volt ilyen. Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-10-16 14:31 dana részére

Befecskendezési nyomás hibára utal (hosszútávú), mely lehet egy adott henger befecskendezője hibájából, de akár a rendszer hibája is, mely esetben mind a négy befecskendező érintett. Általában a megkívántnál alacsonyabb nyomás miatt oszcilláló nyomáshullám alakulhat ki a befecskendezőben, mely a kívánt időpont után is juttat gázolajat a hengerbe. Ennek pedig túlzott hőképződés, majd eróziós anyagfogyás lehet a következménye. Persze ez rossz befecskendezési időzítés, nem megfelelő injektor illesztés (szoftveres) miatt is lehet. A rendszert illetően rossz nyomásszabályzás is okozhatja, természetesen a nagynyomású részben.

katyilka | 2012-10-15 22:03 bazsyk részére

Az olajcsere utáni DPF nullázás az enyémen működik 2008.08.havi. A rokonom hatosán nem műkszik 2006.07. hó, bár annak a relédoboza, meg az a hat tűs csatlakozó se ugyanolyan, mint a képen. A sikertelen próba ellenére kárt nem okozott. Próbáld ki, ha a leírás szerint az ötszöri lenyomás után ötször felvillan az izzítás visszajelző akkor jó, ha nem, akkor nem.

dana | 2012-10-15 15:55 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a válaszokat! Ide raktam fel egy hasonló képet. Ez sajna nem az enyémről készült. Hasonlóan csillag, de inkább már hatszög alakban van a mélyedés széle elkopva, elégve. Egyértelműen látszik a 6db fúvóka (porlasztó lyuk) iránya. http://www.kepfeltoltes.hu/view/121015/315907_3_b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

mazda-auto.hu | 2012-10-15 15:02 dana részére

1. Használható. 2. A dugattyú látványa alapján az okok tekintetében összesen 34 féle dugattyúsérülést tudunk megkülönböztetni. Belső perem alatt mit értesz. A kompressziós mélyedés szélét? 3. Az olajszivattyú kopása nem jellemző, kivéve ha fém alkatrész kerül az olajkörbe. Erre viszont van több precedens. Az olajnyomással kapcsolatban az olajszívó cső fémszűrőjének eltömődése gyakoribb. Ezt elsősorban a fellazult befecskendezők mellett leváló korábbi karbon lerakódások olajteknőbe kerülése okozza (a szelepfedél olajvisszafolyó furatain keresztül jutnak le a teknőbe).

mazda-auto.hu | 2012-10-15 14:32 nagyand részére

Nem különösebben bonyolult. Tömítésnek gyárilag is csak pasztát-ragasztót alkalmaznak. A Loctite 5699 megfelelő.

dana | 2012-10-15 12:38

Üdv! Lenne pár kérdésem. Mazda 6 2004 évj 136LE Dieselbe (150ekm) megfelelő a Meguin Ultra Performance Longlife 5W40-es olaj? ACEA A3-04/B3-04/B4-04 API SM/CF Másik kérdésem: A dugattyúk belső peremének hatszög alakú lekopását/égését mi okozhatja? Rossz porlasztó, vagy csupán ha nagyon sok km-ert futott, akkor is lehet ilyen? Ha a porlasztó hibája miatt ilyen, akkor az új dugattyúkat mennyi idő/km alatt teheti tönkre a porlasztó? Amíg le nem cserélem őket. Egyébként kulturáltan jár a motor. Mennyire jellemző az olajszivattyú elkopása? Hány km-ert szoktak bírni? Külön lehet-e benne cserélni a belső csillag alakú forgórészt? Vagy csak egyben? Mekkora költség ez? Válaszait köszönöm!

nagyand | 2012-10-15 10:35

Tisztelt Mazda-Auto! Az lenne a kérdésem, hogy az olajteknöt mennyire bonyolult leszedni?(M6 2003-as 136 LE Diesel) Illetve visszarakásnál meg kell venni a uj tömítést hozzá vagy a oljadekni tömitö paszta is megfelelö a célra? Ha igen akkor melyik márka ajánlott? Válaszukat elöre is köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó