2025. Február 3. Hétfő - Balázs

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


geszti | 2012-10-10 14:50 mazda-auto.hu részére

Esetleg tud esztergáltatni a 60mm-es átmérőhöz egy 67mm-re igazodó középrészt?! Műanyagból akár lehet is.

nagyand | 2012-10-10 14:47 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Auto! Az olajnyomás kapcsolót,(szenzort) a motorblokk mely részén keressem? Elöl( hütömaszk felöl) vagy az utastér felöli oldalán, esetleg jobb vagy bal oldalt? Köszön a válaszát elöre is.

mazda-auto.hu | 2012-10-10 07:43 skee81 részére

Annyi gond van vele, hogy a Mazda6 kerékagy illesztési átmérője 67 mm.

skee81 | 2012-10-09 15:38

Köszönöm én is a választ. a 6-osra pl. 6Jx16CH ET50 méretű 60mm középfuratú felni jó ? Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-10-09 14:42 nagyand részére

Az nem sok. Az olajfogyasztás egyébként a csöpögés megszűntetésével nem fog változni, annyi különbség lesz, hogy előbb-utóbb, a töltőlevegő hűtőben nagy sebességgel mozgó légáram beviszi az olajat a hengerekbe, ahol az elég.

nagyand | 2012-10-09 13:20 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ! 9000km után (olajfogyás), 6 decit öntöttem utána. Lehet elég ha csak a tömittséget megoldom, hogy ne csöpögjön az intercooler es a rámenö gumi csö között.(bal elsö lengökar elötti résznél,esetleg húzok a bilincsen) Igazából teljesítményben nem veszem észre,hogy rossz lenne a turbó. ÈN nem hallok semmi sercegö hangot(amit a szerelö hall). Fogyasztásban sem vettem észre véltozást. Füstölni se füstöl az autó. Az a zavaró számomra,hogy pár friss csepp olaj mindig van az autó alatt, és a bal elsö lengökar is mindig olajos:S Nem tudom, hogy hidjek a szerelönek, hogy tenyleg már a végét járja a turbó és még idöben érdemes megjavítatini, vagy csak magának akar munkát találni...és a zsabemböl százezreket kiszedni... :(( Mindenesetre az olajnyomást meg mérem valahogy, már csak saját magam megnyugtatására is.

mazda-auto.hu | 2012-10-09 13:01 mazda-auto.hu részére

Jó rá.

mazda-auto.hu | 2012-10-09 13:00 nagyand részére

A motorblokkon kb. a hengertömb közepén van az olajnyomás kapcsoló (szenzor), ezt kell kicsavarni, és helyére a mérőóra csatlakozóját becsavarni. Jól bemelegített 100C fokos olajjal 1000-res fordulaton 1,5 Bar, 3000-res fordulaton 3,5 Bar a gyári referencia érték. Fontos, hogy hidegebb olajjal simán jöhetnek ezek az értékek, de bemelegítve számít, hogy a híg olajjal képes-e felépülni a nyomás? Ennél a motornál olajnyomás problémákat elsősorban az olajszivattyú szívócsöv szita szűrőjének eltömődése okoz. Ezt mi endoszkópos kamerával szoktuk ellenőrizni, így több munkaórát meg lehet spórolni, nem kell levenni az olajteknőt, mely ennél a motornál nem is olyan egyszerű. Persze akár az olajszivattyú is lehet sérült, illetve valamelyik kenési ponton is "elmehet" a nyomás, ha egyáltalán olajnyomás probléma derül ki. Az, hogy az intercoolerből olaj csöpög, még nem feltétlen utal hibára. Természetes, hogy valamennyi olaj bekerül a nyomóágba a turbó csapágyazásától. Persze a csöpögés tömítetlenségre utal a csőcsatlakozásnál, melyet meg kell szüntetni.

nagyand | 2012-10-09 10:56

Azt szeretném kérdezni, hogy 2003-as M6 Diesel 136LE autóban, hogy lehet olajnyomást mérni? Van valahol külön erre a célra egy csatlakozó vagy egy csavar, aminek a helyére rá kell kötni nyomásmáröt? Alapjáraton, mennyi az ideális nyomás ill. 2000-2800-as fordulaton mennyinek kell lenni? (általában ebbe a fordulatszám tarományban használom az autó) Ùgy néz ki meghalt a turbó rajta. Azt mondta a szerelö,hogy mielött új turbó kerül rá.(illetve felújított) érdemes az olaj ellátást, ill olajnyomást ellenörizni, mert lehet pont annak hiányától romlott el a turbó. (A jelenség a következö: az intercoolerböl csöpög az olaj, valamint a szerelö szerint "serceg,cicereg" a turbó) Jó a füle! :D Èn nem hallok semmi furcsa hangot, de lehet hogy már hozzá szoktam azért nem tünik fel nekem. A gond az hogy az olajnyomást ha lehet, ill. van rá mód és nem túl bonyolult akkor ÈN magam szeretném ellenörizni, sajnos már "elfogult" vagyok az autószerelökkel kapcsolatban, lehet arra is ráfogják hogy rossz aminek semmi baja! Tisztelet a kivételnek! Sajnos messze lakom Békéscsabától! Segítséget, ill a tanácsokat elöre is köszönöm.

rbaggio | 2012-10-09 09:52

2003-as dízel

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó